Precis, Kinas luft är en av världens mest förorenade, om inte dom är värst t.om. Kineserna har nog rätt taskig hälsa som det är redan, dom verkar vara rätt bräckliga varelser. Äter skitdålig mat verkar dom ju göra också.
Jag har varit ganska orolig de senaste dagarna men ju mer man läser om hur i stort sätt alla utanför Kina som insjuknat bara får vanliga influensasymptom så blir man lite lugnare.
Undrar om det gäller fortfarande. Verkar som att de börjat åtgärda problemen. Min granne som åker dit varje år på jobb sa senast att luften var märkbart bättre. Hon brukar åka till olika städer på sina resor.
Då vet vi att viruset är smittsamt. Ursäkta mig att jag säger att det är tur att viruset dykt upp i Tyskland för de är jättebra med detaljerad och korrekt info. Så nu får vi nog veta mer. Tur för oss, osis för tyskarna.
Dessutom har de resurser och möjlighet att djupdyka i det här.
Nej, och barn. Du glömmer barn. Som inte har fullt utvecklat immunförsvar, än.
De kommer sannolikt inte heller att utveckla ett bra immunförsvar om de isoleras och aldrig kommer i kontakt med virus och bakterier, jobbar du för vaccinindustrin, det hade ju förklarat ett och annat.
Undrar om det gäller fortfarande. Verkar som att de börjat åtgärda problemen. Min granne som åker dit varje år på jobb sa senast att luften var märkbart bättre. Hon brukar åka till olika städer på sina resor.
Det är påväg åt rätt håll iallf, absolut. Men luften är fortfarande riktigt skitig på många håll. Vet inte hur det ser ut kring ground-zero men att dom har taskiga matvanor verkar vara ganska vederlagt. Dålig luft och knäppa matvanor bör sätta sina spår i en population.
Viruset lever i minst fem dagar.
Har transporterats via människor som åkt flygplan. Det är flera mellanhänder för att vitlöken ska befinna sig i en butik i Sverige.
Eftersom vi inte vet hur viruset kan stoppas (förutom isolering) så borde man inte dra förhastade slutsatser. Jag tror mycket väl att viruset klarar sig utmärkt.
-
Jag är ingen konspirationsteoretiker men många människor ser Kina som ett belastning, trots att de tillverkar allt vi äger och att det är västvärlden som skadar miljön genom fattigare länder för handelsvaror: för ekonomin.
Kan viruset vara handgjort?
Har det spridits mellan djur? Kina har tillfälligt bannat handel inom djurriket.
Vitlök är snorbilligt, så det blir ingen expressfrakt med FedEx-planet, utan den billigaste båtresan över haven. Innan vitlöken når en hamn i Europa har hela besättningen dött och fartyget blivit en flytande karantän.