2020-03-10, 14:35
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Undvik kollektivtrafik.... Kom ihåg smittspårningen i Hunan som visade på 4.5 meter spridning i buss

Du menar den forskningsrapporten som drogs tillbaka på grund av en var felaktig? Okej, det ska vi komma ihåg! (idiot)
Citera
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Statistiken släpar..! Dvs de som visar milda symtom nu i 30-80 års ålder kan inom 5 dagar fram till 2 veckor bort bli försämrade och hamna i kritiskt vård.
Helvete jag har följt statistiken från mitten av januari i Kina till febr Italien till nu Sverige mfl länder ! Satan också vi är på riktigt inne i eskalerings fasen. Nu kommer fallen först med enstaka dödsfall. Inte många i början utan smittspridning främst.. folk tänker- ingen fara osv men det är just exakt detta som gör detta så dödligt.
Vården kommer bli överbelastad

Militären måste in strax regeringen !!
Om två veckor kommer vi ligga på Italiens siffror nära 10.000 smittade!

Vad tycker du militär ska göra ?
liiiite långt bort
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Kämpa!
https://mainichi.jp/english/articles/20200208/p2g/00m/0fe/027000c

Fortfarande en nyhetsartikel helt utan referenser och källhänvisningar.

Jag tror knappast FHI skulle vara så kategorisk och avfärda asymptomatisk smitta på bakgrund av forskningen och erfarenheter om det du refererar till vore seriös (peer reviewed) forskning. Den blev publicerad 8. Februari och jag har inte läst om någon som hänvisar till denna studie.

Inte heller Folkehelseinstituttet i Norge eller amerikanska myndigheter tror att asymptomatisk smitta är vanligt förekommande (även om de inte utesluter att det eventuelt kan ske).
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Johan Carlson är också helt borta, noll koll på hur tongångarna går hos svenska folket:

– Vi överväger alla möjliga åtgärder nu. Vi klassificerar alla åtgärder beroende på vilken lämplighet det har. Jag skulle säga att ingenting är uteslutet, om vi kommer i ett läge med samhällsspridning. Däremot ska man inte införa åtgärder i ett läge där de inte har en effekt, då får de ingen acceptans hos folk.

Om man pratar med folk samt läser på forum och sociala media, så ser man ju att det är precis tvärtom. Folk skulle ha VÄLKOMNAT hårdare åtgärder, tidigare. Det är FHM som har stretat emot, av någon obegriplig anledning.

Undrar hur många som kommer att dö nu, p.g.a. det här debaclet? Jag är inte orolig för min egen del. I min åldersgrupp är risken fortfarande bara lätt förhöjd, jag har aldrig rökt, har inga andra lungskador heller, har mycket bra immunförsvar och inga grundsjukdomar. Dessutom är jag kvinna och av vit, arisk ras - vet inte om de faktorerna har betydelse, men det kan vara så.

...men i min närhet finns människor med allergi och astma, övervikt, högt blodtryck, läckande hjärtklaffar, problem med aorta, kvarstående infektioner som blossar upp då och då, och lite annat smått och gott. Jag kommer att hålla FHM och då i synnerhet Anders Tegnell och Johan Carlson personligen ansvariga, om dessa mina nära och kära inte lever när sommaren kommer...

Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Folkhälsomyndigheten höjer risken för spridning av viruset till ”mycket hög”

Hur fan orkar vissa förnekare fortfarande hålla på och försöka bortförklara situationen?

Tro fan det... Vi har vetat hela tiden att det skulle gå så här, men den slapphet som har rått från myndigheternas sida.
Citera
2020-03-10, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
Ja det kändes tungt faktiskt
När till och med fhm ser bekymrade ut då vet man att det är illa!

Kolla på Wuhan epicentrum, kolla på Italien de ligger 2 veckor före oss.
Tyskland och Frankrike ligger ca 1 vecka före oss i smittspridning.
Norge ligger lika illa till som oss och i tiden.

Nu jävlar kommer döden 💀
Citera
Medlem
Precis avnjutit dagens PK och kan konstatera att pladdrande dödkött föreslog absolut ingenting. Upp till länsstyrelse och kommun om man vill hålla Mello och liknande. Trots att man konstaterar allmän smittspridning (ja, det är den) och man vet att vården i Italien kollapsat och att de duktiga socionombrudarna på MSB och Socialstyrelsen vet att de inte kan få tag i skyddsutrustning i tid.

De är bara intresserade av att rädda sitt eget skinn. Fegt och uselt.
Citera
Medlem
mjohan84s avatar
Bör man hålla sig ifrån storstäderna i största möjligaste mån?

Jag går och arbetar , är dock tvungen att handla mat en gång per vecka , ska man handla större mängder så man minimerar besöken i livsvaru-affären? Själv-scannar och spritar händerna före och efter jag har tagit i scannern

Har en person som tillhör riskgrupp i mitt hem
Citera
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagheters
Säger bara en sak, Melodifestivalfinalen

Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Men viktigt med publik. Det var det!

Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Det är sjukt. I Polen så drog man in extremt många tillstånd för konserter o.s.v. redan i slutet på februari. IEM Katowice (CS:GO-lir) ställdes in och ingen publik fick delta. Här körde man mello för SVT ville väl inte förlora sina biljettpengar.

När Polen valde att ställa in dessa evenemang så hade de ett fåtal sjuka.

Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Synd bara att de som gick dit ej kommer drabbas av Darwins lag utan deras äldre anhöriga.

Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
60 nya fall nu i Sthlm. Nu lär sjukhusen va överfulla. Kanske Sthlm sätts i karantän.

Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Jag förhåller mig väldigt lugn. Litar på att folk tar sitt ansvar och stannar hemma om de är sjuka.

Och går på SVT arrangemang?

Det var inte ens krismöte inför mellon. Man kom fram till be sjuka stanna hemma.
"Men när SVT Nyheter talar med Karin Gunnarsson, tävlingsproducent och talesperson för tävlingsfrågor för Melodifestivalen, framgår att det inte pågår ett krismöte.

– Något krismöte är det inte. Det hade varit fruktansvärt tråkigt med en final utan publik, säger hon."
Citera
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Det är inte för sent att stänga in och utresor till Stockholm. Utegångsförbud också. Bättre nu än senare. 😃🙂

Inkubationstiden är 20 dagar. Jag kan garantera dig att det i detta nu springer runt massor av coronosmittade som är asymptomatiska över hela Sverige.
Citera
Medlem
Mr-skalmans avatar
Verkar vara slut på FFP3 masker på många sidor nu.

//Skalman
Citera
Medlem
negerapans avatar
Frugan ska på möhippa i Stockholm till helgen.
Bör hon avboka?
Citera
2020-03-10, 14:37
Medlem
sk33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Luanda? Har inte Corona kommit till er?
Ja, svår fråga hon kan mycket väl vara smittad. Fråga hur hon mår innan resa. Boka hotell

Den som sprider Corona till speciellt fattigare länder riskerar ju att ta kål på en hel hoper människor om smittan sprids. Känns inte som rätt läge att flyga någonstans egentligen. Enkel resa Arktis möjligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in