2020-03-09, 10:04
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag har inget maskförråd.

Det intressant som sagt är att uppenbarligen inga som suttit här och skrikit i veckor och skrikit i panik att inget görs, att det som görs är för lite eller för sent, inte själva ens tar på sig en mask. Vad har de väntat på?
Är väl ingen som skrikit om masker? Förutom du då. Att folk inte använder dem än är väl för att det inte är någon fara ÄN. Och kanske inte ens blir.
Retar du upp dig på de som köper hem två rör med Alvedon ifall att och sedan inte använder dem?
Citera
2020-03-09, 10:06
Medlem
Helan-och-Halvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löl
2018 dog det 80000 i usa av influensa.
Värt att notera denna siffra.

Corona skiljer sig såklart som alla andra virus från andra år.
Men denna gång har media fått oss att tro vi kommer att dö. Så är det inte.
Alla är känslomässiga och tror på det som media säger.

Kolla bara på börsen. Vad har den med influensan att göra? väldigt lite skulle jag vilja säga.
Men ända hoppar den utför ett stup.

Med detta sagt, är jag rätt säker på att det ligger andra "mörka" krafter bakom detta.
Dessa krafter utnyttjar läget som har uppstått. Och har såklart skapat detta. Varför och på vilket sett dessa krafter tjänar på detta? Får ni själva klura ut.

Men har du gått i skolan och lärt dig källkritik och se mönster som inte stämmer, kommer du långt med.

Tråkigt att det nu finns krafter som tjänar ENORMA pengar på detta.

Kan tillägga att jag var förkyld förra veckan, 7 dagar långt.
Hade jag corona? kanske? Men jag har inte uppsökt sjukhus.
Nu uppsöker folk sjukhus för det minsta lilla

Utbrottet började i Kina och de satte halva landet i karantän. Vad skulle de ha att vinna på att förstora upp riskerna med Corona? Såvida man inte tror på en gigantisk konspiration för att sänka Donald Trump från att bli omvald. Vi vet ju att även helt friska människor i 30- 40- och 50-årsåldern avlidit i Corona även om den absoluta majoriteten är 70-80-plussare.
Citera
2020-03-09, 10:07
Medlem
gratrunkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
Ja, och antar att du menar att det står klart eftersom man endast testar de med sån koppling. Lika klart står det att spridning finns utanför de spårningskedjor där man testar och att därmed ett mörkertal finns.

Frågan rörde fallet i Halmstad.
Citera
2020-03-09, 10:08
Medlem
kato85s avatar
...och Anders Tegnell ändrar sig helt plötsligt, ger oss en löjeväckande ursäkt och ger oss toppen på Tisdag.

"– Jag var lite för optimistisk. Jag hade inte tänkt på eller förstått att det kan ta några dagar i systemet innan fallen dyker upp här i Sverige också. "

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9vdbWd/tegnell-backar-coronakulmen-pa-mandag-eller-tisdag

Experten har talat.
Citera
2020-03-09, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Ja, jag tycker också det är dags att vakna. Konspirationsteorierna fallerar ju hela tiden i den här tråden. Man bara flyttar målet varje gång man har fel.

Enligt vissa I den här tråden så skulle ju det här "biovapnet" ha dödat runt 20 miljoner människor redan.

Varje gång nån av alarmisterna här har fel så glömmer de omedelbart bort sina fel och drar igång en ny spekulation.. Upprepas i absurdum.
Det verkar inte finnas någon självinsikt hos dessa människor, det kanske inte fick plats bland all självförnekelse

Finns också gott om förnekare och sådana som inte känner sig personligen drabbade och som tycker att det är okej om gamla och sjuka dör.
Citera
2020-03-09, 10:09
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löl
2018 dog det 80000 i usa av influensa.
Värt att notera denna siffra.

Corona skiljer sig såklart som alla andra virus från andra år.
Men denna gång har media fått oss att tro vi kommer att dö. Så är det inte.
Alla är känslomässiga och tror på det som media säger.

Kolla bara på börsen. Vad har den med influensan att göra? väldigt lite skulle jag vilja säga.
Men ända hoppar den utför ett stup.

Med detta sagt, är jag rätt säker på att det ligger andra "mörka" krafter bakom detta.
Dessa krafter utnyttjar läget som har uppstått. Och har såklart skapat detta. Varför och på vilket sett dessa krafter tjänar på detta? Får ni själva klura ut.

Men har du gått i skolan och lärt dig källkritik och se mönster som inte stämmer, kommer du långt med.

Tråkigt att det nu finns krafter som tjänar ENORMA pengar på detta.

Kan tillägga att jag var förkyld förra veckan, 7 dagar långt.
Hade jag corona? kanske? Men jag har inte uppsökt sjukhus.
Nu uppsöker folk sjukhus för det minsta lilla

Varför trollar du i tråden? Man måste vara efterbliven för att inte förstå hotet med corona, som det ser ut nu så är den värre än Spanskan och skulle vården ge upp så vill man inte ens tänka på var det kan sluta.

Media underrapporterar corona för att regeringarna är såå oroliga över deras luftslott till ekonomi.

Hoppas du tar av dig foliehatten och inser vad som händer i verkligheten.

Citat:
Ursprungligen postat av Butternutsquash
Precis. Dönickarna här förstår inte att den ekonomiska problematiken är hästlängder värre än viruset.

Det är ju den uppfattningar våra regeringar har och den gör att vi håller på att gå rakt in i helvetet.

Wuhan satte upp karantän efter 470 fall, Italien efter 7000.

Kina förbjöd resor i landet, i EU är det fortfarande möjligt att resa in/ut ur epicentrum.

Man måste vara riktigt dum i huvudet om man inte ser vart vi är på väg. De ekominska ”problemen” kommer vara helt ointressanta efter detta skövlar i Europa, ingen kommer bry sig ett jävla dugg förutom företagarna.
Citera
2020-03-09, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroe
Tystnaden som uppstår när någon skriver ett faktiskt vettigt inlägg i denna tråd. Tack.

Ja men ärligt talat.
Vafan
Ska det blir en tråd om sanningshalten nu för att det inte går alarmisternas väg?
Det är ju tragikomiskt så det liknar ingenting och ligger knappast till alarmisternas fördel. Tvärt om.
Citera
2020-03-09, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Nej dödsprocenten är alltid de som mäts på sjukhus. Det kommer inte gå upp nämvärt utan är de som får så pass kraftiga symptom att dom åker in.

Så har det varit.

Får man för sig att testa ALLA (verkar långsökt) så sjunker såklart denna procentsats

Nej, 0.1% dödlighert för vanlig influensa är inte %-satsen för dem som sökt sjukhusvård men en estimering av dödlighten før alla inklusive dem som suttit hemma med sin influensa.
Citera
2020-03-09, 10:11
Medlem
johan.sthlms avatar
Alla håller sig lugna, strax bara 24 timmar kvar innan kulmen och antalet smittade sjunker.
Tegnell är en toppenkille, han gör mig lugn.
Citera
2020-03-09, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Fick inget svar av dig igår kväll så omformulerar min fråga.

Varför planerar Sverige för en pandemi om peaken kommer i morgon Tisdag?

Som svar på din fråga. Nej, det vore väl konstigt om de gjorde det för då borde de göra som Tyskland och gå ut och tala om det för folket. Eller är det Kod 291De-luxe?

Läs igen. Toppen avser resesrömmarna efter sportlovet. Att det kommer fortsätta droppa i än fall är inget konstigt. WHO har inte deklarerat pandemi ännu men tror du inte en planering pågår för det så är du lite efter. Varför tror du pandemigeuppen haft möten i Sverige?
Citera
2020-03-09, 10:12
Medlem
Den italienska partiledaren Zingaretti som är coronapositiv mår fortfarande bra och är i karantän i hemmet.
Han är 54 år så inte direkt riskgrupp men inte helt ung heller.
Citera
2020-03-09, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Spreja det med ytdesinfektion till exempel, eller kör det det i micron kanske.
Tror inte det är så bra, sätta i ugn eller micron..är väl nåts slags resor, gummiband, plast detalj på den. Kan nog bli andra farliga ångor istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in