2020-03-09, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Följ "Ali on twitter" han har alla länkar.
Detta har rapporterats i USA och Kina också.
Tydligen så testar många sjukhus bara i gommen. Men oftast behöver man ta tester långt ner i lungorna.

Fan vad sjukt. I Europa testar vi genom att topsa näsan?
Citera
2020-03-09, 12:30
Medlem
Läste någonstans att viruset INTE kan vara producerat av människor (som biologiskt vapen eller dylikt) pga RNA komponenterna eller något sånt (kan inget om detta så kanske återger fel). Ligger det något i det? rent hypotetiskt KAN eller KAN INTE viruset vara framställt? Inte som en konspirationsteori alltså utan bara rent vetenskapligt?
Citera
2020-03-09, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag har också funderat på det där. Jag tror det ytterst beror på att det här landet är riggat så att det är framförallt fantasilösa människor som kan klättra upp till höga tjänster. Det krävs fantasi för att tänka framåt i scenarion och agera proaktivt.
Ja, totalt systemfel.
Inte bara nu utan handfallna ansvariga och nästan total brist på agerande har varit symptomatiskt länge nu inom dom flesta områden.
Citera
2020-03-09, 12:31
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Kan någon förklara för mig varför allt är underordnat narrativet att alla måste vara lugna som filbunkar? Försvarsmakten själva säger ju att problemet aldrig är att människor drabbas av panik utan att problemet är att de är för passiva. Är samhället så skört att några veckors karantän gör den totala kollapsen oundviklig? Är förtroendet för civilsamhället från statligt håll obefintligt? Om vi inte klarar några veckors nedstängning på grund av ett virus då är det lika bra det kollapsar, tänk om det varit främmande makt eller inhemsk terrorism som var hotet!

För mig känns det som projicering, myndigheterna har full panik och ingen aning om vad och hur de ska göra, därför återupprepar dom bara mantrat att alla ska vara lugna. Det är liksom de enda de klarar av. Hade vi haft en landsfader skulle han varit ute i TV och sagt sanningen och manat till lugn men vi har ju bara en försupen och barnlös marionett som saknar all sorts förmåga.

Precis så är det myndigheterna som ansvara för viktiga funktioner som vård och ordning, skatter och ekonomi. Där är dom i kris de vet inte vad de ska göra. De bagatellisera så gott det går men tvingas flytta sina positioner när utvecklingen visar sig värre än deras förhoppningar.
Citera
2020-03-09, 12:32
Medlem
Dramalamadingdongs avatar
32 nya i Sthlm
Citera
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
The FTSE 100 has seen more than £163bn wiped from the value of its constituent companies in a renewed coronavirus-linked sell-off.

https://www.youtube.com/watch?v=Y6UbHbKAvqs

Ni som fortfarande tror att viruset är ofarligt kan lugnt se på medan massarbetslösheten börjar närma sig i Sverige.
Hoppas ni amorterat av era lån och byggt upp ert sparkapital era lånetorskar.
För nu kommer krisernas KRIS!!

Det är klart att oljepriset dyker när folk inte kör bil. På sikt måste vi ta bort oljan helt och hållet. Börshickan borde styras av annat än olja, det är inte sunt.
Citera
Medlem
ningudos avatar
I Tyskland har mer än tusen smittats men inga döda. Jag hoppas och tror på liknande utveckling i Sverige. Om vi passerar det här med mindre än 10 döda bör vi vara glada
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
H Ö R - U P P!!!

Kom ihåg vart ni läste detta först! Det kommer bli stora svarta rubriker i kvällstidningarna.

En anställt, som varit på arbetsplatsen i veckor utan att ngn agerat har Corona. Denna person arbetar på en myndighet som har en jättestor samhällsfunktion. Mer än så kan jag inte avslöja i dagsläget.

Jag blir i så fall inte förvånad. Många som blir sjuka av det ena eller andra går ändå till arbetet.
Det är pengar som styr, sen skiter folk i hälsan.
Citera
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Jag hittar inte vad er diskussion handlar om. En myndighet med många smittade?

Inte bekräftade officiellt. Men jag har insyn och det är troligtvis smittade, många smittade...
Citera
2020-03-09, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Det råder ingen konsensus huruvida dessa missense-mutationer faktiskt leder till två olika virussträngar eller inte. Men L ska ha mutationerna orf1ab: T8517C medan S har ORF8: C251T, S84L. Det är frågan om så kallade "nonsynonymous mutation" https://www.oxfordreference.com/view/10.1093/oi/authority.20110803100238383

Ja, det är tidiga dagar än och definitioner varierar tyvärr. Det enda vet om skillnaderna mellan dem är att L sägs vara mer aggressiv. Hur detta yttrar sig kliniskt har jag dock inte läst ngt om.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
För att de vet att sjukdomen drabbar människor av kinesiskt ursprung hårt, men att vita och svarta inte har den genetiska dispositionen att antalet dödsfall blir så högt. De som blivit dödligt sjuka i Italien m.fl. ställen tillhör i huvudsak den kinesiska diasporan.

Vi har att göra med ett rasistiskt virus.

Lögn och förbannad dikt!!! Ifall det inte är så att du är ironisk!!

Utvecklingen i Italien torde göra slut på den här sortens diskussioner en gång för alla. Vi vet nu att det var önsketänkande, köpslående med tid (bargaining i DABDA) att "det här drabbar inte oss, fina, vita, civiliserade människor, vi är ju humanister och som sådana untouchables."

Slå de dunsterna ur ögonen omedelbart.
Citera
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Låt mig gissa.... Du är arbetslös och värdelös samt bor i hyresrätt? Inga besparingar?

Nej, men många kommer vara arbetslösa snart om detta fortsätter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in