Citat:
Ursprungligen postat av
Siix
Hehe. Det besvarar ingenting av mina frågeställningar. Största hotet i modern tid? Knappast för friska människor. Ingen förnekar att det finns ett virus. Läs om, läs rätt.
Lockdown är som sagt ett år för sent. Den depression vi skapar av att stänga ner ekonomin kommer skörda betydligt fler offer än detta virus.
Jag kan också tycka att en lockdown är alleles på tok försent nu, men man skulle absolut kunna ha det om det krävs.
Snackar vi ekonomin i form av fik/restauranger så ja, annars nej.
Folk måste göra någonting när dom sitter hemma. Dom kommer inte sluta konsumera bara för att dom är hemma. Ekonomin kan också återhämta sig själv snabbare eftersom detta inte är en djup ekonomisk kris.
Annars kommer det vara massa översociala människor som gråter ut ett tag i sociala medier att dom saknar sina "bästisar" sen är det fine med dom. Folk som inte klarar av att vara hemma i några veckor är förmodligen dom som gråter ut högt så fort man går ut med att pizzeriorna ska stänga en halvtimme tidigare.
Jag har fått stå ut o över 30 år med alla påtvingade sociala sammanhang som man måste gå på, 16 år av skola plus 15+ av jobb, kontor u name it. Nu är det extroverternas tur att lida lite för vårt samhälles skull...