Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Ja, jag fick min tredje spruta alldeles nyligen. Över 7 månader sedan den andra. Då bokade jag ändå bara några minuter efter jag fick mitt erbjudande så som det var tänkt. Region Stockholm. Det jag "fuskade" med tidigare var den andra dosen som jag tog knappt fem veckor efter första dosen. I den mån det nu kan kallas fusk. Dos2 ska ju egentligen tas 3 veckor efter den första enligt Pfizer. Jag bokade helt sonika dos1 två gånger. Vid den tidpunkten hade FHM på eget bevåg flyttat fram tidpunkten mellan dos1 och dos2 till sju veckor, men det har man senare backat på. Det går på tok för lusigt och ransoneringstänket hämmar vaccinationstempot. Man tänker sig att hela befolknigen snätt ska ställa sig i kö i åldersordning och att 80% i en grupp ska ha tagit sin spruta innan man släpper på nästa intervall. Problem uppstår dock när folk inte är tillräckligt intresserade eller alerta. Då sitter personalen och rullar tummarna samtidigt som en massa frustrerade personer som du och jag väntar otåligt i kön på vår tur. Inte bra alls i det läge vi nu befinner oss i, med mycket smittsamt virus och en mycket stor andel av befolkningen med utgånget vaccinationsskydd. Tror jättemånga tyvärr kommer bli sjuka nu. Många helt i onödan. Man skulle påbörjat tredje dosen långt tidigare och hållit ett högre tempo.
Blablabla.
Hörru din gimp, det räcker liksom. Ta det lugnt, andas.
Miljoner och miljoner (fler än som dött av covid) dör av influensa varje år. Får du ångest av det också?
Får du ångest av varenda virus som cirkulerar därute?
Du är verkligen en kommunist våta dröm. Foglig och villig, livrädd och okritisk. Sväljer allt med hull och hår och springer runt som byfånen och skriker varg hela tiden.
Det är på väg att bli som jag sa - krig. Det är sannerligen dags snart. Detta ofattbara experiment ska upphöra och de ansvariga ställas inför rätta med livet som insats i Haag.