Citat:
Ursprungligen postat av
MikeHanlon
Är man ute och hajkar med hundarna om man har lunginflammation?
Citat:
Ursprungligen postat av
M.J.A
Okej.
Fortfarande inget svar på ställda frågor.
Det säger ta mig fan allt om nivån på tråden.
Med den obefintliga spridning som skett i Sverige, med personer under tillfrisknande, finns det absolut ingen anledning till myndighetsuppmaningar om att hålla sig ifrån folksamlingar. Inte ens i närheten till anledning.
Självutnämnda ”experter” kan ju komma med de råden bäst de vill. Det är ju inte fel.
Det är bara det att det är en jävla skillnad på ”expert” och uppmaning från myndighet.
Övriga åtgärder om deras eventuellt slappa beteende avhandlas inte i denna skrivelse.
Mitt första inlägg och följt detta under flertal dagar och vet en del om smitta.
Obefintlig spridning vet vi ännu inget om för detta är bara början i Sverige och dem som hittills blivit smittade i Sverige är troligen rätt frisk och i god form. Finns garanterat flertal som
är smittade som ej har symtom eller fått detta ännu. Symtom kan dröja upp till flertal dagar, viss studie indikerat upp till 24 dagar. Vanlig droppsmitta handlar detta inte om, nej jag ser det inte som vanlig droppsmitta. Nej världen kommer inte utrotas men befarar flertal dödsfall speciellt dem med hög ålder och notera dödsfall kommer ske på yngre men inte i lika stor omfattning. Jag tillhör dem som är djupt oroad och värnar mina medmänniskor och mina anhöriga. I Sverige verkar det bara testa dem som har symtom och varit i länder med hög utbrott eller varit i kontakt med någon som fått positivt svar. Varför man bara testar så lite är för att vi troligen inte har kapacitet till att testa fler. Folkhälsomyndigheten ligger flertal steg efter och nej blir detta ett stort utbrott kommer svensk sjukvård inte klara av detta, det utgår jag från mina egna erfarenheter och gjort mig så förberedd jag kan på detta virus. Detta innefattar isoleringens plan om det behöves, undvika resor, göra rutin för tvätta händer och lära mig inte ta på ansiktet, dagligt intag av C-vitamin (en brus om dagen), mask som jag vet hur man skall hantera, följa utveckling och inte få panik men vara realist 😷