Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Det har jag tjatat om sedan i mars, men Folkhälsomyndigheten och regeringen lyssnar inte. I Sverige är det nämligen inskrivet i grundlagen att barn inte är drivande i pandemin. (Läs att barnen måste ha barnomsorg, för staten har inte råd att 1 miljon människor jobbar hemma). Man har heller inte råd att friställa x- tusen lärare i ett år i väntan på vaccin och låta alla barnen distansundervisas.....
Jag tror inte det finns någon grupp som driver det här nu så mycket som skolbarn, för där går det verkligen inte att distansera sig.
Nej det har varit rätt uppenbart under lång tid, tror vetcov var inne på det redan när sommarlovet började och smittan gick ner cirka 3 veckor efter detta såklart hade vädret påverkan men dem såg sambandet. När man även säger att
barn blir inte sjuka, utvecklar nästan inte symptom så blir det ju än allvarligare från FoHM, då man vet och erkänner
asymtomatisk smitta som en liten del i smittspridningen.
Varje logisk person förstår ju att barn som sällan utvecklar symptom
+ asymptomatisk presymptomatisk spridning att vi har ett stort mörkertal inom skolorna som inte kommit fram då FoHM underlag de lutar sig emot är undermålig (tex smittpspridningen i Kina där skolorna var
stängda, 1 barn i en liten familj som
inte var indexfall, och även en annan liten familj med samma resultat).
Det kan ju inte anses vara underlag för att
barn smittar inte. Men det tyckte FoHM. Så säkra var de att barn behövde inte ens testas - ja förutom att gå tillbaka till skolan då, en liten tid i höstas. Sen blev det ändring igen barn skulle inte testas förutom vid sjukhusinläggning eller vid VC svåra symptom. Undra varför?
Jag undrar vad Sverige nu ska lyfta ur den svenska strategin som så excellent - när det nu visar sig att öppna skolor ökar på smittspridningen. Som har varit Sveriges paradgren hittills.
https://www.expressen.se/debatt/morkertalet-ar-enormt-for-coronasmittade-barn/