Citat:
Ursprungligen postat av
Swan65
Inte en jävla chans säger jag! Och jag kan lägga en kvarts miljon rakt av på det! Vi vet ju nu att smittorisken är i princip obefintlig jämfört med vanlig influensa och att enbart de halvdöda dör. Så för helvete ta mitt vad, jag behöver vinna tillbaka lite från denna irrationella börskrasch som töntar såsom du har panikat upp. (låna av dina föräldrar eller belåna dina njurar)
Hur kan du tro att det inte är en smittorisk? Vi har redan coronan fullt härjande i samhället. Tusentals svenskar har corona just nu klockan 01.40 när jag skriver detta.
Hur vet jag det? För att:
1. Smittan smittar sinnesjukt enkelt och dessutom väldigt dolt. Man smittar utan symptom och viruset överlever på ytor i flera dagar m.m.
2. Nästa punkt har jag inte fakta på, men ett sunt förnuft räcker här. Tror du eller någon på fullaste allvar att de 137 person som smittas bara gömt sig direkt hemma i karantän sen de kom till Sverige, att de inte gjort något annat? Om en av dessa personer går till ICA, åker tunnelbana, eller slänger sopor i trapphuset så är smittan ute i det fria. Och de flesta blev sjuka några DAGAR efter att de kommit hem. Det ger dem dagar, kanske en vecka att smitta folk. Tror du de stockholmare som kom hem UTAN sympton sket i tunnelbanan eller att gå och handla? De har GARANTERAT träffat andra och smittat dem.