2021-11-04, 23:46
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag kan ju påstå vad jag vill, tro det eller ej, men på nära håll känner jag till en relativt ung individ som på grund av sitt jobb är fullvaccinerad och som var rejält sjuk för några veckor sedan.

Med denna vetskap blir mitt svar till dig att jag vet att vaccin inte ger ett garanterat skydd mot sjukdom, inte ens mot svår sjukdom.

Om du vaccinerar dig mot TBE så kan jag i princip lova dig att det inte skyddar mot covid19, inte ens mot svår sådan, om du har otur. Så ett tips är att vaccinera dig mot covid19, har du haft sjukdomen covid19 så är det väl sisådär, du får ett ännu bättre skydd även om du redan är skyddad. Det är lite som att sätta på sig hängslen fast man har livrem, men det se coolt ut.
Citera
2021-11-04, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triton5150
Jag vägrar ta giftsprutan. Sug på den

Jaså är det gift i sprutan?! Vilket då? Curare? Napalm?
Citera
2021-11-04, 23:54
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
"Mechanistically, we found that the spike protein localizes in the nucleus and inhibits DNA damage repair by impeding key DNA repair protein BRCA1 and 53BP1 recruitment to the damage site. Our findings reveal a potential molecular mechanism by which the spike protein might impede adaptive immunity and underscore the potential side effects of full-length spike-based vaccines"

"In contrast, our data provide valuable details on the involvement of spike protein subunits in DNA damage repair, indicating that full–length spike–based vaccines may inhibit the recombination of V(D)J in B cells, which is also consistent with a recent study that a full–length spike–based vaccine induced lower antibody titers compared to the RBD–based vaccine."

"Furthermore, our findings also imply a potential side effect of the full–length spike–based vaccine. This work will improve the understanding of COVID–19 pathogenesis and provide new strategies for designing more efficient and safer vaccines".

Ja att det kan bli bi-effekter för individen som redan utsatts för viruset och fått sitt DNA ändrat via infektion kan jag inte bestrida. Du får gärna beskriva dessa bi-effekter då jag är intresserad av vad dessa kan vara. Det gäller att undvika smitta, covid19 är ett IQ-test, du klarade inte det. Du är liksom hell bent på att vaccinet är farligt, är viruset ofarligt? Fast oavsett hur mycket du citerar så gäller studien utifrån infektion, dvs att man blir infekterad av sars-cov2, den har inget med vaccinet att göra.
Citera
2021-11-04, 23:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Om du vaccinerar dig mot TBE så kan jag i princip lova dig att det inte skyddar mot covid19, inte ens mot svår sådan, om du har otur. Så ett tips är att vaccinera dig mot covid19, har du haft sjukdomen covid19 så är det väl sisådär, du får ett ännu bättre skydd även om du redan är skyddad. Det är lite som att sätta på sig hängslen fast man har livrem, men det se coolt ut.

Vad har TBE med den här tråden att göra?

Jag diskuterar Covid-19 och vaccin som påstås skydda mot den sjukdomen, det begriper även du, så försök inte ta billiga poäng här.

Den jag citerade menar att valet står mellan vaccin eller sjukdom.

IMBILDEN;

Citat:
I praktiken är det vaccin eller sjukdom som är alternativet.

Citat:
Du tror inte att vaccinen skyddar mot sjukdom?

Jag är fullvaccinerad så jag behöver inte dina tips.
Citera
2021-11-04, 23:59
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
"Mechanistically, we found that the spike protein localizes in the nucleus and inhibits DNA damage repair by impeding key DNA repair protein BRCA1 and 53BP1 recruitment to the damage site. Our findings reveal a potential molecular mechanism by which the spike protein might impede adaptive immunity and underscore the potential side effects of full-length spike-based vaccines"

"In contrast, our data provide valuable details on the involvement of spike protein subunits in DNA damage repair, indicating that full–length spike–based vaccines may inhibit the recombination of V(D)J in B cells, which is also consistent with a recent study that a full–length spike–based vaccine induced lower antibody titers compared to the RBD–based vaccine."

"Furthermore, our findings also imply a potential side effect of the full–length spike–based vaccine. This work will improve the understanding of COVID–19 pathogenesis and provide new strategies for designing more efficient and safer vaccines".

Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja att det kan bli bi-effekter för individen som redan utsatts för viruset och fått sitt DNA ändrat via infektion kan jag inte bestrida. Du får gärna beskriva dessa bi-effekter då jag är intresserad av vad dessa kan vara. Det gäller att undvika smitta, covid19 är ett IQ-test, du klarade inte det. Du är liksom hell bent på att vaccinet är farligt, är viruset ofarligt? Fast oavsett hur mycket du citerar så gäller studien utifrån infektion, dvs att man blir infekterad av sars-cov2, den har inget med vaccinet att göra.

Du får det i citerad klartext. Och ändå så försöker du bortförklara det......
Om inte det är trams, så......
Citera
2021-11-05, 00:07
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Du får det i citerad klartext. Och ändå så försöker du bortförklara det......
Om inte det är trams, så......

Om du hade tagit dig tiden att titta igenom den videon jag länkade i din tråd så hade du fått svar på dina frågor. Men du vill inte ha svar på dina frågor, du vill bara ha svar som stödjer din världsbild, vaccinet är farligt punkt! Case closed, nu ska jag sova med förhoppningen att några fler vaxxar sig imorgon. Ju fler som vaccinerar sig desto bättre, och ju ensammare blir du.
Citera
2021-11-05, 00:42
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Restriktionerna infördes för att "platta till kurvan". Dvs den blev plattare och längre. Det är inte alls säkert att fler skulle ha dött utan restriktioner, snarare skulle pandemin ha fått ett snabbare förlopp, med fler döda per dag under en kortare tid. Vården hade dock inte kapacitet för detta, så på grund av vårdens begränsningar krävdes ett lite lugnare men därmed också mer utdraget förlopp.

Så hette det i alla fall i början av pandemin, men det fungerade inte politiskt att tala om att folk skulle dö, så av rent politiska skäl var många tvungna att försöka göra det omöjliga, dvs att stoppa smittan. Det gick inte så bra. Det handlade mycket om politik, och svenska Tegnell blev opopulär eftersom han hade en mer verklighetsnära uppfattning vad gällde det det hopplösa med att försöka stoppa smittan.

Nya Zeeland såg uett tag ut att nästan lyckas (premiärministern dansade visst av glädje), men har nu trots vaccinationer högre nivåer än någonsin tidigare. De kan dock känna sig moraliskt överlägsna för att med militär och polis ha låst in potentiella smittbärare i strikt övervakad karantän. Men inte ens det fungerade alltså.
Det låter som att det går riktigt dåligt för Nya Zeeland. Ska vi googla lite och se om vi kan hitta lite statisitk för detta land, som har ungefär hälften av Sveriges befolkning:

Nya Zeeland totalt antal coviddöda: 30
Totalt antal coviddiagnoser: 7 000
Andel dubbelvaccinerade: 63%
BNPtillväxt under 2020: +1%

Ja Nya Zeeland ãr verkligen ett misslyckande jämfört med Sverige. Deras ekonomi klarade sig mycket värre, och det är bara en tidsfråga innan dom kommer ifatt oss i antal döda.

Citera
2021-11-05, 00:48
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Det låter som att det går riktigt dåligt för Nya Zeeland. Ska vi googla lite och se om vi kan hitta lite statisitk för detta land, som har ungefär hälften av Sveriges befolkning:

Nya Zeeland totalt antal coviddöda: 30
Totalt antal coviddiagnoser: 7 000
Andel dubbelvaccinerade: 63%
BNPtillväxt under 2020: +1%

Ja Nya Zeeland ãr verkligen ett misslyckande jämfört med Sverige. Deras ekonomi klarade sig mycket värre, och det är bara en tidsfråga innan dom kommer ifatt oss i antal döda.

Det är inte den enda jämförelsen man kan göra. De klarar sig sämre nu efter att så många vaccinerats. Hur kommer det sig? Trots att militär och polis använts för att vakta de i tvångskarantän. Och trots att de har vår där nu. Ändå bara ökar det. Är det inte mystiskt?

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/new-zealand/#graph-cases-daily
Senast redigerad av outoftheblue 2021-11-05 kl. 00:51.
Citera
2021-11-05, 01:10
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Det är inte den enda jämförelsen man kan göra. De klarar sig sämre nu efter att så många vaccinerats. Hur kommer det sig? Trots att militär och polis använts för att vakta de i tvångskarantän. Och trots att de har vår där nu. Ändå bara ökar det. Är det inte mystiskt?

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/new-zealand/#graph-cases-daily

Där verkar de ha runt noll döda per dag och vi runt 15.
Citera
2021-11-05, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Att du beter dig som en byfåne förändrar inget, rysk roulette är såklart en liknelse.
Ingen normal människa tar risken att ovaccinerad möta Covid-19 , utöver risken att dö finns ju risken för lång konvalescens , och permanenta skador.
Som sagt. Med lågt IQ förstår jag att risk inte är lätt att förstå. Vi är massor med människor som har hjärna att tänka med. Vi med hjärnor tar inte ett vaccin som är framställt på så kort tid.
Jag förstår att du tillhör dom rädda i samhället. En liten fegis som springer runt och är rädd.
Det finns en massa saker man kan dö av. Cancer, hjärtsjukdomar, olyckor osv..
Jag låter inte rädsla styra mitt liv. Väldigt få friska svenskar under 60 har dött i covid i Sverige.
Jag har suttit bredvid ett flertal som haft covid. Jag tillhör gruppen som tydligen är immun.

Fortsätt att ta din giftspruta 1-2 ggr per år men utsätt inte mig för dina dårskaper.
Citera
2021-11-05, 01:27
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triton5150
Som sagt. Med lågt IQ förstår jag att risk inte är lätt att förstå. Vi är massor med människor som har hjärna att tänka med. Vi med hjärnor tar inte ett vaccin som är framställt på så kort tid.
Jag förstår att du tillhör dom rädda i samhället. En liten fegis som springer runt och är rädd.
Det finns en massa saker man kan dö av. Cancer, hjärtsjukdomar, olyckor osv..
Jag låter inte rädsla styra mitt liv. Väldigt få friska svenskar under 60 har dött i covid i Sverige.
Jag har suttit bredvid ett flertal som haft covid. Jag tillhör gruppen som tydligen är immun.

Fortsätt att ta din giftspruta 1-2 ggr per år men utsätt inte mig för dina dårskaper.

Du tillhör väl en minoritet med tanke på antalet vaccinerade?

Hur vet du att de du satt bredvid hade Covid? Testade du på plats?
Citera
2021-11-05, 02:01
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Där verkar de ha runt noll döda per dag och vi runt 15.
Men kolla hur många fler fall per dag de har nu på slutet. Nu när så många vaccinerats. Hur förklarar du det?

Dessutom har vi inte 15 döda per dag. Varifrån fick du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in