2020-03-10, 18:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Vad är det värsta i det du läst

Antagligen ädreboendet i Washington.

Vilket pekar på att besökare/barn kan klippa så pass många äldre på så kort tid.

Södersjukhuset var lite givet med tanke på hanteringen i Sverige.
Citera
2020-03-10, 18:20
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Coronapatienten på sös kom in till sjukan redan på fredagen. Så han låg alltså där och smittade ner andra personer under fredag, lördag, söndag, måndag!!! Och idag tisdag fick man reda på att han hade corona. Katastrof!!!
Han kan ju ha smittat ner hela väntrummet, en hel avdelning som sen spridit sig till hela sjukhuset.
Och att dessa 70 pers på sös som haft kontakt med patienten får jobba kvar tills dom uppvisar symptom, ja det är ofattbart.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GGmOxB/tva-personer-far-intensivvard-efter-coronavirus

Lägg till att corona-patienten troligtvis haft besök utav "nära och kära".., som i sin tur tar smitta med sig.
Citera
2020-03-10, 18:21
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
https://www.medicaldaily.com/coronavirus-shocker-patients-die-hours-without-showing-symptoms-450295

Går det att läsa om detta någon annan stans?

Rena rama apokalypsen på g om man tror på denna nyhet.

Vad händer?

Är detta en ny mutering?
Jadå.

Det finns bland annat här som används av seriösa epedimiologer
Citat:
No Symptoms to Death in Hours’ ........ Sudden Death From Coronavirus Stuns Medical Staff

https://beforeitsnews.com/earthquakes/2020/03/no-symptoms-to-death-in-hours-washington-nursing-home-victims-sudden-death-from-coronavirus-stuns-me dical-staff-2735660.html
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Har vår Statsminister lämnat landet ?
Han har inte synts till på ett tag..Börjar råttorna lämna skeppet nu eller vad pågår ?

Han kommer på Svt1 kl. 20.00
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ünder
– Jag har ett tydligt besked: Det enda sättet att undvika en katastrof är att begränsa spridningen.[/b]

https://www.dn.se/nyheter/sverige/italiensk-professor-uppmanar-sverige-stang-skolor-stall-in-evenemang/

Vilken no-brainer....Var det det bästa han kunde komma med?
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten37
89? Vad har jag missat?

91 och tickar fortfarande, 2 kritiska nu.

Danmark har tappat bollen, Sverige ligger inte ens i EU-botten längre.
Citera
Medlem
kredos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Jag tycker proportionerna har nått den nivå nu när man (om man tänker sannolikhet) att WHO snart benämner detta som en pandemi. Att bara avråda folk från resande får ju inte den effekt som Wuhan fick när de stängde ner staden. Ta tex Rumänien, de har satt rätt strikta regler från början, och deras smittspridning är betydligt mindre.

Tycker du att vi ska resa iväg till Italien i en epedemi (av ett svårt virus som har stor potential att mutera), där vi nu ser att Italien är satt i karantän (röd zon)?

Förklara gärna, för jag förstår inte hur du tänker och tycker vi ska agera.
Tråkigt när det går upp för dig WHO agendan har snigelfart medan virus C-19 kontaminerad hela globen.
Citera
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Går det åt helvete kan vi i alla fall räkna med två kommentarer från Stefan Löfven,
"Vi såg det inte komma" och
"Det är oacceptabelt!"
Citera
2020-03-10, 18:22
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Nu vill jag tacka alla som har skrivit bra saker i den här tråden. Jag har läst här nästan ifrån början. Det har hjälpt mig mycket att fatta rätt beslut och förbereda mig trots begränsade resurser.

Har ett förråd av förnödenheter och mediciner och är mentalt förberedd. Nu kommer mina vuxna barn och kollar vad som finns hos mig. I många veckor har de bara hånat mig och undrat om jag tänkte flytta ut i skogen med hunden. Det funderar jag på för att slippa lyssna. Men det är för kallt fortfarande.

Tack vare er här på tråden så har jag orkat och förstått att jag inte har varit ensam om att inse allvaret i situationen.
Något positivt är att ett av mina barn jobbar på kommunkontoret som är informations centralen i den lilla kommunen. Damerna där har stenkoll på allt. Skolorna rapporterar allt som händer och ännu finns inga fall av Corona virus här. Inte testade i alla fall. Det ger lite hopp att folk är vaknare än man tror.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Ja långt hår, man får i värsta fall raka bort det

Jag har midjelångt hår, men har nu börjat sätta upp det varje gång jag går utom dörren.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Bra fråga. Antar att påfrestningarna gör sitt. Det är ganska vanligt att folk som får cellgiftbehandling dör av lunginflammation av nedsatt immunförsvar.

Ja, det måste vara nåt med behandlingen i sig, för det finns väl ingen gräns för hur länge man kan ligga i en sådan, så länge hjärnan inte är död och det handlar det ju inte om i dessa fall. De flesta är väl vakna med lugnande när de ligger i respirator?!?
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Vilken no-brainer....Var det det bästa han kunde komma med?

Fast det betyder iaf att han slutat lyssna på Tegnell vilket alltid är ett steg i rätt riktning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in