2020-02-28, 01:37
Awaiting Email Confirmation
byproxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Vi har överhuvudtaget inte testat några som inte har varit utomlands, eller i direktkontakt med en smittad. För mer information, se FHM kriterier för test.
Så hur stor smittspridning i Sverige det finns det har vi ingen aning om.
Vi skickade hem en som kom till VC med symptom, för han hade inte varit i Kina de senaste två veckorna.
Japp. Jag vittnar gärna om att det inte testas. Har själv uppsökt VC 4 ggr den senaste dryga månaden pga något jävla skit i lungorna som vägrar ge sig. Alla symptom på plats. Ingen har ens frågat om jag varit ute och rest (det har jag inte, men ändå).
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Att vi avvaktar har inget att göra med vilken regering som styr. Vi har inte ministerstyre i det här landet. Det är departementen med tillhörande myndigheter som styr detta. Det skulle se ut det om politiker som oftast inte ens har någon examina från högre utbildning och definitivt inte inom krisberedskap och medicin skulle sätta upp riktlinjer.

Departement o myndigheter utan ansvar...

Flatheten kan bero på att de vet att det är lönlöst att kämpa utan bättre att själv ta skydd...

Om en vecka är vi troligtvis uppe i över 30 fall o man erkänner att man tappat kontrollen.

Om två veckor stänger man daghem o skolor i drabbade områden efter ett utbrott.
Citera
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Håll dig borta från folk.

Tvätta händerna.

Tvätta händerna.

Tvätta händerna.

ALDRIG pilla i ansiktet när du inte har tvättat händerna.

Handla ingenting i lösvikt i affären. Bara förpackade saker som du desinficerar när du kommer hem.

Det hjälper inte hela vägen, men kanske en liten bit.

Just där har vi problemet. Eftersom en människa vidrör sitt ansikte tiotals ggr i timmen så är det extra viktigt att tvätta händerna ofta. Kanske inte så man behöver ta med tvål och vatten på tunnelbanan, men nästan så..
Citera
2020-02-28, 01:38
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Vet inte det jag... Vi har redan haft smittspridning i Sverige i drygt två månader. Sjukhusen är överbelastade med hostiga människor som inte testas.
Jag vill inte vara dramatisk men...
Vad kan vi rimligtvis göra nu?
Vi får göra som alla andra, lita på att Jesus styr upp läget.
Citera
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ja och 5 nya döda ! och fortfarande 35 allvarligt/kritisk sjuka

Källa: https://www.worldometers.info/coronavirus/

ITALIEN:

Av 655 smittade har allvarligt/kritisk sjuka sedan igår stigit från 35 til 56 !!!
Och...17 döda !

Jag tror mer och mer på at virus har muterat i Italien
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Men du menar alltså att om man misstänker att ett klädesplagg är "smittat" så bör man slänga klädesplagget? Räcker det alltså inte att lämna det i garderoben i några veckor innan man tar fram det?

Om du inte bor i lägenhet. (Har i gentligen ingen betydelse) och du går och handlar iförd tex. mask och skyddsglasögon. Viruset kommer du fortfarande att ha över hela kroppen. Håret är värst.
Kläderna är i värsta fall smittsamma i flera veckor. Du kan ej gå in i ditt hem med dem på dig.
Även om man ej har riktig skyddsutr. Försök replikera vad du ser i videon så mycket som möjligt....
https://www.youtube.com/watch?v=Zo80nv39O1c

Man måste sanera utomhus...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfgh31
Är så jävla rädd nu. Känns nästan som jag ska spy. Man kan inte fly från corona. Fattar inte varför det är så viktigt för folk att fortsätta resa?? Hade inte blivit såhär om folk inte rest till höger och vänster. Finns ingen lösning och INGEN har någon som helst koll. Fy faaan! Det ljugs också väldigt mycket och man för folk bakom ljuset. Många svenskar verkar totalt oberörda. När ska man egentligen vara rädd enligt folk? Är det när någon dör? Får panik!!!!!!! Hjälp!
Folk reser och flyger för att kunna arbeta. Det är därför du har en smartphone för att övervakas genom. Var det värt det? Skojar bara.

Slappna av. Det värsta som sker en ung frisk människa är att bli rejält sjuk. De flesta dör inte. Speciellt om du får vård.
Citera
Medlem
Det här var precis vad jag behövde läsa idag.

https://vdare.com/articles/coronavirus-still-discriminating-reaches-italy-but-italians-also-vulnerable-in-1918-pandemic?scroll_ to_paragraph=7

Hoppas det lugnar någon så ni kan sova inatt.

Sammanfattning: Vi ska inte jämföra oss med italienare eller iranier som historiskt visat hög tendens att dö av influensa, utan vi ska jämföra oss med tyskar och engelsmän som ännu inte haft några dödsfall.
Citera
2020-02-28, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfgh31
Är så jävla rädd nu. Känns nästan som jag ska spy. Man kan inte fly från corona. Fattar inte varför det är så viktigt för folk att fortsätta resa?? Hade inte blivit såhär om folk inte rest till höger och vänster. Finns ingen lösning och INGEN har någon som helst koll. Fy faaan! Det ljugs också väldigt mycket och man för folk bakom ljuset. Många svenskar verkar totalt oberörda. När ska man egentligen vara rädd enligt folk? Är det när någon dör? Får panik!!!!!!! Hjälp!

Vad är du rädd för? Jag är mest orolig för eventuellt kaos i samhällsfunktioner vid karantän. Men inte sjukdomen i sig. Har du någon sjukdom i grunden som gör din rädsla befogad?
Citera
2020-02-28, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Om du inte bor i lägenhet. (Har i gentligen ingen betydelse) och du går och handlar iförd tex. mask och skyddsglasögon. Viruset kommer du fortfarande att ha över hela kroppen. Håret är värst.
Kläderna är i värsta fall smittsamma i flera veckor. Du kan ej gå in i ditt hem med dem på dig.
Även om man ej har riktig skyddsutr. Försök replikera vad du ser i videon så mycket som möjligt....
https://www.youtube.com/watch?v=Zo80nv39O1c

Man måste sanera utomhus...
Ja, dra av sig ytterkläderna och lägga de utanför huset. Sedan gå in och duscha av sig och sätta på sig innekläder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
Finns ingen utväg, det du söker är vad som har gjort att vi hamnst här: en tillit till staten, till och med Stefan Löfven tror att staten kommer rädda honom.

Acceptera att du kan dö av detta.

Men det är det som är grejen, jag känner ingen tillit till staten. Lyssnar inte på vad dom säger men folk blir arga när jag är rädd för corona. Frukar för mitt liv på ett sätt som jag aldrig tidigare har gjort. Vet inte vad jag ska ta mig till. Känner PANIK!!
Citera
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byproxy
Japp. Jag vittnar gärna om att det inte testas. Har själv uppsökt VC 4 ggr den senaste dryga månaden pga något jävla skit i lungorna som vägrar ge sig. Alla symptom på plats. Ingen har ens frågat om jag varit ute och rest (det har jag inte, men ändå).

Jag kan hålla med vårdcentralen faktiskt. Det finns ingen mening med att slösa resurser och testkit på personer som inte varit i berörda områden för flera veckor sedan. Vad gäller coronasmittan. Från och med idag är situationen annorlunda.
Senast redigerad av hulkenberg 2020-02-28 kl. 01:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in