Citat:
Ursprungligen postat av
löl
2018 dog det 80000 i usa av influensa.
Värt att notera denna siffra.
Corona skiljer sig såklart som alla andra virus från andra år.
Men denna gång har media fått oss att tro vi kommer att dö. Så är det inte.
Alla är känslomässiga och tror på det som media säger.
Kolla bara på börsen. Vad har den med influensan att göra? väldigt lite skulle jag vilja säga.
Men ända hoppar den utför ett stup.
Med detta sagt, är jag rätt säker på att det ligger andra "mörka" krafter bakom detta.
Dessa krafter utnyttjar läget som har uppstått. Och har såklart skapat detta. Varför och på vilket sett dessa krafter tjänar på detta? Får ni själva klura ut.
Men har du gått i skolan och lärt dig källkritik och se mönster som inte stämmer, kommer du långt med.
Tråkigt att det nu finns krafter som tjänar ENORMA pengar på detta.
Kan tillägga att jag var förkyld förra veckan, 7 dagar långt.
Hade jag corona? kanske? Men jag har inte uppsökt sjukhus.
Nu uppsöker folk sjukhus för det minsta lilla
Varför trollar du i tråden? Man måste vara efterbliven för att inte förstå hotet med corona, som det ser ut nu så är den värre än Spanskan och skulle vården ge upp så vill man inte ens tänka på var det kan sluta.
Media underrapporterar corona för att regeringarna är såå oroliga över deras luftslott till ekonomi.
Hoppas du tar av dig foliehatten och inser vad som händer i verkligheten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Butternutsquash
Precis. Dönickarna här förstår inte att den ekonomiska problematiken är hästlängder värre än viruset.
Det är ju den uppfattningar våra regeringar har och den gör att vi håller på att gå rakt in i helvetet.
Wuhan satte upp karantän efter 470 fall, Italien efter 7000.
Kina förbjöd resor i landet, i EU är det fortfarande möjligt att resa in/ut ur epicentrum.
Man måste vara riktigt dum i huvudet om man inte ser vart vi är på väg. De ekominska ”problemen” kommer vara helt ointressanta efter detta skövlar i Europa, ingen kommer bry sig ett jävla dugg förutom företagarna.