2020-01-21, 00:45
Medlem
KinaTorterarSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flairr
Kommer aldrig hända. Dom har med säkerhet någon bunker nära Beijing där dom kan sitta säkert medans världens befolkning dör i något virus av apokalyptiska slag, om något sådant nu skulle inträffa.

Nej, det blir nog ideologiska virus (demokrati) som tar död på diktaturen Kinas Kommunistparti, snarare än biologiska virus.
Citera
2020-01-21, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Varför kommer allt skit från Kina? Föroreningar, utsläpp, kolkraftverk, otrevliga turister, bajsmackor, överbefolkning, masskonsumtion, virussjukdomar?

För att Kina är en enparti-diktatur styrd av Kinas Kommunistparti.

Ingen transparens whatsoever i hela samhällssystemet. Händer något dåligt, så tystas det alltid ner, istället för att myndigheterna försöker lösa problemet.

Kinas Kommunistparti har total kontroll över all media, inklusive nästan allt som skrivs på nätet. Och förbjuder all kritik mot Partiets ledare och beslut.

Händer stora olyckor, som massiva gasexplosionen i mångmiljonstaden Tianjin där 200 dog, kan Partiet stänga ner all media: TV, radio och Internet i staden, för att se till att inget negativt rapporteras.

Gör att alla problem i diktaturen Kina bara förvärras och förvärras, tills de blir extremt allvarliga och omfattande, och det blir omöjligt att dölja problemen längre.

Först då agerar myndigheterna. Och då brukar det redan vara för sent.
Senast redigerad av KinaTorterarSvensk 2020-01-21 kl. 01:05.
Citera
2020-01-21, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinaTorterarSvensk
För att Kina är en enparti-diktatur styrd av Kinas Kommunistparti.

Ingen transparens whatsoever i hela samhällssystemet. Händer något dåligt, så tystas det alltid ner, istället för att myndigheterna försöker lösa problemet.

Kinas Kommunistparti har total kontroll över all media, inklusive nästan allt som skrivs på nätet. Och förbjuder all kritik mot Partiets ledare och beslut.

Händer stora olyckor, som massiva gasexplosionen i mångmiljonstaden Tianjin där 200 dog, kan Partiet stänga ner all media: TV, radio och Internet i staden, för att se till att inget negativt rapporteras.

Gör att alla problem i diktaturen Kina bara förvärras och förvärras, tills de blir extremt allvarliga och omfattande, och det blir omöjligt att dölja problemen längre.

Först då agerar myndigheterna. Och då brukar det redan vara för sent.

Tianjin hände unde 4as gäng, de var galningar. Deng XP gjorde upp med den 79. Kom igen.
Citera
2020-01-21, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
Tianjin hände unde 4as gäng, de var galningar. Deng XP gjorde upp med den 79. Kom igen.

Gasexplosionen i Tianjin hände 2015.

Citat:
2015 Tianjin explosions

On 12 August 2015, a series of explosions killed 173 people and injured hundreds of others at a container storage station at the Port of Tianjin.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/2015_Tianjin_explosions
Citera
2020-01-21, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettanollan
Snart kommer alla svenskar hem med detta från Thailand!

Ja det är ju jättebra! Ingen gör ju något åt överbefolkningen och problemen på den här planeten ändå.

Till slut fick iaf jag nog på hela skiten! Och när jag släppte rädslorna över vad som sker i världen så blev det en tvärtom-effekt och jag fick gudomlig frid.
Jag ser med avsky på människosläktet och mår bättre än någonsin. Hittade en fin plats i skogen norröver för en del år sedan och njuter av att inte vara delaktig i detta samhälle längre. Det är det bästa jag gjort.

Jag tycker vi borde lämna den här planeten så djur och natur kan frodas och få leva ifred.
Jag håller på detta viruset!

Allt började och växte fram för många år sedan då jag inte kände igen mig i det land jag växt upp i längre. Politiken, samhällsklimatet, otryggheten, människor som blir mer och mer egoistiska och som robotar, folk som slavar hela sina liv på arbeten för att betala skyhög skatt, sjuklig stress, islamisering av Sverige, bomber, knivningar, rån, gruppvåldtäkter, knark, pengar, makt mm

Nä jag ser fram emot den dagen med glädje då naturen skapar ett virus som människan inte rår på, hon har inte gjort sig förtjänt av annat! Men vem vet vad som skapas i laboratorium eller inte?

Trevlig vecka till er där ute!

Dra på er ett munskydd om ni är oroliga, och glöm inte selfien.
Citera
2020-01-21, 03:20
Medlem
Symptms avatar
Läskigt jag som ska åka till både kina och japan i slutet av månaden

kanske dags att ställa in.
Citera
2020-01-21, 03:44
Avslutad
Moder Jord hittar alltid ett sätt att trygga sin egen överlevnad. I dagsläget är det enda riktigt stora hotet mot Jorden den enorma överbefolkning som Afrika och Asien nästintill ensamma är ansvariga för. Smältande isar och annat Greta-relaterat är naturligtvis bara bluff och skuggspel för att bedriva politiska narrativ men överbefolkningsproblematiken är det inte. Det är en enorm hotande fara. Som exempel beräknas Afrika fördubbla sin befolkning till 2050.

Så kanske är detta precis vad jordklotet behöver? Lite culling of the stock så att de som överlever får bättre förutsättningar och så att planeten får en chans att stanna upp och andas en smula.

I bästa fall hade det här grasserat i Afrika och Asien enbart men så kommer naturligtvis inte bli fallet. Globalismen och dess avigsidor som massinvandring och gränslöst okynnesresande kommer naturligtvis att importera pandemin rakt in i sina egna stinkande mångkulturella hubbar, städer som London och New York, där människorna lever som råttor i sockerlådor. Klimatalarmismen kommer att göra sitt till genom att uppmana till kollektivtrafik och tätt packade tunnelbanevagnar.

Men nåja. Det får gå hur det vill. Jorden hade mått bra av att bli av med ett par miljarder individer av sämre värde men det kommer att sluta med att flugor-i-ansiktetnegrer på den afrikanska landsbygden kommer att klara sig samtidigt som produktiva västerlänningar som håller hjulen snurrande kommer att dö i mängder i sina stinkande Metropoliskluster.
Citera
2020-01-21, 03:47
Medlem
Dödliga virus och bakterier är vad som kommer ta död på mänskligheten och inte "klimatförändringarna". När inlandsisen lägger sig igen här i norden så finns inte en kotte kvar.
Citera
2020-01-21, 05:39
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aubar
Ja det är ju jättebra! Ingen gör ju något åt överbefolkningen och problemen på den här planeten ändå.

Till slut fick iaf jag nog på hela skiten! Och när jag släppte rädslorna över vad som sker i världen så blev det en tvärtom-effekt och jag fick gudomlig frid.
Jag ser med avsky på människosläktet och mår bättre än någonsin. Hittade en fin plats i skogen norröver för en del år sedan och njuter av att inte vara delaktig i detta samhälle längre. Det är det bästa jag gjort.

Jag tycker vi borde lämna den här planeten så djur och natur kan frodas och få leva ifred.
Jag håller på detta viruset!

Allt började och växte fram för många år sedan då jag inte kände igen mig i det land jag växt upp i längre. Politiken, samhällsklimatet, otryggheten, människor som blir mer och mer egoistiska och som robotar, folk som slavar hela sina liv på arbeten för att betala skyhög skatt, sjuklig stress, islamisering av Sverige, bomber, knivningar, rån, gruppvåldtäkter, knark, pengar, makt mm

Nä jag ser fram emot den dagen med glädje då naturen skapar ett virus som människan inte rår på, hon har inte gjort sig förtjänt av annat! Men vem vet vad som skapas i laboratorium eller inte?

Trevlig vecka till er där ute!

Dra på er ett munskydd om ni är oroliga, och glöm inte selfien.

Då kanske du borde föregå med gott exempel och lämna planeten först?

Du har inte lämnat detta samhälle, du sitter ju uppenbarligen med internet och skriver på flashback. Stäng ner internet och släng telefonen och datorn åtminstone.

Lever du endast på jagat kött och egen odlad mat? Syr du dina egna kläder av löv och mossa?
Citera
2020-01-21, 05:40
Medlem
Perhaps-Probablys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Det här utbrottet har suttit på min radar i några dagar. Mycket otäckt virus med potential att döda miljontals människor. Ebola, GFTO. Akut respiratorisk sjukdom är en mördare ibland oss. Och en kostsam sådan då respiratorbehandling krävs.
Det går att säga att alla nya virus har potential att döda miljontals när man inte vet någonting om det, dock så är sannolikheten extremt liten. Så det är ett ganska meningslöst påstående, om det inte är så att du har någon gedigen anledning till att just påstå det i detta fall? Eller vill du bara låta dramatisk och försöka framstå som mer påläst än vad du egentligen är?
Citera
2020-01-21, 05:47
Medlem
Perhaps-Probablys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Symptm
Läskigt jag som ska åka till både kina och japan i slutet av månaden

kanske dags att ställa in.
Enligt WHO så behöver resenärer inte vidta några särskilda säkerhetsåtgärder vid resor till området. Viruset visar egentligen inga tecken för ökad oro överlag. Så du borde inte oroa dig över att åka till landet.
Citera
2020-01-21, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettanollan
Snart kommer alla svenskar hem med detta från Thailand!
Ja kan tänka mig att det når sverige till våren..bäst gardera sig med munskydd redan nu::
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in