Citat:
Ursprungligen postat av
Kvastfeningen
Förklara för mig som tydligen inte förstår, varför måste alla inklusive barn vaccinera sig enligt dig?
Om inte barn så var går gränsen?
För att ”förhoppningsvis” skydda de äldre sköra samt att skydda vården från inflöde av svårt sjuka individer.
Tycker det räcker bra som argument...För mig iaf..
Jag har isolerat mig själv och familjen så långt det överhuvudtaget går under året. Inte för att vi själva är speciellt rädda för viruset, utan för att bidra till minskad smittspridning.
På samma sätt resonerar jag i fallet med vaccinationen.
Anledningen till att man inte vet i vilken utsträckning vaccinet skydda mot att sprida viruset vidare, är för att man helt enkelt inte fokuserat på att undersöka detta.
Primärt skall man skydda folk från allvarlig sjukdom, precis som med alla andra vaccinationer.
En trevlig bieffekt är att man i alla de fall jag känner till, också skyddar ”flocken” mot spridning.
Hur man kan vara emot detta för att man är rädd för att en megaovanlig biverkning skulle uppstå hos just en själv är bara ren egoism..
Känns lite socialdemokratisk på något vis.. Alla andra skall bidra, men man själv behöver inte göra det.
Likt Löfven, Morgan mfl.
Alla andra skall betala hög skatt. Alla andra skall undvika shopping osv osv..
Skönt att bli försörjd och få ett socialt skyddsnät samt att bli skyddad av alla andras vaccination utan att behöva bidra ett jävla skit..