2021-11-25, 12:57
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Bara för det är INTE är godkänt av regeringen FÖR COVID19 så hindrar det inte övriga läkare att skriva ut det åt andra.

Det är ett godkänt läkemedel i Japan generellt.

Du har videoklipp här att det har sänts genom hela Japan.

https://twitter.com/brenontheroad/status/1431112472958685186?
NEJ, Ivermectin är INTE godkänt i Japan. det får INTE skrivas ut av läkare i Japan.
Här är länken igen till Japan motsvarighet till Läkemedelsverket. Där kan du se ALLA läkemedel som är godkända. Notera t.ex. Modernas och Atra Zenecas vaccin som givit Emergency Approval. Ivermectin är INTE med på listan. Fatta!

Ivermectin är INTE godkänt i Japan. Ivermectin används INTE i Japan. Ivermectin är INTE godkänt för off label-use i Japan. Fatta!

https://www.pmda.go.jp/english/review-services/reviews/approved-information/drugs/0002.html
Senast redigerad av korrektamund0 2021-11-25 kl. 13:01.
Citera
2021-11-25, 13:00
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Det är ju beräknat enligt din egen formel. Är den fel nu menar du? Jag hade alltså helt rätt i min beräkning sedan imorse. Det är bara du som tryckt in andra åldersgrupper. Synd att du inte kan läsa så vi slipper det här.

Dina siffror och din formel (copy paste) är identiska med mina förutom nån decimal kanske.

ÅLDER 18-79

Vaccinerade: 35262574
Ovaccinerade: 9768119
Infekterade (vaccinerade): 438618
Infekterade (ovaccinerade): 81046

Alltså är de korrekta siffrorna:

Genombrottsinfektioner per 100 000 vaccinerade
438618/35262574*100000= 1243

Infektioner per 100 000 ovaccinerade
81046/9768119*100000= 830

Jag förstår att man kan vända och vrida på det hela statistiskt. Men det är ändå uppseendeväckande att man har högre andel infektioner bekräftade bland vaccinerade mellan 18 och 79 år än ovaccinerade i samma åldersgrupp. Känns som att vaccinet borde tala för sig själv i denna statistik.
Nej, det är inte min formel. Gör inte bort ännu mer nu genom att hävda att jag hittat på en egen matematik. Matematik är universalt - det inget jag hittat på. Tro mig. Du hade fel så det skriker. Gå tillbaka i din historik så ser du vad du hävdade inledningsvis.
Citera
2021-11-25, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Vilken rapport är det ni diskuterar?
Är det denna?
https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1034383/Vaccine-surveillance-report-week-46.pdf

Där står det uttryckligen att siffrorna inte ska användas för att uppskatta vaccineffektivitet. De tar upp exempel på några bias:

Comparing case rates among vaccinated and unvaccinated populations should not be used to estimate vaccine effectiveness
against COVID-19 infection. Vaccine effectiveness has been formally estimated from a number of different sources and is
summarised on pages 5 to 8 in this report.

Några av dessa bias kan läsas mer om här:
https://www.ons.gov.uk/peoplepopulationandcommunity/healthandsocialcare/conditionsanddiseases/articles/coronaviruscovid19latestinsights/vaccines

Jag föreslår att ni läser sidor 5 till 8 istället, i första länken.

Kom igen nu! Vi diskuterar inte siffrorna för att avgöra effekten av vaccin utan effekten av vaccinpass (framförallt intressant på krogen) när det är en högre andel vaccinerade som smittas än ovaccinerade. Därför tittar vi på 18-79 år. Vad är då vinsten med vaccinpass när dessa ränner runt på krogen?
Senast redigerad av hasse3344 2021-11-25 kl. 13:05.
Citera
2021-11-25, 13:01
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
NEJ, Ivermectin är INTE godkänt i Jpana. det får INTE skrivas ut av läkare i Japan.
Här är länken igen till Japan motsvarighet till Läkemedelsverket. Där kan du se ALLA läkemedel som är godkända. Notera t.ex. Modernas och Atra Zenecas vaccin som givit Emergency Approval. Ivermectin är INTE med på listan. Fatta!

Ivermectin är INTE godkänt i Japan. Ivermectin används INTE i Japan. Ivermectin är INTE godkänt för off label-use i Japan. Fatta!

https://www.pmda.go.jp/english/review-services/reviews/approved-information/drugs/0002.html

Så du påstår att doktorn i klippet ljuger rätt ut i Japansk tv med att han har botat 500 patienter med ivermectin?

Så om det är inte godkänt hur kan ha använd det?

Han bryter mot lagen så är han inlåst eller vad?

Förklara.

Du ignorerar precis all form av fakta som går emot din världsbild.
Citera
2021-11-25, 13:03
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Så du påstår att doktorn i klippet ljuger rätt ut i Japansk tv med att han har botat 500 patienter med ivermectin?

Så om det är godkänt hur kan ha använd det?

Han bryter mot lagen så är han inlåst eller vad?

Förklara.

Du ignorerar precis all form av fakta som får emot din världsbild.
Experimentell användning betyder INTE att läkemedlet är godkänt - vilket det INTE är. Det gör att läkare INTE kan skriva ut Ivermectin hursomhelst. Här är länken igen till Japans motsvarighet till Läkemedelsverket. Där kan du enkelt se vilka läkemedel som är godkända. Ivermectin är INTE ett av dem.

Citera
2021-11-25, 13:05
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Experimentell användning betyder INTE att läkemedlet godkänt - vilket det INTE är. Här är länken igen till Japans motsvarighet till Läkemedelsverket. Där kan du enkelt se vilka läkemedel som är godkända. Ivermectin är INTE ett av dem.

Du besvarade inte mina frågor.

Hur kan han använda det om det inte är inte godkänd eftersom det bryter mot etik och moral att använda ej godkända mediciner.

Speciellt i ett land som Japan.
Citera
2021-11-25, 13:06
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Du besvarade inte mina frågor.

Hur kan han använda det om det inte är inte godkänd eftersom det bryter mot etik och moral att använda ej godkända mediciner.

Speciellt i ett land som Japan.
Det står i inlägget du kommenterade, men din läsförståelse verkar inte hänga med. Jag tar det igen:

Experimentell användning betyder INTE att läkemedlet är godkänt.
Citera
2021-11-25, 13:09
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Det står i inlägget du kommenterade, men din läsförståelse verkar inte hänga med. Jag tar det igen:

Experimentell användning betyder INTE att läkemedlet är godkänt.

Citat:
Jag tycker han gjort bort sig ordentligt den senaste tiden. I den senaste videon vill han ge sken av att det är Ivermectin som är anledningen till att antalet fall rasat i Japan. Problemet är bara att de inte använder Ivermectin...det är inte godkänt.

Jag ger upp.

Vi partar om användning överhuvudtaget, och du skiter fortfarande ut dig om det är godkänt eller inte.

Hur kan doktorn använda det när du påstår att de INTE ANVÄNDER det.

Dina egna ord.

Detta är fan tragikomedi.
Citera
2021-11-25, 13:10
Medlem
Citat:
Nej, det är inte min formel. Gör inte bort ännu mer nu genom att hävda att jag hittat på en egen matematik. Matematik är universalt - det inget jag hittat på. Tro mig. Du hade fel så det skriker. Gå tillbaka i din historik så ser du vad du hävdade inledningsvis.

Slutsatsen är att jag kunde räkna då min uträkning (inte estimering) var identisk med din i slutändan. Dina siffror med din formel gav samma siffror som jag delade imorse (inte estimeringen igår). Du kan dock inte läsa eftersom du konstant använde fel åldersgrupper i dina försök att motbevisa mig. Dina påhopp visade sig helt utan grund som vanligt.
Citera
2021-11-25, 13:11
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Kom igen nu! Vi diskuterar inte siffrorna för att avgöra effekten av vaccin utan effekten av vaccinpass (framförallt intressant på krogen) när det är en högre andel vaccinerade som smittas än ovaccinerade. Därför tittar vi på 18-79 år. Vad är då vinsten med vaccinpass när dessa ränner runt på krogen?
Ok, en lite annorlunda frågeställning, men inte mycket.

De bias som nämns är närvarande på samma sätt i den frågeställningen.

Men jag kan ge min input i din fråga.
Nyttan är att folk kan gå på krogen och andra aktiviteter, vilket gynnar både människor och krogar och andra aktiviteter, med en hanterbar smittspridning.
Citera
2021-11-25, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Ok, en lite annorlunda frågeställning, men inte mycket.

De bias som nämns är närvarande på samma sätt i den frågeställningen.

Men jag kan ge min input i din fråga.
Nyttan är att folk kan gå på krogen och andra aktiviteter, vilket gynnar både människor och krogar och andra aktiviteter, med en hanterbar smittspridning.

Men om andelen smittade är högre bland vaccinerade i dessa åldersgrupper, hur minskar man smittspridning genom att endast släppa in dessa? Låter kontraproduktivt, eller?
Citera
2021-11-25, 13:13
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Jag ger upp.

Vi partar om användning överhuvudtaget, och du skiter fortfarande ut dig om det är godkänt eller inte.

Hur kan doktorn använda det när du påstår att de INTE ANVÄNDER det.

Dina egna ord.

Detta är fan tragikomedi.
Experimentell användning. Googla det och återkom sedan om du vill göra bort dig igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in