2024-05-25, 08:48
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Om du är rädd för snuvor kan du vara ute i solen så att huden kan bilda D-vitamin.

Jag är ute varje dag och rör på mig, frånsett när det är riktigt dåligt väder. Nu har vi ju dessutom fått så fint väder. Har blivit riktigt solbränd. Man får akta sig så att man inte får hudcancer.
Citera
2024-05-25, 08:51
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vet vi hur vanligt hjärtproblem är efter sprutan, eller varför görs studien tänker du?

Vet vi? Ska det göras relevant måste man ju jämföra dessa problem mellan vaccinet och infektion som ovaccinerad. Jag har bara läst sådana studier som visar att hjärtproblem är mer associerat till sjukdomen i sig, än vaccinet mot sjukdomen.
Citera
2024-05-25, 09:17
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vet inte vad du pratar om för studier som inte finns. Mig veterligen testade man de olika vaccinsorterna på 30 tusen individer i cirka 6 månaders tid, innan de släpptes till allmänheten. Tittar du på antalet avlidna runt om i världen så börjar det ju falla kraftigt vid tiden för när man börjar vaccinera.

Klent immunförsvar säger du? Tja, om det vore så att det vore en fördel ska man väl göra allt för att sänka det. Börja i sådana fall med att utesluta alla former av kosttillskott. Märkligt då för övrigt att äldre tycks drabbas hårdast av covid, om deras immunsvar är svagast och det skulle utgöra en fördel.

Själv börjar jag fundera på om jag är fullständigt immun mot såväl vaccin som viruset. Får ingen reaktion what so ever.

Ja och om du hade läst vad folk skrev i tråden istället för att tjata om att kavla upp ärmarna så hade du vetat att den dubbel blind studie som gjordes inte visade nån vinst när det gäller all cause mortality. Snarare tvärtom... Det fanns en trend för ökad dödlighet men Pfizer såg till att avsluta studien konstigt nog ;-)

Dessutom ändrades tillverkningen vilket introducerade bakterie dna fragment. Vad det resulterade i vet ingen

Så nä, finns inga riktiga studier baserat på dubbel blind som visar nytta med mrna injektioner. Enbart att mrna minskade risken för att få covid för den ursprungliga varianten. Rätt meningslöst idag då tom du skriver att mrna inte skyddar längre.
Citera
2024-05-25, 10:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Vi sparkar alla in en öppen dörr hela tiden, när ämnet PCR kommer på tal.

Frågan är bara varför vissa inte kan se att den är öppen. Kanske är det elefanten i rummet som skymmer sikten för dom?

Det som kan tilläggas är väl en lista på eventuella argument, som PCR-förespråkarna har, för att detta skulle vara en fungerande metod för att påvisa sjukdom. Hittills är listan tom, men vi får se om nån kan försöka fylla på den efterhand.
EDIT: OBS! Argument som inte bygger på cirkelresonemang. Och inte heller av typen "1 miljon kineser/experter kan inte ha fel".

En av mina käpphästar är att det alltid var vi själva som kunde välja när "pandemin" skulle ta slut.
För det var EFTER att folk slutade ta boosters, som makthavarna bestämde sig för att "viruset" visst inte var så himla farligt trots allt. Och att vi kunde börja leva som vanligt igen.

Om dom skulle fortsätta uppmana oss till att kavla upp, men ingen lydde, så skulle dom sett svaga och löjliga ut. Så därför måste dom låtsas att det var DERAS beslut, och inte vårt eget. Det är viktigt för dom att upprätthålla illusionen om att det är dom som bestämmer, och att det är vi som lyder. Vi får aldrig tillåtas inse att vi när som helst kan ta ifrån dom makten genom att helt enkelt ignorera deras nonsens.

PCR och annat tekno-woodo som dom ägnar sig åt är bara dramatisk rekvesita i illusionen om deras allsmäktighet.
Lite som hur gamla hedniska prästerskap kunde imponera på plebejerna med omen i form av solförmörkelser och kometer.
Får jag bara säga att jag tycker diskussionen har blivit mycket bättre på senare!
Citera
2024-05-25, 10:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Absolut!!! Speciellt om du redan haft Covid-19 och har en robust naturlig immunitet... då skall du VERKLIGEN ta en boosterdos! Det är ju ändå bara en "liten" risk för hjärtstopp! 🤡
Intressant hur debatten har gått från att vaccinen är säkra och effektiva till att det bara finns en liten risk för att hjärtat ska sluta fungera! Det känns som att det är på rätt väg ändå!

Nu återstår det ju bara att sluta minimera allvaret i situationen och att risken inte är liten!
Citera
2024-05-25, 10:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Om du är rädd för snuvor kan du vara ute i solen så att huden kan bilda D-vitamin.
Kommer ni ihåg när det var så här enkelt i samhället? Det enda man behövde göra var att få lite frisk luft och d-vitamin så var man frisk. Tiden innan big pharma, det var bra tider det!
Citera
2024-05-25, 11:00
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Ja och om du hade läst vad folk skrev i tråden istället för att tjata om att kavla upp ärmarna så hade du vetat att den dubbel blind studie som gjordes inte visade nån vinst när det gäller all cause mortality. Snarare tvärtom... Det fanns en trend för ökad dödlighet men Pfizer såg till att avsluta studien konstigt nog ;-)

Dessutom ändrades tillverkningen vilket introducerade bakterie dna fragment. Vad det resulterade i vet ingen

Så nä, finns inga riktiga studier baserat på dubbel blind som visar nytta med mrna injektioner. Enbart att mrna minskade risken för att få covid för den ursprungliga varianten. Rätt meningslöst idag då tom du skriver att mrna inte skyddar längre.

Jag tror inte på konspirationsteorier. Har heller aldrig läst någon seriös studie att folk skulle dö som flugor av covid-vaccinet.

Att viruset muterat är ju känt, men tillverkaren har ju även uppdaterat vaccinet för att ge ett bättre skydd mot omikron. Sen kommer det alltid finnas folk som blir smittade även fast de vaccinerats, men så är det ju för alla vaccin. Det går därigenom inte att dra den generella slutsatsen att vaccin inte fungerar. Det är ungefär som att hävda att mat inte hjälper mot att dö, eftersom de som äter mat dör ändå.
Citera
2024-05-25, 11:03
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dampbarnetvisarhur
Kommer ni ihåg när det var så här enkelt i samhället? Det enda man behövde göra var att få lite frisk luft och d-vitamin så var man frisk. Tiden innan big pharma, det var bra tider det!

Ja, för folk förr i tiden fick ju inga sjukdomar. De drabbades aldrig av pesten, fick TBC etc? Sjukdomar som man idag med lätthet hade botat och medellivslängden på 1700-talet var minst den dubbla jämfört med idag.
Citera
2024-05-25, 11:08
Medlem
Citat:
Att viruset muterat är ju känt, men tillverkaren har ju även uppdaterat vaccinet för att ge ett bättre skydd mot omikron. Sen kommer det alltid finnas folk som blir smittade även fast de vaccinerats, men så är det ju för alla vaccin.
Jag litar inte på tillverkaren eftersom de har en dokumenterad brottslighet bakom sig.
Citera
2024-05-25, 12:24
Avstängd
Citat:
Ja, för folk förr i tiden fick ju inga sjukdomar. De drabbades aldrig av pesten, fick TBC etc? Sjukdomar som man idag med lätthet hade botat och medellivslängden på 1700-talet var minst den dubbla jämfört med idag.

Det som främst har förbättrat folkhälsan är bättre bostäder, bättre hygien, bättre mat och antibiotika.

Vaccinerna har nog gjort mer skada än nytta.
Citera
2024-05-25, 12:27
Avslutad
Citat:
Jag skulle gärna läsa den studien som visar att just för unga så är risken större med vaccinet än för viruset. Tycker det skrivs och pratas mycket om hur farligt vaccinet skulle vara (inte minst här på Flashback) men inte ett ord om hur farligt viruset är. Trots att tiotusentals dött i covid och långt över 100 tusen varit så illa däran av viruset att de behövt söka sjukhusvård. Kan inte tänka mig att vaccinet ens kommer i närheten av de siffrorna.

Den länk till Anders Olssen artikeln får jag dessvärre inte att fungera. Kommer till en artikel som handlar om ADHD.

Med covid är det. Sprid inte desinformation
Citera
2024-05-25, 12:28
Avslutad
Citat:
Jag har tagit sju doser vaccin och aldrig haft covid. För andra påstås det ju ge mildare symtom om man har vaccinerat sig.

Och Jag har 0 doser och har aldrig haft covid. Vad menar du att din subjektiva upplevelse har för betydelse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in