Citat:
Ursprungligen postat av
Malew
Håller med dig, svininfluensan var jag lite orolig för, men efter läst på Flashback och andra sidor om viruset så lugna jag ner mig då jag inte såg någon fara i det och inget hände förutom att 6 st påstås ha dött av det i landet.
Det läskiga är att det går så fort. 3 månader sen var det i kina lite mer fall än vad vi har i Sverige här nu. Svininfluensan tog lång tid att hitta hit. Oväntade saker kommer hända. Hoppas våren kommer snart.
Svininfluensan var kanske ett bevis på att inte oja sig för mycket. Då var det nästan lika mycket panik som med detta. Fan en från flyg till Oslo hade svininfluensan! Panik. Sedan var det röda kartor överallt om hur fort det spreds sig. Blev inte så mycket att oja sig över om det givetvis inte är någon trevlig sjukdom att drabbas av.
För just denna återstår det att se. Det är ju ingen massmördare åtminstone. Men sant vår och mer värme är att föredra. Sedan får man hoppas det inte blir en av den vanliga sjukan när hösten kommer in. Eller att man då har vaccin och läkemedel klara.