2025-06-23, 14:49
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Att använda mRNA för att få hela kroppen att producera ett dödligt, icke-mänskligt spikprotein var den VÄRSTA idén i historien.
Nu är ju dessbättre inget av dina påståenden något som har ens ett uns av vetenskaplig substans, och därför är det väl bäst att du luftar den typen av trams och antivaxxar-patraskeri i det forum som satts upp för just den typen av trams? Jag skall hjälpa dig hitta dit:
(FB) Alternativa teorier om covid-19
Citera
2025-06-23, 14:50
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsck
Du ”glömde” den här biten så jag citerar den åt dig. Nej, du behöver inte tacka mig; jag hjälper så gärna till.
Missade att du redan påpekat fadäsen.
Skönt att det finns fler som klarar av att läsa innantill.

Tack.
Citera
2025-06-23, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Nu är ju dessbättre inget av dina påståenden något som har ens ett uns av vetenskaplig substans, och därför är det väl bäst att du luftar den typen av trams och antivaxxar-patraskeri i det forum som satts upp för just den typen av trams? Jag skall hjälpa dig hitta dit:
Senast jag kollade var du inte moderator här så jag postar där jag tycker att det är on-topic, tack ska du ha.

Dessutom är det inte mina ord utan ovan nämnda Peter A. McCullough MD, MPH (som är en framstående amerikansk kardiolog och epidemiolog, med omfattande akademisk och klinisk bakgrund. Särskilt känd för sin expertis inom hjärt-kärlsjukdomar och evidensbaserad medicin. Som också har ett djupt engagemang i medicinsk forskning och utbildning.)

https://x.com/McCulloughFund/status/1936748429834596654
Using mRNA to Instruct The Entire Body to Produce a Lethal, Non-Human Spike Protein Was The WORST Idea in History.

Han är väl etablerad inom forskarvärlden med många publikationer.
Alla som kritiserar mRNA-"vaccin" KOMMER att bli smutskastad. Det är så det fungerar. Man vill avskräcka andra från att uttrycka kritik och det är ganska effektivt.
Citera
2025-06-23, 16:42
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Senast jag kollade var du inte moderator här så jag postar där jag tycker att det är on-topic, tack ska du ha.

Dessutom är det inte mina ord utan ovan nämnda Peter A. McCullough MD, MPH (som är en framstående amerikansk kardiolog och epidemiolog, med omfattande akademisk och klinisk bakgrund. Särskilt känd för sin expertis inom hjärt-kärlsjukdomar och evidensbaserad medicin. Som också har ett djupt engagemang i medicinsk forskning och utbildning.)

Using mRNA to Instruct The Entire Body to Produce a Lethal, Non-Human Spike Protein Was The WORST Idea in History.

Alla som kritiserar mRNA-"vaccin" KOMMER att bli smutskastad. Det är så det fungerar. Man vill avskräcka andra från att uttrycka kritik och det är ganska effektivt.
Jaha. Men nu tror jag inte att en f.d. forskare med rykte om sig att spotta ur sig lögner och antivaxxar-trams i parti och minut - som dessutom inte klarar av att styrka sina groteska påståenden annat än med skitsnack och referenser till ÄNNU dummare och mindre stuyrkt antivaxxar-patraskeri - har i en vetenskaplig och medicinsk diskussion att göra.

Däremot går det ju finfint att lufta den typen av påståenden i samma forum där folk hävdar att Elvis lever, att jorden är platt, att det finns rymdödlor ibland oss och för den delen att mRNA-vaccin innehåller tentakelmonster, att det dödat 17 miljoner människor, eller som du påstår utan att ha ett skit belägg för det - att det är giftigt.

Jag skall hjälpa dig hitta dit:
Senast redigerad av korrektamund0 2025-06-23 kl. 16:46.
Citera
2025-06-23, 16:43
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:

Det kan mycket väl stämma. Något är det enligt japanerna som gör att vaccinerade dör mellan 90-120 dagar efter injicering och som orsakar hjärtmuskelinflammation.
Om vaccinet hade varit helt ofarligt skulle det väl inte orsaka hjärtmuskelinflammation, ibland med dödlig utgång?
Citera
2025-06-23, 16:47
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Jaha. Men nu tror jag inte att en f.d. forskare med rykte om sig att spotta ur sig lögner och antivaxxar-trams i parti och minut - som dessutom inte klarar av att styrka sina groteska påståenden annat än med skitsnack och referenser till ÄNNU dummare och mindre stuyrkt antivaxxar-patraskeri - har i en vetenskaplig diskussion att göra.

Däremot går det ju finfint att lufta den typen av påståenden i samma forum där folk hävdar att Elvis lever, att jorden är platt, att det finns rymdödlor ibland oss och för den delen att mRNA-vaccin innehåller tentakelmonster, att det dödat 17 miljoner människor, eller som du påstår utan att ha ett skit belägg för det - att det är giftigt.

Innan du avfärdar allt som konspirationsteorier kan du kanske förklara vad som orsakar överdödlighet 90-120 dagar efter injicering och svara på vad som orsakar hjärtmuskelinflammation.
Citera
2025-06-23, 16:54
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Innan du avfärdar allt som konspirationsteorier kan du kanske förklara vad som orsakar överdödlighet 90-120 dagar efter injicering och svara på vad som orsakar hjärtmuskelinflammation.
Den diskussionen tror jag du med fördel kan föra i det forum där konspirationer och trams kan luftas. Det här är ett vetenskapligt och medicinskt forum, och inte en tummelplats för konspiratörer och deinformatörer som behöver sprida skitprat och lögner. Och i synnerhet inte genom att ideligen skrika som små treåringar och kräva att andra skall "svaaaaara, men så SVAAAAAARA på mina idiotiska frågor som jag ställer utan substans".

Jag är ganska säker på att ingen här är intresserad av att svara på skitprat och substanslöst trams i stil med det du hasplar ut dig.

Citera
2025-06-23, 16:57
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Den diskussionen tror jag du med fördel kan föra i det forum där konspirationer och trams kan luftas. Det här är ett vetenskapligt och medicinskt forum, och inte en tummelplats för konspiratörer och deinformatörer som behöver sprida skitprat och lögner. Och i synnerhet inte genom att ideligen skrika som små treåringar och kräva att andra skall "svaaaaara, men så SVAAAAAARA på mina idiotiska frågor som jag ställer utan substans".

Jag är ganska säker på att ingen här är intresserad av att svara på skitprat och substanslöst trams i stil med det du hasplar ut dig.

Så du menar att de fall av hjärtmuskelinflammation som konstaterats saknar orsak, verkningsmekanism saknas?
Senast redigerad av Kungenshora 2025-06-23 kl. 16:59.
Citera
2025-06-23, 17:09
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Det allra smartaste vore nog ändå att du LÄSTE de studier du citerar innan du med upphetsat darrande händer och exalterad antivaxxar-runkande stirrblick klipper in skit som blivit avpublicerat med hänvisning till att författarna till och med begått bedrägeri genom att lämna in falska granskningar i andra forskares namn.

https://www.sciencedirect.com/scienc...100?via%3Dihub

Haha, dessa ljugande patetiska antivaxxare ger sig inte. De är snart uppe i din klass när det gäller lögner och antivaxxar-patraskeri.
Att en artikel tagits bort innebär inte att spikproteinet är ofarligt.
Citera
2025-06-23, 17:12
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Så du menar att de fall av hjärtmuskelinflammation som konstaterats saknar orsak, verkningsmekanism saknas?
"Verkningsmekanism"? Är det i den "Japanska Studien" du hittat det tramset?

Om du vill diskutera hjärtmuskelinflammation och hur den diagnosen ser ut kontra orsakas av infektioner eller virusinfektioner kan du väl lufta i en egen tråd?

Jag skall hjälpa dig. Starta en tråd om saken här:
(FB) Medicin och hälsa
Citera
2025-06-23, 17:15
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Att en artikel tagits bort innebär inte att spikproteinet är ofarligt.
Men gör då så att när du hittat något med substans som går att diskutera i ett vetenskapligt och medicinskt forum så kan du väl återkomma då?

Tills dess kan du väl föra det trams och de spekulation i det forum där man behandlar sker för vad de är - konspirationer. Det verkar ju minst sagt meningslöst att som du diskutera något som redan blivit påkommet med att vara fabricerat av antivaxxar-lögnare, tycker du inte?

Citera
2025-06-23, 17:18
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
"Verkningsmekanism"? Är det i den "Japanska Studien" du hittat det tramset?

Om du vill diskutera hjärtmuskelinflammation och hur den diagnosen ser ut kontra orsakas av infektioner eller virusinfektioner kan du väl lufta i en egen tråd?

Jag skall hjälpa dig. Starta en tråd om saken här:
(FB) Medicin och hälsa
Har du svårt att fatta? Lite trög?
Redogör för verkningsmekanismen aka "mechanism of action" för hjärtmuskelinflammation och hjärtsäcksinflammation, det är nämligen konstaterade biverkningar av vaccinet, då måste det väl finnas en verkningsmekanism?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in