Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Det finns ett antal elitidrottare som avlidit. Jag tror inte att Kalla är så nöjd med sin prestation just nu. Vet inte vad som är värst för en elitidrottare, att avlida eller prestera uselt?
Absolut, varje år avlider att antal elittränade idrottare världen över av en mängd anledningar men har vi en övredödlighet bland elitidrottare?
Sedan får Ni nog nämna några namn vilka aktiva som avlidit då jag har missat de, i mina intresseidrotter så har ingen på elitnivå avlidit i sverige, troligen inte i europa heller då jag hade känt till det, inte heller någon påväg in i eliten men det är naturligt då alla de är yngre, av de som slutat sedan länge och inte längre är aktiva har jag däremot ingen koll om jag inte känt de personligen men alla de är fortfarande med.
Vad gäller just Kalla så är det väl det bästa hon gjort sedan flera år så det verkar ju inte tagit på henne, snarare tvärtom, om det beror på att hon är uppdaterad efter infektionen eller att träningsuppehållet efter sjukdomen gjorde att hon kunde återhämta sig och höja toppnivån på bekostnad av bredden får Ni nog fråga henne om, jag känner henne inte.
Ni förstår inte vad som driver en idrottare på den nivån så att försöka förklara är ingen idé, men, döden är alltid omöjlig att komma tillbaka ifrån så vad tror Ni själv är värst?