2020-09-16, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Reglerna säger att barnen skall vara hemma vid förkylningssymtom men att de får komma tillbaka om de fortfarande har samma symtom efter sju dagar, eller så skall de ha varit symtomfria i 48 timmar för att få komma tillbaka. Klockrena regler. Detta gör att alla förkylda barn till en början skall vara hemma i upp till sju dagar!

Det är olika tydligen, inte så här
Citera
2020-09-16, 10:54
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Danskarna är för roliga, nu står de med hög smitta men inte ett ord i media-tv om att Sverige nu klarar sig bra. Istället "ser de på Tyskland som klarat det så bra" (vilket de också gjort)
jämför sig också med Frankrike, Spanien!? Inte de nordiska länderna
Lillebrorskomplex
Näe, sunt förnuft.
Sverige kan man inte lita på. Det finns exempel på att Sverige sysslar med propaganda (putsning av den egna bilden) och frisering.
Citera
2020-09-16, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Näe, sunt förnuft.
Sverige kan man inte lita på. Det finns exempel på att Sverige sysslar med propaganda (putsning av den egna bilden) och frisering.
Det gör väl de flesta? eller hur menar du att Sverige utmärker sig
Citera
2020-09-16, 10:56
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Om man inte ens är medveten om det eller reflekterat över att man har varit sjuk:
/.../Most people who contract the virus experience a spectrum of less-severe symptoms. As many as one in three never feel sick. But now, evidence is emerging that the virus can cause heart damage even in people who’ve had mild symptoms or none at all, especially if those people exercise while they’re infected.
https://www.wired.com/story/if-youve-just-had-covid-exercise-might-not-be-good-for-you/

Nej, det är bäst att man tar livet av sig direkt. Annars riskerar man ju att dö...

Det går dagligen runt massa människor som utan att veta om det har hjärtfel eller kärls som är på bristningspunkten. Min far föll plötsligt ihop för ett antal år sedan, knall och fall, död i hjärnblödning så jag vet av egen erfarenhet att livet är skört.

Men om du nu är så rädd för att du kan ha hjärtskada utan att veta om det så är det bäst för dig att du alltid håller dig i vilopuls, inte träffar några människor och allmänt fortsätter att vara livrädd för att leva.
Citera
2020-09-16, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Jag hoppas ju verkligen att det är så.
Dock tror jag att det handlar om att man hittar mycket mer av fallen.

Är nog en kombination av många faktorer.

Man har blivit bättre på att behandla står också i texten där tog inte med hela.

Den underdödlighet som Sverige och några andra länder haft året innan pandemin har nog också bidraget till högre dödlighet initialt.
Citera
2020-09-16, 11:00
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekonomi3
Nåja, 32 miljoner har dött i AIDS och årligen dör ca 1.5 miljoner i tubekulos och knappt 500 000 i malaria.

Men kanske inte på några månader?
Citera
2020-09-16, 11:03
Medlem
Citat:
Ja, jag är ingen expert, nu var det att nästan alla barn är snuviga nu och att det är olika hur förskolan gör. Hur kan vara hemma 7 dgr om man inte har symptom?
Hur kan det vara att ni tagit antikroppstester allihop? Ingen jag känner eller jag har tagit antikroppstest så jag vet inte hur vi ligger till därför det inte enkelt få det här)
Vi testade oss alla privat (för lite för mycket pengar), men numera kan vi få antikroppstester via den offentliga vården också och då är det inte så dyrt. Antikroppstesterna togs för att inte behöva ställa in semesterplanerna i onödan, vi hoppades att även barnen haft Covid även om vi inte visste. Jag hade ju hört talas om att många hade symtomfri smitta...
Citera
2020-09-16, 11:05
Medlem
Ola Schuberts avatar
Först den amerikanska smittskyddschefen och sedan Anders Tegnell. Jag har inte hunnit se online föreläsningen än, men kommer att se den under dagen.

https://youtu.be/ao0WrLDCk5s
Citera
2020-09-16, 11:05
Medlem
Citat:
[/b]
Det är olika tydligen, inte så här
Reglerna är samma i hela landet:
- https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/verksamheter/information-till-skola-och-forskola-om-den-nya-sjukdomen-covid-19/
Citera
2020-09-16, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Reglerna är samma i hela landet:
- https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/verksamheter/information-till-skola-och-forskola-om-den-nya-sjukdomen-covid-19/
kan jag bara fråga, då dina barn har antikroppar, tar de hänsyn till det?
Alltså skolan/förskolan
Citera
2020-09-16, 11:11
Medlem
Madagascars avatar
Guardian har nu ändrat den felaktiga artikeln av igår (se mina inlägg tidigare dag).

De har tagit bort påståendet om att rullande 7-dagars medelvärde av nya fall igår skulle vara 108.

De har även tagit bort påståendet om att gårdagens rullande 7-dagars medelvärde av nya fall skulle vara minimum sedan mars. (Tyvärr ingår påståendet fortfarande i URL-en till artikeln.)

Bra av Guardian att ändra. Jag antar att de läser Flashback

Här är den uppdaterade artikeln: https://www.theguardian.com/world/2020/sep/15/sweden-records-its-fewest-daily-covid-19-cases-since-march, nyss
Citera
2020-09-16, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Först den amerikanska smittskyddschefen och sedan Anders Tegnell. Jag har inte hunnit se online föreläsningen än, men kommer att se den under dagen.

https://youtu.be/ao0WrLDCk5s
Tack ska också se det senare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in