Citat:
Ursprungligen postat av
kansascityshuffle
Kinas regimen har högre trovärdighet. Vem är så dum att man ifrågasätter kommunism år 2020?
Jag gör det inte alla fall. Men bara för en talar osanning betyder inte att den andre talar sanning. Bästa sättet är att titta på spridningen och dödstalen utanför Kina.
Jag tror, det betyder inte att jag vet, att siffror från andra provinser kan vara underrapporterade. De flesta döda kommer från Wuhan. Andra provinser är nog försiktiga eller långsamma att rapportera då de inte vill hamna i karantän. Centralregimen ljuger nog inte längre, om de har gjort någonsin i denna fråga. Speciellt som ledaren kom ut och sa att de måste kämpa i mot det. Däremot finns det säkert också förseningar i systemet när det gäller friskförklarade. Det kan bero på att läkarna vill vara säkra eller att systemet på global nivå är sent.Själv "visste" jag att Thailand hade fem friskförklarade för 2 dagar sedan. Det är först i dag de dyker upp globalt.
Människor glömmer att Kina är groteskt stort. Centralregimen är mer eller mindre tvungna att lita på att de får in korrekta rapporter. Centralregimen är hemsk i Kina. De censurerar och m.m.. Och det gör samtidigt att de riskerar att få själva felaktiga rapporter.