2020-03-03, 19:05
Medlem
Vad är åldersgruppen på dom som dör? Friska människor under 50 verkar ju inte dö?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Hur många länder med känt sjuka barn...
Iran (Påstått dödsfall)
Italien
?

Kina har haft några enligt deras egna medier. I början sa de att barn smittas inte, vilket de sedan tog tillbaka. Men uppenbart är det är ingen svinis som går på barn utan väljer hellre äldre. Men att säga att barn inte får corona är gå för långt. Man kan säga att de inte tillhör riskgruppen som får svår sjukdom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
The flu season, which started in September and can run until May, is currently at its peak and poses a greater health threat to the U.S. than the new coronavirus, physicians say.

https://www.cnbc.com/2020/02/03/the-flu-has-already-killed-10000-across-us-as-world-frets-over-coronavirus.html

Jag jämför Usas influesna vs Covid-19 för att få se skillnad på fallen

Vet inte varför siffrorna saknas men just nu leder usas influensa med ungefär 7000 människor i dödsantal

Men du måste ju förstå att i USA så görs i praktiken inga tester på COV-19.
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Two million of those cases came in the week that ended Feb. 9. The CDC warned that was the highest flu activity it has seen this season, USA Today reported.

There have been 11,600 to 19,100 deaths so far.

https://weather.com/health/cold-flu/news/2019-02-15-flu-season-vaccine-illnesses-deaths

När kommer vi upp i dessa sifffor i covid-19?

Det har vi nog redan gjort.
Jag vet inte om du förstår vad jag skriver?
Jag skriver det som en enkel fråga då:

Hur kan de veta att dödstalen gäller influensa när de inte ens har fått ut testkiten för Coronavirus ännu?
Citera
2020-03-03, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Lyxleverne är en stor fara för hälsan. Du kommer att få ökade blodfetter och antagligen dra på dig kardiovaskulära sjukdomar.

Whiskey dödar väl bakerier och virusuar?
Citera
2020-03-03, 19:06
Medlem
Citat:
The flu season, which started in September and can run until May, is currently at its peak and poses a greater health threat to the U.S. than the new coronavirus, physicians say.

https://www.cnbc.com/2020/02/03/the-flu-has-already-killed-10000-across-us-as-world-frets-over-coronavirus.html

Jag jämför Usas influesna vs Covid-19 för att få se skillnad på fallen

Vet inte varför siffrorna saknas men just nu leder usas influensa med ungefär 7000 människor i dödsantal

Har de testat 35,000,000 människor? Tror inte det va? Det är en teori...

Nog inte bra för USA att ha ett nytt virus som går loss igen på befolkningen. Kan bli jobbigt för många...
Citera
2020-03-03, 19:07
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Absolut, och ändå har vi inte sett ett enda barn dö av covid-19.

Men visst, ett multihandikappat barn som redan har stora andningssvårigheter kan tyvärr säkert komma att dö i covid-19 i framtiden.

Är en fråga om trovärdigheten i denna video?

https://www.brighteon.com/291edb2a-be7f-4605-9c5d-39aea7af4bc9

Inget för småbarnsföräldrar att titta på......
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Håller med dig, svininfluensan var jag lite orolig för, men efter läst på Flashback och andra sidor om viruset så lugna jag ner mig då jag inte såg någon fara i det och inget hände förutom att 6 st påstås ha dött av det i landet.

Det läskiga är att det går så fort. 3 månader sen var det i kina lite mer fall än vad vi har i Sverige här nu. Svininfluensan tog lång tid att hitta hit. Oväntade saker kommer hända. Hoppas våren kommer snart.

Svininfluensan var kanske ett bevis på att inte oja sig för mycket. Då var det nästan lika mycket panik som med detta. Fan en från flyg till Oslo hade svininfluensan! Panik. Sedan var det röda kartor överallt om hur fort det spreds sig. Blev inte så mycket att oja sig över om det givetvis inte är någon trevlig sjukdom att drabbas av.

För just denna återstår det att se. Det är ju ingen massmördare åtminstone. Men sant vår och mer värme är att föredra. Sedan får man hoppas det inte blir en av den vanliga sjukan när hösten kommer in. Eller att man då har vaccin och läkemedel klara.
Citera
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Vad konstigt att influensan leder när det inte finns testkit ens att tillgå i USA... Undrar hur de vet att dödsfallen ens är influensan då...

https://www.nytimes.com/2020/03/02/health/coronavirus-testing-cdc.html

Förra årets siffror är såhär

Last year, more than 80,000 people died of the flu and its complications in the United States, the highest death toll for the disease in at least four decades.

Säg att vi håller samma tempo med smittande som det varit just nu

3 131/2 = 1565,5 x 12 = 18,786 döda

80.000 vs 18.786
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Kunde inte låta bli att roa mig med att titta i den gamla tråden om Svininfluensan från 2009. Ett axplock:Har vi hört det förut. Ja vi har hört det förut. För 11 år sedan var vi alltså på väg att dö enligt alarmisterna på Flashback. Tänk nu är vi på väg att dö igen. Moderna alarmister kan inte ha fel...eller hur var det nu?

Hmmm jag gillar din historiebeskrivning som sträcker sig ända till 2009. Har du undersökt ev virusspridningar innan artalet 2009 Eller är det ditt ar 0?
Citera
2020-03-03, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej jag använde det som argument från första början. Man släpper inte ifrån sig patient 1 av ett nytt virus bara för att personen vill gå hem. Ledsen att du inte begrep det tio poster tidigare, om du tänker innan du postar kanske det går bättre.

I någon tidningsartikel sades det att hon medverkade i forskning. Bussigt. För läkarna behövde kunna observera hur hennes mående/sjukdom utvecklades. Om de tagit massor med prover på henne som det påstås här så tror jag att vi snart får kanske se en artikel i någon vetenskaplig tidning om de inte tycker att det är alldeles för oetiskt.
Citera
2020-03-03, 19:08
Medlem
bleeckerstreets avatar
Ni som har koll, hur skiljer sig covid19 från 2009 års svininfluensa sett till spridning och dödlighet? Svininfluensan hade ju enorm spridning globalt med hundratusentals dödsfall men jag minns inte alls att det blev en så här stor grej. Minns jag bara fel eller finns någon väsentlig skillnad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in