2020-02-26, 19:10
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Det är inte jag som skrivit det där. Blev fel med citeringen.

Jag svarar ändå: Nej, såklart. Vilket betyder att smittan finns i större utsträckning i Italien än vad vi ser. Vilket också betyder att det finns många fall som är lindriga.

Vilket också betyder att vi står inför en omfattande smittspridning i Europa.

Man ska inte stirra sig blind på att andelen som får svår sjukdom är liten. När väldigt många insjuknar så blir det ändå stora problem och just nu exporterar Italien mängder av fall till resten av Europa. Nu är tiden över för att diskutera OM vi ska få ett stort utbrott i Europa. Det är ett faktum.
Citera
2020-02-26, 19:10
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:

Jag svarar ändå: Nej, såklart. Vilket betyder att smittan finns i större utsträckning i Italien än vad vi ser. Vilket också betyder att det finns många fall som är lindriga.

hycklare.. först säger du en sak och sen en annan.

konspirationer som du påpekar alla andra i denna tråd.. Finns ingen information om detta, källa på att smittan finns i större utsträckning i Italien tack...

Kan det inte möjligtvis vara detsamma när det gäller Kina? eller är Kinas siffror korrekta och Italiens siffror är fel?

bestäm dig nu ditt lilla smuts.
Citera
2020-02-26, 19:11
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JontenZ
https://www.expressen.se/gt/en-person-i-goteborg-har-testats-positivt-for-corona/

Fan, min hemstad också.

Åter igen, när fan är det dags att dra på sig smittskyddsutrustning utan att te sig fanatisk?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
En bunte satans mördare är de.

Nu är det i Göteborg!!

Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
det finns egon
Jag såg det.... Tror det är väldigt utspritt i Italien. Bara en tidsfråga innan det händer även i Sverige. Fy fan vad sorgligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Andra fallet i Sverige.
En person i Göteborg har testats positivt för det nya coronaviruset – har varit i norra Italien, enligt pressmeddelandet från Sahlgrenska.

Personen mår väl, står det i texten. Det är det andra bekräftade fallet i Sverige.
står det när den personen kom hem?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Sahlgrenska ska ha pressis enligt Expressen. Någon som vet när?

Klockan 20 hörde jag nu och Expressen ska sända pressisen.
Citera
2020-02-26, 19:12
Medlem
Roligt att man inte verkar ta detta seriöst.

När man ser att folk kommer smittade med flyg från andra länder känns det smått omöjligt att stoppa.

Menar, många åker tåg också i Europa.
Inom några dagar räknar jag med att det börjar spridas lite större i Europa. Tyskland tex ligger väldigt bra till med stora förbindelser åt alla håll.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Ja, skulle kunna tänka mig en kombination av att hon inte är virusfri (eventuellt smittsam, samt risk för nya komplikationer) plus att man vill observera noggrant inför framtiden.

På tal om det - de här uppgifterna som florerat i tråden om att folk ska ha "tillfrisknat" för att en tid senare drabbas av multipel organsvikt - hur verifierade är de? Eller är det hörsägen och viskningar? Trådsanning?

Det är info som kommer utifrån Flashback baserat på ikke confirmed info från china.
Citera
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Vilket också betyder att vi står inför en omfattande smittspridning i Europa.

Man ska inte stirra sig blind på att andelen som får svår sjukdom är liten. När väldigt många insjuknar så blir det ändå stora problem och just nu exporterar Italien mängder av fall till resten av Europa. Nu är tiden över för att diskutera OM vi ska få ett stort utbrott i Europa. Det är ett faktum.

Det är ett faktum och det kommer öka för varje vecka som går..

Ser man Italiens siffror emot dödsfall så är det inte bra.. sen är det bara att kolla på Iran. Vi står inför en Pandemi och det är garanterat, WHO har också gått ut med att förbereda sig för detta.

Flera forskare i USA varnar för detta..

Det är ett faktum, men vi har fortfarande fjantar i tråden som tror att detta är hur cool lugnt som helst.. Xehke..host host...
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Kanske det fungerar med en s.k. Force majeure
(franska för övermakt) är en juridisk term för övermäktiga eller obemästerliga krafter, oväntade eller oförutsägbara händelser och effekter som inte kan hanteras på sedvanligt vis, vilka förhindrar någon att göra vad den föresatt sig eller förbundit sig till, i synnerhet vad som ankommer ...

Sjukdom eller annat.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Force_majeure

https://www.trygghansa.se/om-trygghansa/ordlista/d-f/force-majeure

Precis, Force Majeur innebär ju att reseföretagen inte behöver ta sitt vanliga ansvar. Så ev. avbeställningsskydd hos researrangören kommer inte att gälla, och inte privata reseförsäkringar heller...
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:

Tillsvidare... det implicera dock inte att deras tillstånd kommer förbli lindriga.
Citera
2020-02-26, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Är det en gissning eller något du vet?

Jobbar med något som tillåter en att göra väldigt häftiga och träffsäkra förutsägelser Håll koll på Tyskland närmsta veckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in