2021-02-25, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Hehe. Det besvarar ingenting av mina frågeställningar. Största hotet i modern tid? Knappast för friska människor. Ingen förnekar att det finns ett virus. Läs om, läs rätt.

Lockdown är som sagt ett år för sent. Den depression vi skapar av att stänga ner ekonomin kommer skörda betydligt fler offer än detta virus.

Jag kan också tycka att en lockdown är alleles på tok försent nu, men man skulle absolut kunna ha det om det krävs.

Snackar vi ekonomin i form av fik/restauranger så ja, annars nej.
Folk måste göra någonting när dom sitter hemma. Dom kommer inte sluta konsumera bara för att dom är hemma. Ekonomin kan också återhämta sig själv snabbare eftersom detta inte är en djup ekonomisk kris.

Annars kommer det vara massa översociala människor som gråter ut ett tag i sociala medier att dom saknar sina "bästisar" sen är det fine med dom. Folk som inte klarar av att vara hemma i några veckor är förmodligen dom som gråter ut högt så fort man går ut med att pizzeriorna ska stänga en halvtimme tidigare.

Jag har fått stå ut o över 30 år med alla påtvingade sociala sammanhang som man måste gå på, 16 år av skola plus 15+ av jobb, kontor u name it. Nu är det extroverternas tur att lida lite för vårt samhälles skull...
Citera
2021-02-25, 11:41
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulletbill
Hur många deprimerade idrottare har tagit självmord det senaste året?

Hur många människor har dött av Covid?

Idrottare eller inte..

Under första halvåret 2020 begick 611 personer självmord i Sverige. För hela 2020 vet vi inte ännu. Men 5500 personer dog i Covid-19 första halvåret 2020

För hela året 2019 var antalet självmord 1262.

Jag minns bara att alla skrek här i forumet att massor människor skulle må skitdålig och vi skulle se en enorm ökning av självmord. Statistiken talar emot detta än så länge.
Citera
2021-02-25, 11:50
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Döda per miljon invånare:

Sverige: 1180

Frankrike: 1187

Citat:
Tack, Frankrikes är mycket riktigt 1187. Korrigerat inlägget.

Sveriges siffra är 1180 om alla regionernas siffror inkluderas.

Frankrikes siffra är dagens: 387 nya döda.

Sverige behöver 70 nya döda för att vara förbi Frankrike. Avståndet har krympt dag för dag.
Sverige är förbi inom max en vecka.

Citat:
Tegnell på radion i morse: "De nya restriktionerna skakar om rejält i Sverige"

Han har ju helt rätt. Sverige är ordentligt omskakat av att försöka förstå vad restriktionerna innebär.

Du som alltid har rätt när Tegnell alltid har fel, hur går det i "Corona-VM", har Sverige sprungit om Frankrike än?
Citera
2021-02-25, 11:50
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarumanmyndigheten
Oj.

Passagerare med virus i luftvägarna sätter sig i baksätet.

På 10 minuter har bilen fyllts med partiklar av dennes utandning.

Taxibilen tar ca 100 passagerare per dag?

Ser inte att ett plexiglas stoppar luftens rörelse i bilen iom plexiglaset inte separerar baksätena kant-kant+tätt. Sen har vi kortbetalningsmomentet som innebär ev vända ansikten mot varandra.

Munskydd på taxichauffören? filtrerar inte partiklar >inluft.

Du kanske menar FFP2/3 andningsskydd.

Det i kombination med bilens ventilation som blåser luft framifrån > bakåt, med fönster 20 centimeter nervevade bak, skapar luftström bakåt > ut. Speciellt om luften är lätt uppvärmd. Samtidigt tveksamt, kan generera mer luftströmmar i bilen som en virvel.

Dock kan framifrån>bakåt innebära smittrisk för den resande iom denne får taxichauffärens utandning i fejjan.

Denna röra hade enkelt kunnats förhindra genom följande :

Alla i taxi = FFP3.

Ja, tänk om Staten hade kunnat dela ut sådana masker till alla invånare! Nu känner nästan ingen till dem, bara människor som använder dem/har använt dem i jobbet i något sammanhang. Tror aldrig jag sett en kvinna på sta'n i en sådan "riktig" filtrerande mask (eller någon ännu mer effektiv).
Citera
2021-02-25, 11:52
Medlem
Jag kickade Covid på ca 2 dygn. Håll er i form. Ut i friska luften. Se till att få i er ordentligt med D-vitamin och zink, se till att hålla kroppen alkalisk. Inga sjukdomar får fäste i en alkalisk kropp.

Ta ansvar för er egen hälsa. Använd egen hjärna. Visa respekt och hänsyn mot äldre människor. Vi fixar detta utan att sitta och vänta på order från stats-apparaten.

Mvh
Citera
2021-02-25, 11:52
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Tegnell på radion i morse: "De nya restriktionerna skakar om rejält i Sverige"

Det har inte jag upplevt. Någon annan som har det? Det enda som möjligen kommer att ändras, är att folk kommer att handla ensamma. Men DET förutsätter också, att butikspersonalen kontrollerar detta.
Citera
2021-02-25, 11:53
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Hur kan det vara möjligt när dom vaccinerat alla över 50 år i landet? Jag begriper inte det. Alla deras äldre,sköra,sjuka är ju färdigvaccinerade?

Det står ju :

Resultat som redovisas av hälsodepartementet visar på mycket god effekt av det vaccin, från Pfizer-Biontech, som använts. Bland dem som hunnit få två doser minskade risken att insjukna med 95,8 procent.

Siffrorna bekräftar och stärker resultaten av en stor vaccinstudie som tidigare presenterats av landets sjukvårdscentrum.
Det tar ju ett tag att bli sjuk och dö. Det är ungefär så här (inte alls exakt).
En vecka från att man smittats till man blir sjuk.
Ett par veckor till man ev. hamnar på IVA.
Ett par veckor på IVA innan man dör.

Ingen blir frisk av vaccinet så de som var smittade när de vaccinerades för en månad sedan fortsätter att vara sjuka och dö.
Citera
2021-02-25, 11:55
Medlem
Citat:
Jag kickade Covid på ca 2 dygn. Håll er i form. Ut i friska luften. Se till att få i er ordentligt med D-vitamin och zink, se till att hålla kroppen alkalisk. Inga sjukdomar får fäste i en alkalisk kropp.

Ta ansvar för er egen hälsa. Använd egen hjärna. Visa respekt och hänsyn mot äldre människor. Vi fixar detta utan att sitta och vänta på order från stats-apparaten.

Mvh

Bra tips och råd. Verkligen.

Undvik övervikt. Rök inte. Rör på dig 1-2 timmar ute i friska luften dagligen. Håll kroppen i form och ta vitaminer, C,D och Zink.
Citera
2021-02-25, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det har inte jag upplevt. Någon annan som har det? Det enda som möjligen kommer att ändras, är att folk kommer att handla ensamma. Men DET förutsätter också, att butikspersonalen kontrollerar detta.
Lycka till liksom med det! Det kommer bli ett jäkla liv att liksom skicka ut folk från butikerna och att de inte skulle dra runt i klungor existerar inte. Det är ju för övrigt främst yngre som rör sig så och kan de över huvudtaget vara ute själva? Att stänga ner butiker och liknande kommer bara att resultera i att dessa skockar kommer hitta andra ställen där det också kommer bli minst lika ohållbart.
Citera
2021-02-25, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, tänk om Staten hade kunnat dela ut sådana masker till alla invånare! Nu känner nästan ingen till dem, bara människor som använder dem/har använt dem i jobbet i något sammanhang. Tror aldrig jag sett en kvinna på sta'n i en sådan "riktig" filtrerande mask (eller någon ännu mer effektiv).

Agreed. Informationen har inte erbjudits.
Senast redigerad av Sarumanmyndigheten 2021-02-25 kl. 12:21.
Citera
2021-02-25, 12:00
Medlem
arbetets avatar
Ny mutant upptäckt i New York:

A New Coronavirus Variant Is Spreading in New York, Researchers Report

The variant contains a mutation thought to help the virus dodge the immune system, scientists said.
A new form of the coronavirus is spreading rapidly in New York City, and it carries a worrisome mutation that may weaken the effectiveness of vaccines, two teams of researchers have found.

The new variant, called B.1.526, first appeared in samples collected in the city in November. By the middle of this month, it accounted for about one in four viral sequences appearing in a database shared by scientists.
https://www.nytimes.com/2021/02/24/health/coronavirus-variant-nyc.html

Pre-print:

SARS-CoV-2 lineage B.1.526 emerging in the New York region detected by software utility created to query the spike mutational landscape

https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2021.02.14.431043v2.full.pdf
Citera
2021-02-25, 12:02
Medlem
AttCzas avatar
Citat:

Mvh

Magen ska däremot vara mer syrlig. Om din mage är alkalisk kan du inte smälta maten son i sin tur leder till diarre, förstoppning, magkramp och reflux.

Jag vill också lägga till att man bör ha tillräckligt mycket magnesium i kroppen. Det beräknas att mellan 50-60% av befolkningen har magnesiumbrist. Magnesium är ansvarig för hundratals enzymers funktion i kroppen. Magnesiumbrist kan orsaka att D-vitamin inte används av kroppen på ett optimalt sätt. Detta i sin tur kan leda till sämre skydd mot covid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in