2022-01-06, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Ditt tyckande och enbart avundsjuk på att han vet så mycket mer än lilla du.
Fast det gör han ju inte han rabblar som sagt mest statistik som sällan visar sig stämma och kommer med spekulationer som i princip aldrig slagit in. Sjuksköterskan har dock blivit lite vettigare på senare tid förr var han ju ute och tokcyklade i varje klipp.
Har utan tvekan själv haft mer rätt än Campbell genom hela plandemin.
Citera
2022-01-06, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Rykten säger att patient zero var en HIV-smittad apa.
Nått släktrykte eller? 😉 (apropå att du alltid har rätt i allt du yrar om i tråden)
Citera
2022-01-06, 10:09
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ja, jag fick min tredje spruta alldeles nyligen. Över 7 månader sedan den andra. Då bokade jag ändå bara några minuter efter jag fick mitt erbjudande så som det var tänkt. Region Stockholm. Det jag "fuskade" med tidigare var den andra dosen som jag tog knappt fem veckor efter första dosen. I den mån det nu kan kallas fusk. Dos2 ska ju egentligen tas 3 veckor efter den första enligt Pfizer. Jag bokade helt sonika dos1 två gånger. Vid den tidpunkten hade FHM på eget bevåg flyttat fram tidpunkten mellan dos1 och dos2 till sju veckor, men det har man senare backat på. Det går på tok för lusigt och ransoneringstänket hämmar vaccinationstempot. Man tänker sig att hela befolknigen snätt ska ställa sig i kö i åldersordning och att 80% i en grupp ska ha tagit sin spruta innan man släpper på nästa intervall. Problem uppstår dock när folk inte är tillräckligt intresserade eller alerta. Då sitter personalen och rullar tummarna samtidigt som en massa frustrerade personer som du och jag väntar otåligt i kön på vår tur. Inte bra alls i det läge vi nu befinner oss i, med mycket smittsamt virus och en mycket stor andel av befolkningen med utgånget vaccinationsskydd. Tror jättemånga tyvärr kommer bli sjuka nu. Många helt i onödan. Man skulle påbörjat tredje dosen långt tidigare och hållit ett högre tempo.

Blablabla.
Hörru din gimp, det räcker liksom. Ta det lugnt, andas.
Miljoner och miljoner (fler än som dött av covid) dör av influensa varje år. Får du ångest av det också?

Får du ångest av varenda virus som cirkulerar därute?

Du är verkligen en kommunist våta dröm. Foglig och villig, livrädd och okritisk. Sväljer allt med hull och hår och springer runt som byfånen och skriker varg hela tiden.

Det är på väg att bli som jag sa - krig. Det är sannerligen dags snart. Detta ofattbara experiment ska upphöra och de ansvariga ställas inför rätta med livet som insats i Haag.
Citera
2022-01-06, 10:13
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Fast det gör han ju inte han rabblar som sagt mest statistik som sällan visar sig stämma och kommer med spekulationer som i princip aldrig slagit in. Sjuksköterskan har dock blivit lite vettigare på senare tid förr var han ju ute och tokcyklade i varje klipp.
Har utan tvekan själv haft mer rätt än Campbell genom hela plandemin.
Men vad gör du på hans sidor och vad gör du här?
Du tror ju inte på detta och tramsar om plandemi mm.
Har tjejen slängt ut dig så du måste vara här och gnälla?
Citera
2022-01-06, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Men vad gör du på hans sidor och vad gör du här?
Du tror ju inte på detta och tramsar om plandemi mm.
Har tjejen slängt ut dig så du måste vara här och gnälla?
Bidra med något själv istället för att ge dig på andra!
Citera
2022-01-06, 10:19
Medlem
Ola Schuberts avatar
Intressant med Omikrons ursprung. För den varianten verkar inte härstamma ifrån delta eller någon av de andra varianterna som kom efter Wuhan-varianten.

Istället så verkar Omikron härstamma ifrån Wuhan-varianten. Om var vore kines och ville rätta till misstaget som gjorde att Wuhan-varianten, av misstag, slapp ut ur ett kinesisk labb, så skulle jag göra följande:

Konstruera en ny variant, ( mutera fram en ny variant i möss), som:

Är mindre dödlig än Delta-varianten

Är betydligt mer smittsam

Är smittsam även för vaccinerade

Låta den spridas i Afrika, där man har mindre koll på nya varianter, inte i Sydafrika men i t.ex Botswana. Hur många kinesiska "hjälparbetare" finns t.ex där?

Givetvis så spekulerar jag bara här. Men Dr Campbell visar på något intressant när han visar "stamträdet" gör de olika varianterna. Tanken slog mig i samma stund jag fått veta att Omikron kunde vara mer smittsam men en mindre dödlig variant. Men utan att veta Omikrons "stamträd" så ville jag inte spekulera. Men vi vet att det fanns en "mystisk" tidslucka vad gäller mutationer av SARS-COV2 över sommaren.

Det som skulle kunna tala emot detta är den stenhårda kinesiska nolltolerans strategin mot SARS-COV2. Men man kanske vill hålla masken över vinter olympiaden där, och sedan öppnar upp kranarna?
Citera
2022-01-06, 10:20
Medlem
okok1s avatar
Ojdå. Pågående sjukdom, av testade, har hoppat från 8% till 18%.

https://platz.se/coronavirus/#jump-to-proportion-cases

👀
Citera
2022-01-06, 10:22
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Går fortfarande vara upp till 500 personer vid en tillställning vilket är intressant givet omikrons smittsamhet. Förmodar att man kan vara 500 på teater/bio då?

"Den som anordnar allmänna sammankomster och offentliga tillställningar inomhus med fler än 20 och högst 500 deltagare och inte ställer krav på att deltagarna ska uppvisa vaccinationsbevis"

Det där vaccinationsbeviset är nog mer eller mindre värdelöst i detta läge.
Folk har för gamla vaccinationer. Cirka 70% har det. Sedan den grupp som har hyggligt skydd och fått sina sprutor i relativ närtid. Där hjälper ändå bara vaccinet till 50% mot Omikron. De restriktioner som finns nu är helt otillräckliga i detta läge. De är nästan bara symboliska, utom den att arbeta hemma om man kan. Den hjälper nog en hel del.
Citera
2022-01-06, 10:22
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Jag är helt för att man ska ta vaccin, men jag kan aldrig glädja mig när folk dör bara för att de är vaccinskeptiker. Risken är väl att de tagit del av fake nevs på nätet och trott på det. Får man säga något positivt, eller snarare mindre negativt om just det caset är i vart fall att deras barn är vuxna. Det finns faktiskt barn som förlorat bägge sina föräldrar i covid. Barnen blir då omhändertagna av de sociala myndigheterna och placerade i fosterhem. Det måste vara ett fruktansvärt trauma för dem.

Glöm inte att vissa inte kan vaccinera sig på grund av medicinska skäl. Jag har ju placerats i facket antivaxxer bara för att jag inte får vaccinera mig.
Det är inte lätt att navigera i detta allt galnare samhälle där de vaccinerade beter sig som om pandemin var slut och ser snett på ovaccinerade. Media är fyllt på bredden om vikten att vaccinera sig. Man är en dålig människa om man inte tar sprutorna av någon anledning.

Ja är så trött på all vaccinhets och coronapass hit och dit. Varför glöms gruppen som inte kan vaccinera sig?? Jag har lust att ha en text på kläderna där det står: " Jag är ovaccinerad - kom inte för nära annars blir jag riktigt sur". Ska nog beställa sådan tisha till sommaren.
Citera
2022-01-06, 10:24
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Varför skulle Sverige avvika så från mönstret?
London har peakat tex.

Vad grundar du dina påhitt på egentligen?

Påhitt? Du jämför London med Sverige? Smittan har dessutom härjat hela december om inte ännu längre i London. Lägg på en månad så befinner vi oss en vecka in i feb.
Citera
2022-01-06, 10:25
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ano123nym456
Bidra med något själv istället för att ge dig på andra!
Då har du missat en hel del och t.ex. idag långt före du ens vaknade.

Vad gör du här? Du verkar enbart vara här för att förstöra debatten.
Inse att ingen går på ditt trams.
Citera
2022-01-06, 10:26
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Ojdå. Pågående sjukdom, av testade, har hoppat från 8% till 18%.

https://platz.se/coronavirus/#jump-to-proportion-cases

👀
Troligen beroende på Omicron som verkar sprida sig rejält nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in