Citat:
Ursprungligen postat av
TAD2
Spekulation igen, både vad gäller förnekare eller lärjunge. Jag går på fakta. Dödstalen ökar i många länder. Bara använda logskala och kika på lutningarna. Förnekar du att det finns många länder med branta lutningar?
Jag säger vad som är allmänt känt och till och med erkänt av FHM... Att Sverige ständigt legat "efter" i utvecklingen.
Att du ständigt i dina inlägg har haft extremt rosaskimrande glasögon på dig, talar för att du i allt övrigt anammat FHM:s tes om att allt vi gör med smittspridningen är rätt och att allt alla andra länder gör, är fel. Men du verkar passande nog ha missat just den biten som de faktiskt
har erkänt till vår nackdel: det de sagt om att Sverige alltid ligger efter i utvecklingen av pandemin.
Det är ju trots allt inte rocket science, vi är ett litet gudsförgätet land, i utkanten av världen, det är inte precis som om vi är London, eller NYC. Vi får nog anstränga oss rätt hårt för att ta oss in på världens 10/20-topplista av avlidna.
Men jag är övertygad om att vi, i avsaknad av en medicinskt och hälsomässigt sund, strategi för att hindra smittspridning, klarar det. Precis som i våras. Bara det att vi kommer in lite efter de andra.