2020-01-29, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja det där tror jag du har helt rätt i. De hoppades först att det inte skulle bli så stort och trodde att de kunde mörka.

Här har du en väldigt bra artikel om det hela:

http://chinamediaproject.org/2020/01/27/dramatic-actions/

Till och med Wuhans medborgare är smittad. Experter som tidigt beordrades in till Wuhan är smittade.
Citera
2020-01-29, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flygandetiger
Jaså, givetvis? Vad har du för källa på det. Skiljer det från fall till fall eller är det givet samtliga smittade?
Finns det någon släppt siffra på vad tillfriskningstiden ligger på?

Sjukt gött att någon som har koll på läget hänger här i tråden, inväntar gladeligen på svar.
Det är logiskt...
Citera
2020-01-29, 07:51
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nja exponentiell utveckling är nog gymnasiet i alla fall.

Nej jag menar att ingen har de sanna siffrorna.

Ok, då är vi på samma sida.

Ps. Exponentiell utveckling är högstadiematte. Tycker däremot mest tråden behandlat och haft problem med enklare multiplikation och division. Vilket är mellanstadiet.
Citera
2020-01-29, 07:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittfbkonto
Återgivning av journalist i Wuhan, händelseförloppet sedan v.51 (8/12 -19).
Postar länken för sökbarheten: http://chinamediaproject.org/2020/01/27/dramatic-actions/

Källa för länk: https://www.reddit.com/r/China_Flu/comments/ev5yuk/probably_the_best_article_about_the_early_stages/

Inlägg 7000. "Vilket tjattrande käbbel" här är, för att simulera uttryck från övriga fb-beklagande över utrikesfödda.
Tack moderatorer för Er insats!

Fruktansvärt, Kina är som Nordkorea, men det är ju ingen nyhet.

Att siffrorna som kommer från Kina är frisserade råder det ingen tvekan om för min del, efter att ha läst.

Myndigheterna har skapat det okontrollerbara utbrottet genom att mörka och förtrycka.

Nu finns det en rimlig förklaring till att siffror halkar upp och ner på ett oförklarligt sätt.
Citera
2020-01-29, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Ok, då är vi på samma sida.

Ps. Exponentiell utveckling är högstadiematte. Tycker däremot mest tråden behandlat och haft problem med enklare multiplikation och division. Vilket är mellanstadiet.
Ja, OK, Jag gick natur men det är väldigt många år sedan så jag har glömt det där. Men högstadiet. OK.
Citera
2020-01-29, 07:55
Medlem
K.Blomkvists avatar
God morgon folks...

Här kommer LIVE updates.

[LIVE] WUHAN Novel Coronavirus WORLD MAP/COUNT (on confirmed case, death)

https://www.youtube.com/watch?v=9KjIYEmeX-o

Most of data from DXY. According to JHU's introduction of Coronavirus mapping website, DXY is a Chinese website that aggregates NHC and local CCDC situation reports in near real-time, providing more current regional case estimates than the national level reporting organizations. Also we surely has been referenced JHU's Dashboard about Coronavirus.
Citera
2020-01-29, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppahoppa
Jag tror en sak till som tillför den snabba spridning i Kina beror på att i asien delar du alltid måltider och förorenar maten med saliven från dina fingrar, ätpinnar eller sked du äter med andra, i många andra länder delar vi inte maten på samma sätt när vi äter.
Varför pratar inte folk mer om detta?

Undrar hur de överlevt och förökat sig så så här långt? Nja, stora delar av världen delar maten ur samma skålar och äter med pinnar eller med händerna. Och inte gått under.

Nu har vi snabb spridning i Tyskland och då är det intressant att se vad de kommer fram till. Åt de ur samma fat eller?
Citera
2020-01-29, 07:58
Medlem
mystikernsmystiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jag tog en sväng på youtube och kollade en hel hög med videoklipp som kommer inifrån Wuhan.
Lik överallt i korridorerna som ingen hinner ta hand om. Folk som faller ihop på tunnelbanan och i köerna till sjukhusen. Tusentals som flyr ut ur Wuhan.
Läkare som bönar och ber folk att stanna hemma, och som ber världen skicka skyddsutrustning. Som säger att viruset nu muterat, är dödligt och är bortom all kontroll.
Det är ju möjligt att alla klippen är fejk.
Men i såna fall har de lagt ner veckor på att arrangera klippen, med flera tusen statister.
Videorna inifrån Wuhan stämmer inte alls med siffrorna som publiceras.
Jag lägger inte upp alla länkarna för det är typ flera hundra klipp. Jag sökte på coronavirus Wuhan.

Jo du får faktiskt ta o länka annars avfärdas du som.troll.

Minst 3 copypaste är inte svårt år 2020.

Bara för att folk gråter lite så behöver man inte ha panik,
Citera
2020-01-29, 08:00
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Fruktansvärt, Kina är som Nordkorea, men det är ju ingen nyhet.

Att siffrorna som kommer från Kina är frisserade råder det ingen tvekan om för min del, efter att ha läst.

Myndigheterna har skapat det okontrollerbara utbrottet genom att mörka och förtrycka.

Nu finns det en rimlig förklaring till att siffror halkar upp och ner på ett oförklarligt sätt.

Om man ska ifrågasätta Kina så ska man även ifrågasätta uppgifter från China Media Project, ett projekt som är baserat i Hongkong och präglas kritik mot den kinesiska regimen. Detta är inte opartiska journalister om du nu tror det.
Citera
2020-01-29, 08:01
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
frågan är varför kina mörkar antalet smittade och döda?

fanns ju en del läkare som vädjat om hjälp ifrån andra länder, och kinas invånare hävdar att deras regering hjälper inte dem.

sedan så kan man se på en del videoklipp som cirkulera på social medier just nu som motbevisar alla dessa siffror som anses vara legit.

situationen är ohållbar, invånarna blir instängda i deras hem, de dör som flugor och slåss om mat.

jag tror inte 5000 pers kan orsaka sådan panik, men tanken på att kineserna är väldigt många. och sjukhus platser borde fan kunna hantera 6000 patienter, speciellt om stället ligger i en stad med 11 miljoner invånare.

Det finns ingen anledning att misstro siffrorna. Kina rustar naturligtvis inte för situationen idag utan den om 10-20 dagar då enkel matematik visar på 10-100 gånger fler fall. Observera också att det bara är fall som insjuknat i lunginflammation som räknas. Just nu är inte mindre än 60 000 människor under medicinsk observation:

https://translate.google.se/translate?hl=sv&tab=wT1&sl=auto&tl=sv&u=http%3A%2F %2Fwww.nhc.gov.cn%2Fyjb%2Fpqt%2Fnew_list.shtml

Det är oroande att inte fler människor friskförklarats och att de friskförklarade växer långsammare än de som insjuknat. Nuvarande siffror tyder på upp mot två veckors sjukdom.
Senast redigerad av DickeFix 2020-01-29 kl. 08:06.
Citera
2020-01-29, 08:07
Medlem
Morgonrapport. 6 081 diagnostiserade fall i världen, inkl 132 dödsfall. 67 fall utanför Kina i 15 länder. Alla dödsfall har skett i Kina, inga i andra länder. Viktigt att följa patienterna utomlands för att se hur viruset agerar.

https://bnonews.com/index.php/2020/01/the-latest-coronavirus-cases/
Citera
2020-01-29, 08:08
Medlem
Wow, British Airways väljer att ställa in samtliga flyg till Beijing och Shanghai.

"BA.com, the airline’s website, shows no direct flights to China are available in January and February."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in