Johan Carlson är också helt borta, noll koll på hur tongångarna går hos svenska folket:
– Vi överväger alla möjliga åtgärder nu. Vi klassificerar alla åtgärder beroende på vilken lämplighet det har. Jag skulle säga att ingenting är uteslutet, om vi kommer i ett läge med samhällsspridning. Däremot ska man inte införa åtgärder i ett läge där de inte har en effekt, då får de ingen acceptans hos folk.
Om man pratar med folk samt läser på forum och sociala media, så ser man ju att det är precis tvärtom. Folk skulle ha VÄLKOMNAT hårdare åtgärder, tidigare. Det är FHM som har stretat emot, av någon obegriplig anledning.
Undrar hur många som kommer att dö nu, p.g.a. det här debaclet? Jag är inte orolig för min egen del. I min åldersgrupp är risken fortfarande bara lätt förhöjd, jag har aldrig rökt, har inga andra lungskador heller, har mycket bra immunförsvar och inga grundsjukdomar. Dessutom är jag kvinna och av vit, arisk ras - vet inte om de faktorerna har betydelse, men det
kan vara så.
...men i min närhet finns människor med allergi och astma, övervikt, högt blodtryck, läckande hjärtklaffar, problem med aorta, kvarstående infektioner som blossar upp då och då, och lite annat smått och gott.

Jag kommer att hålla FHM och då i synnerhet Anders Tegnell och Johan Carlson personligen ansvariga, om dessa mina nära och kära inte lever när sommaren kommer...
Citat:
Ursprungligen postat av
Sharm0ta
Folkhälsomyndigheten höjer risken för spridning av viruset till ”mycket hög”
Hur fan orkar vissa förnekare fortfarande hålla på och försöka bortförklara situationen?
Tro fan det... Vi har vetat hela tiden att det skulle gå så här, men den slapphet som har rått från myndigheternas sida.