2020-03-06, 09:35
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lexitp
Ta det lugnt. Viruset kommer säkert drabba 80% av befolkningen eller mer. Men vad man kan se är att viruset slår väldigt hårt mot de äldre. De yngre, under 30 år, kommer bli friska. De som är medelunga 30-45 ser ut att vara lyckligt lottade dem med.

De yngre som dött av viruset här antingen bott i Kina (dåligt luft, dåliga lungor) eller har varit rökare. Rök förstör dina lungor och gör det svårare för dig att jobba mot viruset. Är du under 45, hälsosam, icke rökare, dricker helst inte, så behöver du inte vara orolig. Det kommer kännas som en vanlig influensa. Sluta rök NU om du vill ha större chans att inte få några komplikationer från viruset. Men var beredd på att DU kommer att smittas, gör nu allt för att din kropp ska vara förberedd. Drick massvis med äkta apelsinjuice, ingenting koncentrerat.
Som en vanlig influensa. Nja. https://www.dailymail.co.uk/news/article-8075633/First-British-victim-25-describes-coronavirus.html
Citera
2020-03-06, 09:36
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ünder
Alltså det börjar bli helt uppenbart nu att man endast är ute efter att lugna samhället.

"WHO:s dödlighetstal troligtvis överskattade"
. -

Intervju med coronasmittade Kjell Mo i alla medier precis samtidigt. Med dessa rubriker i artiklarna:
”Som en vanlig förkylning”
Det som inte nämns är att Kjell jobbar som krishanterare på regeringskansliet.
Att hamra fram vad en idiot uttrycker är lönlöst i alla perspektiv, så tog bort det. Resterande två är ju hittills sanna. Tills man har en avslutad sjukdomsspridning så vet vi inte hur dödligheten ser ut. Men det är de facto hausse från media som gjort viruset "så" dödligt.
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Eller så är det faktiskt inte så farligt som ni sittkissare vill få det till? Smittan är under kontroll och sprids inte på något sätt okontrollerat. Symptomen är milda och ingen har dött i Sverige.
Hur menar du att viruset sprids kontrollerat?
Citera
Medlem
Enigt WHO har vi nu lokal spridning i Sverige och det har vi haft sedan 2 Mars:

https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/situation-reports/

Har någon svensk myndighet informerat svenskarna om detta faktum?

Någon som är överraskad?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Du tror inte att de är medvetna..............
https://clinicaltrials.gov/ct2/show/record/NCT04279197?recrs=a&view=record

Om du tror att en bluff medicin som bokstavligen är ett socker piller, (helt seriöst, mer än halva tabletten är olika sockerarter) ska lösa dina lever, njur och lungproblem så behöver du helt seriöst professionell hjälp.

Du har tagit hälsoångest till en helt ny nivå..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Tegnell är en offentlig aktör och i allra högsta grad en del av landets göromål angående den här smittan, självklart måste han tåla kritik, men jag håller med dig, att gå på honom som person, utseende och liknande är lågt, därför tycker jag att du kastar sten i glashus när du påstår att han är fyrkantig, men det var kanske bara en olycklig slump?
Ja, nu menade jag ju inte utseendet, hehe.
Citera
Avslutad
Citat:
Alltså det börjar bli helt uppenbart nu att man endast är ute efter att lugna samhället.

. -

"Barn smittar inte i samma utsträckning som vuxna" -Tegnell

"Större risk att träffas av blixten." - Tegnell

”Ökningen av antalet coronafall kan ha nått toppen – kommer snart att klinga av”
-Tegnell

Och samma mantra om att "beredskapen är god".

Intervju med coronasmittade Kjell Mo i alla medier precis samtidigt. Med dessa rubriker i artiklarna:

"Med erfarenhet från samtliga tre nivåer i krishanteringssystemet, från kommun till regeringskansli, kan jag stödja i att förbereda och träna er organisation för att identifiera, möta och hantera kriser på ett säkert och systematiskt sätt.
Just nu är det mycket fokus på det nya totalförsvaret kopplat till de fredstida krishanteringsstrukturer som finns och de speciella behov detta medför.
Jag har stor erfarenhet av att utveckla förmåga, ta fram och genomföra utbildingar och övningar, anpassade till framförallt krishantering i offentliga och politiska organisationer men metod och funktioner är även tillämpbar för näringslivet. Jag är även anlitad som föreläsare i ämnet."
Källa Linkedin
Ja man undrar vad coronabob Tegnell går på? Eller är han född som mupp?
Citera
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robocrap

God hygien, håll avstånd, undvika folksamlingar etc är nog bättre idé..

Det där är sådant man vanligen borde göra.
Citera
2020-03-06, 09:37
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:

. -

"Barn smittar inte i samma utsträckning som vuxna" -Tegnell

"Större risk att träffas av blixten." - Tegnell

”Ökningen av antalet coronafall kan ha nått toppen – kommer snart att klinga av”
-Tegnell

Och samma mantra om att "beredskapen är god".

"Med erfarenhet från samtliga tre nivåer i krishanteringssystemet, från kommun till regeringskansli, kan jag stödja i att förbereda och träna er organisation för att identifiera, möta och hantera kriser på ett säkert och systematiskt sätt.
Just nu är det mycket fokus på det nya totalförsvaret kopplat till de fredstida krishanteringsstrukturer som finns och de speciella behov detta medför.
Jag har stor erfarenhet av att utveckla förmåga, ta fram och genomföra utbildingar och övningar, anpassade till framförallt krishantering i offentliga och politiska organisationer men metod och funktioner är även tillämpbar för näringslivet. Jag är även anlitad som föreläsare i ämnet."
Källa Linkedin

Wow!! Kjell är krishanterare på regeringskansliet, underbar upptäckt!

Han bor för övrigt på landet i Sigtuna. Bara enstaka grannar. Har säkert hela källare fylld med konserver vatten mat och bensin.
Citera
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Återigen, Folkhälsmyndigheten har ingen beslutsrätt alls över skolorna och har aldrig haft. De bollar inte över något beslutsansvar. Vid en smitta har dock skolan inget beslutsansvar, det har det lokala smittskyddet för vidare hantering.

Är det alltså SLL som ( mot WHO:s och Smittskyddsinstitutets rekommendation) stängt Manillaskolan och skolorna på Lidingö och i Danderyd? Ursäkta, men jag betvivlar detta. Rätt uppenbart att det är skolledningarna som vill hålla sina "kunder" nöjda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-Ryan
Instämmer till fullo. Regimens slappa inställning kan i värsta fall få katastrofala följder. Att man inte kollade dem som kom från Italien är skandal. Någon kommenterade att det finns legala hinder mot att testa minderåriga mm, men detta är en nödsituation och då finns säker möjlighet att kringgå den generella lagstiftningen. Dan ”Olyckan” Eliasson har varit en katastrof på alla myndigheter han vistats på. MSB tyvärr inget undantag. Såvitt jag kan se har regimen inte vidtagit några större preventiva åtgärder överhuvudtaget. På propagandakanalen SVT tycker jag att frågan bagatelliseras. En klämkäck kille som fått Corona och som berättade hur fint det gått på sjukhuset. Det är nog bra i sig, men det lär inte gå lika bra om det kommer hundratals nya fall varje dag. Att stänga skolorna borde vara en självklarhet. Ungarna får inga skador av att vara hemma några veckor. De kan få i uppgift att läsa några uppbyggliga böcker, typ Pippi Långstrump eller Emil i Lönneberga för de minsta, osv. Det skulle förmodligen göra dem gott att skonas från feminism och genusvetenskap några veckor. Det enda goda som kommit från myndighetshåll är att den annars så pratglade statsministern varit knäpptyst. Det räcker tyvärr inte och är helt oacceptabelt.
Word
Citera
2020-03-06, 09:38
Medlem
Om nu samhället är så seriösa med att minska spridningen av smittan, då tänker jag på framförallt kontaktsmittan. Hur kan man då inte göra något åt kontantbetalningen i samhället?

Jobbar i en mycket central och trafikerad butik i sthlm med hundratals kunder varje dag och här betalar folk med smutsiga sedlar och mynt precis som vanligt. Det är högt tempo och vi som anställda hinner omöjligt tvätta händerna mellan varje kund. Borde inte handels eller samhället reagera på detta? Tillfälligt bara godkänna kortbetalning alt gå ut med rekommendationer till kunderna att det är säkrare för alla om man betalar med kort ist för att sprida dessa smutsiga sedlar och mynt mellan hundratals potentialla smittbärare varje dag?
Citera
2020-03-06, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Enigt WHO har vi nu lokal spridning i Sverige och det har vi haft sedan 2 Mars:

https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/situation-reports/

Har någon svensk myndighet informerat svenskarna om detta faktum?

Någon som är överraskad?
Länken funkar ej?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in