2020-03-10, 18:23
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Ja, vi har hört det där ordet stabsläge mycket de senaste åren, man kan undra vad det har kostat att ta fram det här begreppet, har det egentligen betytt någon faktisk skillnad i produktionskapacitet, har sjukhusen blivit bättre på att vårda Covid-19 patienter, eller använder man ordet stabsläge för att det ska låta som att man gör något handlingskraftig?
Svaret är enkelt: det är ett sätt för ledningsfunktionerna att sätta upp övertidsersättningar och jourersättningar utan att göra ett vettigt handtag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Nej, det ÄR ju en form influensa. Du överdriver, du vill att allt ska vara som på zombiefillm, din idiot.

Det är inte influensa. Coronavirus är en annan klass virus.
Citera
Bannlyst
Så dom flesta som alltså smittas blir endast milt sjuka? Är det rätt förstått?

Så då spelar ålder inte någon större roll om man är 24 eller 50 och blir svårt sjuk infekterad av detta viruset?

Såg en snubbe i expressen berätta om att viruset kommer alltid att finnas bland oss människor men att vi kommer bli immuna mot det, alltså folkimmuna

gäller detta endast de som tagit vaccinet senare då eller?

det stora problemet med viruset verkar vara att den binder lungorna,

så dom flesta rökare ryker då antar jag?
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Du är ju också i din egna lilla värld, jävla dåre. En riktig Candide eller optimismen-värld. Så länge inte hela mänskligheten dör ut så är allt frid och fröjd. Japp, världen gick vidare efter Hongkonginfluensan och kommer att göra det efter COVID-19 också. Vi ska därför förringa allvaret med COVID-19, för att världen kommer gå vidare oavsett? Bra, då vet vi att du är sinnessjuk.

Jaha jag är sinnessjuk. Ja då förstår jag hur lite som krävs för att du ska fabla iväg. Nej du griben det är snarare du som borde gaska upp dig. Världen går vidare. Det dör två i sekunden hela tiden. Många som dör i virus skulle ha dött ändå, trist men sant. Nettodödligheten vid ett virusutbrott är mycket lägre om man räknar bort alla som ändå var på väg.
Citera
Medlem
berenpxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Vilken Sopa! Skulle alla gör som hon och bara tänka på sig själva vore det ingen mening med karantän det skulle sprida sig ändå.

Just så. Karantän är karantän och ingen jävel ska bryta den. I Nordkorea blir dom dödade, i Kina svetsar man igen dörrarna.
Citera
Medlem
Tantradyss avatar
För många yngre, som lever i en omstoppad värld, kan fortsättningen komma att bli mycket otäck. Exempelvis kommer flerfamiljshus, där någon insjuknat, att plomberas. Ingen kommer att tillåtas lämna dessa - och stoppas med vapenmakt. Scenariot är inte så långt borta som man kan tro!
Citera
2020-03-10, 18:24
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
Han kommer på Svt1 kl. 20.00

Från Sverige eller bunkerstudio utomlands ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katten37
89? Vad har jag missat?

94 fall idag till och med
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katten37
89? Vad har jag missat?

91 nya fall i Sverige idag. Titta på listan som redogör för den globala situationen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
91 och tickar fortfarande, 2 kritiska nu.

Danmark har tappat bollen, Sverige ligger inte ens i EU-botten längre.

Hur många är det i Danmark? Totalt?
Citera
Medlem
kredos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Har vår Statsminister lämnat landet ?
Han har inte synts till på ett tag..Börjar råttorna lämna skeppet nu eller vad pågår ?
Snart dyker "Head of Sweden"upp via video länk lika Påven i vatikanen på Söndagen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag har midjelångt hår, men har nu börjat sätta upp det varje gång jag går utom dörren.
Ja har också börjat sätta upp håret, och använder huvan mer och mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in