2024-05-25, 12:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag har tagit sju doser vaccin och aldrig haft covid. För andra påstås det ju ge mildare symtom om man har vaccinerat sig.

Jag har tagit noll doser vaccin och vet inte om jag har haft covid-19 eller inte.

Så farlig är den snuvan. Man måste testa sig för att veta om man har haft den.
Citera
2024-05-25, 12:32
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Jag litar inte på tillverkaren eftersom de har en dokumenterad brottslighet bakom sig.

Kom igen nu, var inte så hård. Läkemedelsindustrin har hjärtat på rätt ställe. Dom vill bara vårt bästa. Varför haka upp sig på petitesser som att dom dömts till större skadestånd och böter än någon annan bransch, för upprepade bedrägerier?

Imbilden är inte långsint. Imbilden praktiserar det goda kristna idealet att vända andra kinden till. Eller andra axeln i detta fall. Å sen första axeln igen. Och andra igen. Och igen. Sju gånger var vi uppe i nu va?

Kör man varannan axel förresten, när man "boostar" sig? Eller får man välja själv?
Citera
2024-05-25, 12:35
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wetiko
Och Jag har 0 doser och har aldrig haft covid. Vad menar du att din subjektiva upplevelse har för betydelse?

Jag ser det inte som någon "subjektiv upplevelse" att jag tagit sju doser covid vaccin och ännu är i livet. Jag ser det som fakta.
Citera
2024-05-25, 12:38
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Med covid är det. Sprid inte desinformation

Nej, med dödsorsaksintyg enligt Socialstyrelsen så det är AV, inte med.
Det är FHM som mäter med. Vid korsjämförlelser mellan de bägge metoderna har det dock visat sig att skillnaderna är mycket små. Närmast av akademisk betydelse.
Citera
2024-05-25, 15:00
Avslutad
Citat:
Nej, med dödsorsaksintyg enligt Socialstyrelsen så det är AV, inte med.
Det är FHM som mäter med. Vid korsjämförlelser mellan de bägge metoderna har det dock visat sig att skillnaderna är mycket små. Närmast av akademisk betydelse.

Vad socialstyrelsen och FHM säger/skriver är oväsentligt och precis som du säger av "akademisk " betydelse.
Om en 85årig person med leukemi, demens, aids och TBC testades positivt för covid med en tveksam testmetod och dog 2 veckor sedan så måste man helt klart vara statligt anställd "akademiker" för sitt påstå att det var förkylningen som var dödsorsaken
Citera
2024-05-25, 15:01
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jag har tagit noll doser vaccin och vet inte om jag har haft covid-19 eller inte.

Så farlig är den snuvan. Man måste testa sig för att veta om man har haft den.

Är ju också väldigt olika hur det slår. En del klarar sig som du. Andra blir jättesjuka och ingen vet vilken kategori man tillhör. Jag vet vältränade personer i medelåldern som blivit rejält dåliga. Så pass att de behövt sjukhusvård och behövt vårdas inneliggande. Sen har ju väldigt många äldre faktiskt dött av skiten.
Citera
2024-05-25, 15:07
Avslutad
Citat:
Jag ser det inte som någon "subjektiv upplevelse" att jag tagit sju doser covid vaccin och ännu är i livet. Jag ser det som fakta.

Din egen upplevelse är helt klart subjektiv precis som min upplevelse är min egen och subjektiv. Tveksamt om du förstår innebörden av ordet subjektivat. Att du som enligt egen utsago knappt går utanför dörren(kanske endast när du ska ta Pfizer injektioner?) Inte blivit förkyld senaste åren kanske inte är så konstigt. Har man Inga mänskliga relationer så har man mycket risk för att smittas av patogener, det behöver man inte jobba på FHM för at begripa.

Att jag som har levt precis som vanligt hela tiden, med krogbesök, gymträning , många tillfälliga sexpartners, fotbollsmatcher med tiotusentals åskådare och inte tagit "säkra och effektiva" vaccin, inte blivit sjuk i covid19 och inlagd på intensiven är enligt ditt resonemang förstås ett mirakel.
Citera
2024-05-25, 15:09
Avslutad
Citat:
Är ju också väldigt olika hur det slår. En del klarar sig som du. Andra blir jättesjuka och ingen vet vilken kategori man tillhör. Jag vet vältränade personer i medelåldern som blivit rejält dåliga. Så pass att de behövt sjukhusvård och behövt vårdas inneliggande. Sen har ju väldigt många äldre faktiskt dött av skiten.

Vad du känner för tveksam karaktärer hör inte hit. En överväldigande majoritet av dom som blivit så pass sjuka att dom avlidit i/med/av covid eller behövt sjukhusvård har varit 80år eller äldre, eller haft ett dussin underliggande sjukdomar. Detta är ingen hemlighet (längre)
Citera
2024-05-25, 15:11
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Vad socialstyrelsen och FHM säger/skriver är oväsentligt och precis som du säger av "akademisk " betydelse.
Om en 85årig person med leukemi, demens, aids och TBC testades positivt för covid med en tveksam testmetod och dog 2 veckor sedan så måste man helt klart vara statligt anställd "akademiker" för sitt påstå att det var förkylningen som var dödsorsaken

De fallen är trots allt väldigt få. Likaså de exempel som nämns där en person som testar positivt för covid omkommer i en trafikolycka. De fastnar i FHMs nät, men inte Socialstyrelsens. Å andra sidan fastnar inte de som dör, men som inte testats positivt hos FHM medan de levde, trots att dödsorsaken var covid. Samstämmigheten på totalnivå är emellertid cirka 99%. Dvs, dör någon inom 14 dagar efter att de testats positivt för covid är det VÄLDIGT sannolikt att covid också orsakade dödsfallet.

Det här vill jag minnas att det skrevs spaltmeter om våren 2021 så jag ser frågan som totalt utagerad. Sammanfattningsvis föreligger ingen stor skillnad mellan de bägge metoderna. Om man mäter med covid, eller av covid så ger det i princip samma resultat.
Citera
2024-05-25, 15:13
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Vad du känner för tveksam karaktärer hör inte hit. En överväldigande majoritet av dom som blivit så pass sjuka att dom avlidit i/med/av covid eller behövt sjukhusvård har varit 80år eller äldre, eller haft ett dussin underliggande sjukdomar. Detta är ingen hemlighet (längre)

Eller fick hjälp av lite mediciner ;-) Så undrar hur många som klarat sig om de inte fick hjälp över till andra sidan...
Citera
2024-05-25, 15:17
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Din egen upplevelse är helt klart subjektiv precis som min upplevelse är min egen och subjektiv. Tveksamt om du förstår innebörden av ordet subjektivat. Att du som enligt egen utsago knappt går utanför dörren(kanske endast när du ska ta Pfizer injektioner?) Inte blivit förkyld senaste åren kanske inte är så konstigt. Har man Inga mänskliga relationer så har man mycket risk för att smittas av patogener, det behöver man inte jobba på FHM för at begripa.

Att jag som har levt precis som vanligt hela tiden, med krogbesök, gymträning , många tillfälliga sexpartners, fotbollsmatcher med tiotusentals åskådare och inte tagit "säkra och effektiva" vaccin, inte blivit sjuk i covid19 och inlagd på intensiven är enligt ditt resonemang förstås ett mirakel.

Nej, det finns ingen som helst subjektivitet i att jag tagit sju doser vaccin och aldrig varit sjuk.

Att jag inte går utanför dörren vet jag inte varifrån du fått. Sedan jag tog andra dosen vaccin, vilket bör ha varit juni år 2021 har jag levt som vanligt.

Att du som lönnfet hemmasittare med ölmage inte blir smittad av dina handtrallor framför TVn trots att du är ovaccinerad är förstås inte jättekonstigt.
Citera
2024-05-25, 15:19
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:

Jag tar gärna del av statistiken som anger att knappt någon under 80 år har behövt sjukhusvård pga covid. Det överensstämmer inte med mina erfarenheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in