Citat:
Ursprungligen postat av
Leland1979
Jag är säkerligen en person som du skulle benämna som alarmist. Jag har dock aldrig avfärdat rapporter eller förutspått antal döda i den omfattning som du gör gällande. Självfallet händer det att jag tror på nyheter som passar min världsbild men det är du nog inte heller immun mot.
Alarmister är de som ser det negativt fastän väldigt lite, eller ibland ingenting, tyder på att det är så, oftast för att genomdriva något slags politisk agenda. På Flashback är många höger(extrema), och då riktas kritik mot regeringen. I USA såg vi motsatsen. Trump, som är höger, höll landet öppet, medan vänstern kritiserade honom. Det hela grundar sig inte i människoliv, utan att kritisera regeringen. Inte en jävel bryr sig om det dör massa 80-90-åringar
egentligen. De flesta skiter till och med i sina egna släktingar i det åldersspannet, så att man helt plötsligt skulle bry sig om en massa främmande skröplingar är trams.
Om du inte kan klassas som alarmist så ber jag om ursäkt, om jag antytt att du är en sådan. Jag är själv givetvis inte opartisk, men jag är betydligt mer höger än vänster, och ser gärna en M+KD-regering, kanske t.o.m. uppbackade av SD. Trots det anser jag inte att Sveriges nuvarande regering kan klandras nämnvärt för coronahanteringen.