2020-01-28, 11:49
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Den här historien om den kinesiska kvinnan, som var på arbetsrelaterat besök i Tyskland i fyra dagar, med allt vad det innebär av personliga möten, och som det verkar hittills bara resulterat i en smittad person (som dessutom tycks må rätt bra), säger väl en hel del om hur smittsamt detta virus tycks vara i en västerländsk miljö.

Vi håller avstånd?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnetar
Nej, så beräknar man inte, det är först när man är friskförklarad som man kan räknas som överlevande, är man smittad och fortfarande sjuk kan man fortfarande dö. Dödligheten är döda /( friskförklarade + döda).
Nä.. när man vill ha ut mortaliteten så räknar man antalet döda kontra smittade. Mortaliteten är 3 %.... Antalet döda kommer öka precis som antalet smittade men mortaliteten är fortfarande 3%.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnetar
Nej, så beräknar man inte, det är först när man är friskförklarad som man kan räknas som överlevande, är man smittad och fortfarande sjuk kan man fortfarande dö. Dödligheten är döda /( friskförklarade + döda).

Och antalet tillfrisknade är extremt okänt samt kommer inte att bli vidare mycket bättre känt heller.... Det är inte osannolikt att det är betydligt större än kända siffror åtminstone.
Citera
2020-01-28, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Men snälla du.... Det är fortfarande antalet döda i förhållande till smittade man räknar. Antalet döda kommer öka för varje dag och antalet smittade kommer öka för varje dag. Mortaliteten är 3 %
ENKEL FUCKING JÄVLA MATTE!!!

Du kan ju inte ha gått ut högstadiet om du tror att man räknar ut dödligheten sådär. Turistparadiset gör helt rätt i sin uträkning. Att du inte förstår är helt chockerande för mig. Tratt..
Citera
2020-01-28, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Vi håller avstånd?

Inte när vi har sex 🙂
Citera
2020-01-28, 11:51
Medlem
Finns det botemedel mot Coronaviruset?
Kan idioterna i Asien bara sluta förpesta världen med den här skiten. Så jävla onödigt att folk får sätta livet till.
Citera
2020-01-28, 11:52
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Men snälla du.... Det är fortfarande antalet döda i förhållande till smittade man räknar. Antalet döda kommer öka för varje dag och antalet smittade kommer öka för varje dag. Mortaliteten är 3 %
ENKEL FUCKING JÄVLA MATTE!!!

Lite enkel logik.. man blir smittad först, sen väntar man, och väntar lite till. Sen dör man.

Så, du kan inte beräkna mortalitet genom att dividera antal döda med antal smittade idag. Du dividerar antal döda idag med antal smittade när de nu döda smittades. Dvs för ca två veckor sedan.
Citera
2020-01-28, 11:52
Medlem
Offices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
MSB, det är myndigheten som samordnar samtliga myndigheter, och en uppgift är att samordna informationsspridning med målet att lugna sådana som du syftande till att undvika panik, anarki och bråkiga människor.

Gå dit och slåss om du tvunget måste.
Enda anledningen till panik är att svenska myndigheter inte gör något. Med rätt information och en sansad förberedelse behöver vi ingen panik, men i stället säger de att allt är lugnt vilket är helt omöjligt att tro på om man läser utländsk media.
Citera
2020-01-28, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnokMacarena
Du kan ju inte ha gått ut högstadiet om du tror att man räknar ut dödligheten sådär. Turistparadiset gör helt rätt i sin uträkning. Att du inte förstår är helt chockerande för mig. Tratt..
Herregud! Jag förstår nu att samhället är fullt av idioter när man ser hur ni resonerar. Vi får se vem som har rätt. Jag vet visserligen att ni är dumma i huvudet och allmänt lågbegåvade. Men som sagt. Ska bli kul!
Citera
2020-01-28, 11:53
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Det är redan bekräftat att man smittar innan man blivit sjuk.
Det har inte bekräftats!
Citera
2020-01-28, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnokMacarena

Berätta hur man räknar ut dödligheten. Jag är lite förbryllad... Variabler: antal döda, antal smittade. (antal smittade = döda + sjuka + friska)
Citera
2020-01-28, 11:55
Medlem
Die.young.4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxVobiscum
Hoppas kan man ju alltid. Det skulle behövas.

Jag tror att smittan är långt allvarligare än media vill göra gällande. Här verkar myndigheterna lugna, det tror jag inte de ska vara.
Att dessutom ta Kinas uppgifter på allvar är befängt. Värsta ljugstaten som alltid dolt vad som händer inrikes.
Ja det tror jag faktiskt oxå! Är i Thailand nu. Tror aldrig jag mått bättre faktiskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in