2021-04-13, 10:25
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Det är inte dig själv du skyddar med munskydd, det är främst andra människor.

Det är trams. Munskydd i allmänheten fungerar inte. Finns så många exempel från verkligheten på det vid det här laget att det inte ens är någon diskussion.

Det går lika bra utan och det är nog bäst för allas trevnad.
Citera
2021-04-13, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är trams. Munskydd i allmänheten fungerar inte. Finns så många exempel från verkligheten på det vid det här laget att det inte ens är någon diskussion.

Det går lika bra utan och det är nog bäst för allas trevnad.

Du kör utan påse i dammsugaren också antar jag? Annars tycker jag du skall prova det.

Klart att munskydd har en viss effekt, ju fler som har det, desto effektivare blir det.
Citera
2021-04-13, 10:29
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Det är inte dig själv du skyddar med munskydd, det är främst andra människor.

Har du ett bra munskydd minskar du även din egen risk signifikant. Dessutom påverkar den initiala mängden virus sjukdomsförloppet. Så om du har ett munskydd som tar 95 procent av droplets så får du i dig en mindre dos o blir antagligen inte lika sjuk.
Citera
2021-04-13, 10:30
Medlem
Jag tycker att alla lagar ska ersättas av frivillighet. Är det fler här som delar min anarkistiska syn på samhället. Trafikpoliser och fartkameror kan ersättas av frivilliga rekommendationer. Beväpnade ligister kan bemötas med saft och bullar.
Låt alla leva så fritt som dom vill.
Citera
2021-04-13, 10:31
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Du kör utan påse i dammsugaren också antar jag? Annars tycker jag du skall prova det.

Klart att munskydd har en viss effekt, ju fler som har det, desto effektivare blir det.

Haha, den var bra. Men misstänker att det är nån slags munskyddsfobi som gör vissa väldigt rädda för munskydd. Ungefär som elallergi
Citera
2021-04-13, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://regionuppsala.se/det-har-gor-vi/vara-verksamheter/halso-och-sjukvard/information-om-coronaviruset/lokala-rekommendationer---covid-19/

Intressant. Smittskyddsläkaren i Uppsala uppmanar alla uppsalabor att gå i frivillig lockdown. Det är inte klokt att de inte kan få hjälp av Regeringen - att allt ska vara "frivilligt". För så länge som det är frivilligt så skiter de flesta i det..

Noterar även att de skriver "träffa inga andra än dem du bor med", i stället för FHM:s idiotiska "bubbla". Alla andra länder talar om "hushåll". "bubblor" kan ju växla och medlemmarna i dem kan dra in smitta från alla möjliga andra håll i "bubblan". Idioti...

Lite rolig anekdot: För en vecka sedan så vet jag att Uppsala Universitet hade åtminstone 5 salstentor med varje tenta 15+ personer. Regionen kan ju inte ens följa sina egna restriktioner så varför ska jag bry mig? Jag skiter i det.
Citera
2021-04-13, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Har du ett bra munskydd minskar du även din egen risk signifikant. Dessutom påverkar den initiala mängden virus sjukdomsförloppet. Så om du har ett munskydd som tar 95 procent av droplets så får du i dig en mindre dos o blir antagligen inte lika sjuk.

Att den initiala virusmängden skulle påverka sjukdomsförloppet har jag svårt att tro.

Snarare avgör det om man blir sjuk eller inte.

Men har du någon studie på det så dela gärna med dig.
Citera
2021-04-13, 10:34
Medlem
Behöver man covid-19 test om man har egen båt och ska köra från Sverige till Danmark eller Norge?
Ingen som kan kolla en väl?
Citera
2021-04-13, 10:36
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
jag kör påse i dammsugaren. Munskydd har jag inte använt en endaste gång under pandemin. Det går alldeles utmärkt.

Citat:

Jaha du. Hur förklarar du då situation i exempelvis Sydeuropa där de gått med munskydd under ett år snart nu? Jag tycker det verkar gå bättre här jag .
Citera
2021-04-13, 10:36
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Att den initiala virusmängden skulle påverka sjukdomsförloppet har jag svårt att tro.

Snarare avgör det om man blir sjuk eller inte.

Men har du någon studie på det så dela gärna med dig.

Det ÄR troligen så, eftersom så många tidigare friska och aktiva läkare och sjuksköterskor i aktiva åldrar, som arbetat med just covidpatienter, blivit svårt sjuka och dött. De får ju (eller fick, då i början när det inte fanns adekvata andningsskydd) i sig större doser än nästan alla andra människor i samhället.
Citera
2021-04-13, 10:39
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Haha, den var bra. Men misstänker att det är nån slags munskyddsfobi som gör vissa väldigt rädda för munskydd. Ungefär som elallergi

Jag tänker att det är ett friskhetstecken som visar att man inte tillhör den berömda covid-kulten.

https://nypost.com/2021/04/07/thy-children-shalt-suffer-and-other-commandments-of-the-cult-of-covid/

Dags att vakna upp tror jag
Citera
2021-04-13, 10:42
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Jag tycker att alla lagar ska ersättas av frivillighet. Är det fler här som delar min anarkistiska syn på samhället. Trafikpoliser och fartkameror kan ersättas av frivilliga rekommendationer. Beväpnade ligister kan bemötas med saft och bullar.
Låt alla leva så fritt som dom vill.

Jag tror att vi ska vara glada att vi sluppit fascismen vår omvärld utsatts för.

Finns inget som tyder på att det blir bättre med tuffa tag och poliser som patrullerar gator och torg i jakt på folk som inte vill vara med i covid-kulten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in