2020-03-08, 22:59
Avslutad
Säga vad man vill omTegnell.

Vad man gör, är meningslöst. Viruset kommer finna sin väg till oss alla
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Katjakaj1
Spanien och England lirar fortfarande boll med fyllda arenor. Är de länderna inte drabbade så hårt? Tänkte att det blev krigsstämning här på grund av melodifestivalen (vilket jag också iofs tycker man kunde haft utan publik).

UK har 273 bekräfrat smittade

Spanien har 673 bekräftat smittade och det ökar stadigt för varje dag som går.
Citera
Medlem
Måste man bränna kläder till familj som varit i en gasolycka? Jag vet frågan är knepig, men jag undrar
Citera
Medlem
Äppelviksskolan, Vasa Real och Anna Whitlock.
Många syskon som drabbas får ju i olika skolor och förskolor. Så många blir ju drabbade.

Gissar på en stor ökning nästa vecka.
Citera
2020-03-08, 23:00
Medlem
Kan någon förklara Italien? Varför sprids det så snabbt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Har du någon länk där de säger att klorin förstör höljet för just detta virus?
Ger mig sjutton på att jag läst det. Däremot hittar jag ingen vettig källa just nu - tyvärr.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dramalamadingdong
Någon som hört något om Carlssons skola?

Inga vänner som fått något mail från rektorn där ännu.
Citera
2020-03-08, 23:01
Medlem
Kebbabturkens avatar
https://www.thesun.co.uk/news/10856405/china-cremating-bodies-secret-hide-death-toll/amp/

Inte förvånad om detta stämmer. Kineserna ska enligt spekulationer kremera döda kroppar och således inte ta med dödsfallen i statistiken för att förmodligen inte sprida sanningen om hur farligt viruset faktiskt är.

Vad tror ni? Mörkar andra myndigheter antalet dödsfall än bara den Kinesiska?
Citera
Medlem
karamellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Äppelviksskolan, Vasa Real och Anna Whitlock.
Många syskon som drabbas får ju i olika skolor och förskolor. Så många blir ju drabbade.

Gissar på en stor ökning nästa vecka.

Har du någon källa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Säga vad man vill omTegnell.

Vad man gör, är meningslöst. Viruset kommer finna sin väg till oss alla

Så känns det absolut. Jag förstår inte hur man ska kunna stoppa det. Vad är planen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karamella
Det är ju fem olika friskolor i Stockholm (utöver de ej namngivna kommunala skolorna) som haft elever med symptom som befunnit sig i skolorna och sedan blivit bekräftade med corona, t.ex. Kunskapsskolan i Nacka
https://mitti.se/nyheter/misstankta-coronavirus-kunskapsskolan/?omrade=nacka

De stängde skolan direkt när de fick besked, för att de ville ta reda på vad som gällde. T.ex hur bör man städa? Vilka andra kan vara drabbade? Hur ska man bete sig för att minska smittospridning? De har gått i medierna och sagt att de inte fått några raka svar från myndigheterna kring hur de ska agera, men AT har ändå kritiserat dem för att de stängde. Det är märkligt imo - steg 1 borde väl vara att städa lokalerna, sen låta barn vara där. Inte innan de är städade - eller?

Inga utbrott kända alltså, utan enstaka elever på varje skola? Det är smittskyddsläkaren som beslutar lokalt vad som görs, och om man gör något utöver smittspårning och förhållningsregler till de som behövs. Om skolan sedan beslutar något annat är deras ansvar.
Citera
Medlem
Bananarmens avatar
Bravo Umeå som steppar upp och går sin egna väg!
Men hur ska folket få reda på detta? De som missar det på nyheterna? Skickas mail ut till alla vårdnadshavare i Umeå eller har dom listor på vilka som varti drabbade länder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in