2020-03-05, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jepp jag postade en sammanfattning av studien för några dagar sedan i tråden. Men gulligt av dig

Det var väl en tidsfråga. Frågan är väl varför det muterade aggressivt, de brukar väl mutera till ett snällare vad jag förstår, för att värden ska överleva?
Lurig liten jävel det här. Syns inte på tester, återinfekterar, muterar, sprider sig via symptomfria superspridare. Innehåller massa från nästan varenda virus, samt en extra funktion för att lura cellen att ta emot den.

Vad tror du om det här?

Nu har jag läst studien som låg till grund för artikeln. De de har gjort upptäckten att det finns två snarlika grenar som de kallar sars-cov1 och sars-cov2. De har i ett sample lyckats hitta båda i samma individ samtidigt. De har inte visat på om antikroppar ger från den ena ger temporär immunitet mot den andra.
De studerar heller inte symptomen utan endast hur vanlig den är och därifrån drar slutsatsen att den ena SPRIDER sig snabbare, därav ordet aggressiv.
Din kommentar tyder på att du kommenterar symptomen? Det täcker då inte studien så du får hitta en annan källa för detta påstående.
Citera
2020-03-05, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Bagdad "Tegnel" Bob
https://www.svt.se/nyheter/inga-reserestriktioner-till-italien-trots-stigande-dodstal
Titta på bilden av Teg.... så ser du att han bara är en Tennsoldat som följer order från sin chef. Cheferna som styr EU och Svärje visas inte upp i Slaskmedia.

Sverige manipulerar lika mycket som Thailand där oppositionen nu tar fart med 5000 prostituerade som kommer tillbaks från Syd-Korea samt över 1000 febriga jobbare som bara försvann efter hemkomsten. Naturligtvis kommer de 5000 prostituerade åxå att försvinna då det inte finns prostitution i kungadömet Thailand enligt myndigheterna. De kommer att spridas som änglar över landet då de har $$ i sina fiiickor. Vilken fars!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Jag vet inte om ni har läst det här:

Studie: Koronaviruset har mutert til en aggressiv variant

https://www.aftenposten.no/verden/i/pL54lE/direktestudio-koronaviruset?pinnedEntry=7666
Motstridiga uppgifter om L-viruset. Vissa menar att den är mer vida spridd mestadels pga slumpen och att skillnaderna egentligen är små, medan andra säger att den är långt mer aggressiv än S-viruset. Finns säkert viss möjlighet att hävda båda scenarierna i nuläget.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
BEIJING (Reuters) - Mainland China reported a rise in new confirmed cases of coronavirus on Thursday, reversing three straight days of declines, because of a spike in new infections in Wuhan, the city at the center of the outbreak.

Länk: https://whtc.com/news/articles/2020/mar/05/china-coronavirus-infections-spike-in-central-city-of-wuhan/991350/
Citera
2020-03-05, 07:40
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Du ser väl hur jag räknat.

Men du säger dödlighet, och du räknar på levande. Alla som går in i tråden lusläser ej
statistiken.
Citera
2020-03-05, 07:41
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hjärtmuskelinflamation kan man få även då om man tränar/motionerar med vanligt förkylningsvirus i kroppen. Hjärtmuskelinflamation behöver inte alls betyda döden (pratar inte om Corona-fall) utan snarare livslång medicinering. Men själv skulle jag inte rekommendera träning när man inte känner sig hundra.
Det kallades "orienrerardöden" för ca 20 år sedan när flera orienterare I Sverige föll ihop döda I skogen. Man trodde viruset spreds av sorkar och att man tog det med sig hem via skosulorna.
Citera
2020-03-05, 07:41
Medlem
Citat:
Men du säger dödlighet, och du räknar på levande. Alla som går in i tråden lusläser ej
statistiken.

Antal avlidna genom antal smittade är det jag hela tiden använder. Det är klart att de flesta smittade i nämnaren är levande.
Citera
2020-03-05, 07:42
Medlem
SvenBergmans avatar
Hoppla! Prinsessan Estelles skola är stängd pga Corona smitta. Då får hon nog plugga hemma på Haga slott istället 😷

Allt enligt Expressen
Citera
2020-03-05, 07:42
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Bra länk! Så 6% dödlighet, i värsta fall. Man får ju anta att det finns ett mörkertal när de kommer till antal smittade. De som inte blir akut sjuka borde rimligen i högre utsträckning inte uppsöka sjukvården.
Citera
2020-03-05, 07:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Du ser väl hur jag räknat.

Ja, det syns att du har räknat innan du gick på whiskeyflaskan, nyktert gjort.

En intressant sak som diskuterades igår, och som uppmärksammades nyss, är påståendet om att det cirkulerar två typer av viruset, S och L, och om det är verklighet ställer det sannolikt till det för allsköns beräkningar.

Det kan ha betydelse vilket virus man bär, men också om man bär på båda samtidigt.

Andrahandskälla aftenposten.no citat;

En genetisk analyse av en mann fra USA som testet positivt på koronaviruset 21. januar, viste også at det var mulig å være smittet av begge typene, skriver avisen.

Det behövs fler rapporter om det här fenomenet och gärna fakta om grundstatusen på den här mannen.

Förutsatt att det här med två virustyper är sanning.
Senast redigerad av OY 2020-03-05 kl. 07:48.
Citera
2020-03-05, 07:43
Medlem
Så, hur många smittade får vi i Sverige bekräftat idag tror ni?
Citera
2020-03-05, 07:44
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VainPain
Jo men internet är ju stort, man har inte lyckats censurera andra saker. Varför skulle detta helt plötsligt lyckas?🤔

Hur hårt man kan censuera om man vill.... Var det inte SDs hemsida sossarna stängde ned för några år sedan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in