2020-09-16, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
På förskolan får föräldrar inte ens komma in, barnen hämtas/lämnas ute. Inga föräldramöten eller arrangemang för barnen, men de går till andra lekplatser.
Men lite snor är okej (som jag förstått inte är på alla) Är det nån förskolelförälder här? Hur gör de hos er?

Där jag bor funkar det inte med minsta antydan till snuva.
De skickar hem barnen om det så är en liten droppe på nästippen.
Alltså på riktigt. Nolltolerans till 100%
Citera
2020-09-16, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Okej, märkligt sån skillnad. 80% av barnen är ju snuviga nu
Här är barnen ute nästan hela tiden
Citera
2020-09-16, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
https://www.vg.no/forbruker/helse/i/VqRxGV/studie-av-tyske-smittede-corona-doedelighet-faller-i-alle-aldersgrupper

https://www.cebm.net/covid-19/declining-covid-19-case-fatality-rates-across-all-ages-analysis-of-german-data/

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

Jag hoppas ju verkligen att det är så.
Dock tror jag att det handlar om att man hittar mycket mer av fallen.
Citera
2020-09-16, 10:35
Medlem
Citat:
Okej, märkligt sån skillnad. 80% av barnen är ju snuviga nu
Här är barnen ute nästan hela tiden

Läste en lokaltidning från en annan plats i Sverige igår.
Där är 1/3 av alla elever i hela kommunen hemma med förkylningssymtom denna veckan
Citera
2020-09-16, 10:37
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Detta var bara i några få regioner.
Gäller absolut inte för hela Sverige, så ta nu och andas lite.
Jag andas fullständigt väl, i all fall en så länge.
Fast våran ökning av fall är tillräckligt stor för att synas i hela Sveriges rapportering. Liksom var dessa minus tal tillräckligt många för att dra ner Sveriges 2 veckors mellanvärde av smittade till hälften och på så sett lyckas lura resten av världen. Kanske några även i Sverige?
Citera
2020-09-16, 10:38
Medlem
Citat:
Där är 1/3 av alla elever i hela kommunen hemma med förkylningssymtom denna veckan
Ja, tycker de ska gå på feber, hosta mm. istllet. Får ni komma in i lokalerna hämta/lämna?
Citera
2020-09-16, 10:41
Medlem
Citat:
Reglerna säger att barnen skall vara hemma vid förkylningssymtom men att de får komma tillbaka om de fortfarande har samma symtom efter sju dagar, eller så skall de ha varit symtomfria i 48 timmar för att få komma tillbaka. Klockrena regler. Detta gör att alla förkylda barn till en början skall vara hemma i upp till sju dagar!
Citera
2020-09-16, 10:43
Medlem
Citat:

Samma här, det har blivit sjukt mycket VAB. Nu fick vi dock nya riktlinjer som sa att efter 7 dagars VAB så kan barnen återkomma till förskola även om de fortfarande har en lätt rinnande näsa. Dock minst 2 dagar efter att övriga symptom försvunnit.
Citera
2020-09-16, 10:44
Medlem
Citat:
Ja, tycker de ska gå på feber, hosta mm. istllet. Får ni komma in i lokalerna hämta/lämna?
Varför då? Mina barn som har antikroppar för SARS-CoV-2 hade varken feber eller hosta. Det ena barnet hade lite ont i halsen, det andra inga symtom alls. En vuxen släkting hade lös mage som enda symtom på sjukdomen (inte diarré, bara lös mage vilket normalt sett inte räknas som något man stannar hemma för). Sjukdomen är extremt olika hos olika personer. Minsta lilla symtom, oavsett vilket, ger upp till sju dagars hemmavistelse, eller 48h symtomfritt innan man kan vara tillbaka. Så enkelt är det.
Citera
2020-09-16, 10:46
Medlem
Citat:

Nej.
Förbud för alla föräldrar att gå in. All lämning/hämtning sker ute
Citera
2020-09-16, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Varför då? Mina barn som har antikroppar för SARS-CoV-2 hade varken feber eller hosta. Det ena barnet hade lite ont i halsen, det andra inga symtom alls. En vuxen släkting hade lös mage som enda symtom på sjukdomen (inte diarré, bara lös mage vilket normalt sett inte räknas som något man stannar hemma för). Sjukdomen är extremt olika hos olika personer. Minsta lilla symtom, oavsett vilket, ger upp till sju dagars hemmavistelse, eller 48h symtomfritt innan man kan vara tillbaka. Så enkelt är det.
Ja, jag är ingen expert, nu var det att nästan alla barn är snuviga nu och att det är olika hur förskolan gör. Hur kan vara hemma 7 dgr om man inte har symptom?
Hur kan det vara att ni tagit antikroppstester allihop? Ingen jag känner eller jag har tagit antikroppstest så jag vet inte hur vi ligger till därför det inte enkelt få det här)
Citera
2020-09-16, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekonomi3
Samma här, det har blivit sjukt mycket VAB. Nu fick vi dock nya riktlinjer som sa att efter 7 dagars VAB så kan barnen återkomma till förskola även om de fortfarande har en lätt rinnande näsa. Dock minst 2 dagar efter att övriga symptom försvunnit.
Jag är tacksam att vi har förnuftig personal, det låter väldigt byråkratiskt. Gissar att det blir 50-70% vab för de flesta föräldrar denna höst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in