Citat:
Ursprungligen postat av
teren
Om smittan skulle spåra ur, absolut.
Jag har pratat med en del folk som bor och jobbar i Stockholms innerstad och jag får känslan av att var och varannan har varit sjuk senaste veckorna. Hosta, feber, huvudvärk, muskelvärk osv. Folk har varit dåliga men mår nu bra. Väldigt svårt att säga om någon av dem haft corona men 8 av 10 som drabbas får ju milda symptom.
Jag tror att det kan behövas hemtester för att verkligen säkerställa vilka som bär på viruset och inte, för att stoppa spridningen till riskgrupperna.
För övrigt blir jag förbannad över hänsynslösa jävla idioter i samhället.
SLUTA HOSTA FOLK I NACKEN. SLUTA HOSTA FOLK I ANSIKTET. GÅ INTE ONÖDIGT NÄRA EN PERSON NÄR NI STÅR I KÖ.
Det hände mig häromdagen och jag ville bara vända mig om och nita personen i fråga. Det är rent provocerande i dessa tider. HÅLL AVSTÅND. Och NYS I ARMVECKET.
Hur jävla svårt ska det vara? Det är enkla jävla regler.
Min kompis säger att han inte är orolig. Han är påläst och säger att det inte är farligt (förutom att gamla dör)
Jag sade att jag tycker att det är konstigt att Kina reagerade så kraftigt i sådana fall om viruset inte är speciellt farligt. Min egna teori är att Kina kanske vill skapa global panik avsiktligt för att det kanske används som ett vapen mot Trump, så att de kan sabotera hans chanser att bli omvald. Denna informationen kommer från den mer konspiratoriska delen av internet. Om man googlar efter "corona man made virus" så får man bara upp om att det är galna teorier.
Personligen så är jag inte övertygad än om att det är något att oroa sig för eftersom jag inte har sett med mina egna ögon att unga person dör lätt av det. Däremot är jag öppen för möjligheten att det kan vara ett väldigt farligt virus, som vissa påstår ska kunna skada hjärtat och hjärnan om man får det en gång till.