Citat:
Ursprungligen postat av
KnackeredVonAnka
Kul att du är tillbaks!
Ja, om många nu smittas en andra gång bör de ju reagera och sprida ut informationen. Jag svarade samma användare att de flesta som blev sjuka i våras fick ju inte testa sig men de känner ju såklart igen symptomen och kan vara relativt säkra på att de haft covid ( om de nu inte bara fick mycket lätta symptom )? Jag tänker att om de nu får samma symptom igen och de testar positivt i höst bör de ju gå ut med detta till media eller liknande?
Tack, kul att se dig här också, fortfarande!
Ja det är nog precis som du säger, då testningen var så begränsad i början så är det ju väldigt svårt att veta ifall man haft covid två gånger, t.ex.
Det jag tänker på är att runtom i världen finns ju många länder som har gjort testning i större skala, längre än i vårt land. Så om det är/blir väldigt vanligt att folk börjar återinfekteras, så borde det börja bli känt till slut, med mängder av såna fall, där folk testat positivt 2 ggr inom ett år...
Skall erkännas att man inte ser fram emot denna vinter dock. Även om en immunitet kanske håller i sig ett visst tag, så tror jag vi har alldeles för många kvar, som fortfarande kan bli smittade...
Ser rätt mörkt ut just nu men man får hålla hoppet uppe på något sätt. It aint over til it's over...