2021-06-29, 14:04
Medlem
Vad gäller exakt i krogarna?

Att det är vanliga öppettider förstår jag, men dansgolven är dem tillåtna för folk att vara på?

Måste man sitta och dricka eller kan man gå runt med sin drink?
Citera
2021-06-29, 14:05
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
För döva öron verkar det som med tanke på alla ölmagar som växer fram.
Förvisso sant. Det är en värre pandemi är C19.
Citera
2021-06-29, 14:08
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det är ingenting som det fuskats med vare sig i utveckling (som du påstod) eller godkännande. Du är en stor lögnare som bara sitter och hittar på en massa nonsens. Helt otroligt att någon kan tillåtas sitta och ljuga och hitta på som du gör.

Inte alls. Studierna är inte klara. Det är du som inte läst det finstilta.

https://lakemedelsboken.se/kapitel/regelverket_och_it-stod/godkannande_av_lakemedel.html

Nytta/risk är inte samma för alla och därför måste alla göra en egen rimlig bedömning om man behöver vaccinet eller ej. Givet att jag haft covid-19 och har bra hälsa i övrigt står jag över till dess att det övergår till ett vanligt godkännande.
Citera
2021-06-29, 14:08
Medlem
Maravillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inteeviktigt
Vad gäller exakt i krogarna?

Att det är vanliga öppettider förstår jag, men dansgolven är dem tillåtna för folk att vara på?

Måste man sitta och dricka eller kan man gå runt med sin drink?

Så som jag förstått det så håller krogarna öppet som vanligt och höjer maxantalet som får sitta vid samma bord (från 4 till 8 nu) och på uteserveringar slopas regeln om avstånd helt. Däremot håller de kvar regeln om att man måste sitta ner så antar ingen klubb och dansgolv än så länge.
Citera
2021-06-29, 14:09
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Förvisso sant. Det är en värre pandemi är C19.

Covid-19 blev jobbigt för att folk systematiskt äter fel. Ju längre tid som går desto mer skador på organen och desto jobbigare sjukdom när viruset slår till.
Citera
2021-06-29, 14:10
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Absolut inte. Inget jag ens reflekterade över vid den tidpunkten. Gjorde du?
Vilka vaccinationer har du vågat ta?
Citera
2021-06-29, 14:13
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Vilka vaccinationer har du vågat ta?

TBE tar jag regelbundet annars inga speciella..

Jag har inga problem med att ta väl beprövade vacciner.
Citera
2021-06-29, 14:13
Medlem
Citat:
Det är godkännande du inte förstår dig på. Och det är ”villkorat”, vilket indirekt betyder att experimentet fortfarande pågår i flera år till.

Nej det går inte att ta fram vacciner så snabbt utan att mixtra med någonting i utvecklingen. I detta fall godkännandet.
Det gick ju häpnadsväckande fort att ta fram ett vaccin, alldeles för fort. Det hade varit bättre om det tagit 10 år då hade politiker fått inse att man måste leva med det och acceptera ett visst svinn. När vaccinet till slut blivit klart skulle det vara inaktuellt och möjligen något för riskgrupper att fundera på. Nu riskerar varje ny förkylning att skapa samma hysteriska reaktioner och krav på inskränkningar i mänskliga rättigheter tills nya vacciner tagits fram.
Citera
2021-06-29, 14:15
Medlem
Beaver14s avatar
500 000 vaccindoser givna (rapporterade) sedan i torsdags!!
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/statistik-och-analyser/statistik-over-registrerade-vaccinationer-covid-19/
Citera
2021-06-29, 14:16
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Det gick ju häpnadsväckande fort att ta fram ett vaccin, alldeles för fort. Det hade varit bättre om det tagit 10 år då hade politiker fått inse att man måste leva med det och acceptera ett visst svinn. När vaccinet till slut blivit klart skulle det vara inaktuellt och möjligen något för riskgrupper att fundera på. Nu riskerar varje ny förkylning att skapa samma hysteriska reaktioner och krav på inskränkningar i mänskliga rättigheter tills nya vacciner tagits fram.

Precis. Big pharma måste ju få tjäna pengar oxå. Och går pandemin över av sig själv så är det ju pengar i sjön. Och alla verkar ha svalt betet och förstår inte att det här är ett ofärdigt vaccin och under experimentfas fortfarande.
Citera
2021-06-29, 14:17
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Covid-19 blev jobbigt för att folk systematiskt äter fel. Ju längre tid som går desto mer skador på organen och desto jobbigare sjukdom när viruset slår till.
Där är vi helt överens. Om folket hade varit i gott skick, rent fysiskt, hade C19 varit ett avsevärt mindre problem.
Citera
2021-06-29, 14:20
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Men hur är det möjligt att du får fortsätta sprida sådana här lögner och nonsens? Det är ingen som har fuskat. Du har tidigare påstått att man hoppat över steg i utvecklingen av vaccin. Det har man inte gjort. Det är inget steg som hoppats över. Du kan helt enkelt inte vara klok i huvudet.

Vaccinerna har bara nödgodkännande och behöver ytterligare säkerhets data för att formellt godkännas.

"FDA also expects manufacturers who receive an EUA to continue their clinical trials to obtain additional safety and effectiveness information and pursue licensure (approval)."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in