2020-08-25, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, men det måste ju till diverse bindemedel och andra tillsatser också. Adjuvanser. Och när det gäller RNA-vaccinet (om det blir det vi får hit), så är det ett rent experiment än så länge. Vissa säger att det till och med kan ändra vårt DNA...

Jag tror att det är mycket bättre att, som jag har gjort sedan början på det här, utsätta sig för viruset i försvagad form, på naturlig väg. Genom att inte låta föremål eller matvaror, som kan ha viruset på sig, vara i "karantän" så länge som rekommenderas (t.ex. tre dygn för plast, ett dygn för papp, sex timmar för en jordgubbe), utan hantera dem/äta dem medan viruset fortfarande kan tänkas leva, men vara försvagat. Då följer det inte med något jox, som i vaccinerna.

Alltså kört på som vanligt med veckohandlingen som de flesta andra?

Bättre att skippa handtvätten, då är väl risken eller chansen I ditt fall att få i sig lite virus högre..
Citera
2020-08-25, 00:12
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Okej. Du är inte intresserad av att diskutera fakta utan du vill bara ha något att bli upprörd över.
Det är meningslöst att vi diskuterar dina fantasier om FHM och smiitspårning.

Inte lika meningslöst som att diskutera med en sosse som avfärdar en artikel enbart för att det var en ledare.

Dessutom ljuger du. Vi diskuterar ju fakta. Existerar ingen uppföljning av smittspårning eller tvångsmedel för att göra smittspårning i dom här fallen.

Fantasierna står du för.
Senast redigerad av Testonio 2020-08-25 kl. 00:20.
Citera
2020-08-25, 00:13
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ja, men det måste ju till diverse bindemedel och andra tillsatser också. Adjuvanser. Och när det gäller RNA-vaccinet (om det blir det vi får hit), så är det ett rent experiment än så länge. Vissa säger att det till och med kan ändra vårt DNA...

Jag tror att det är mycket bättre att, som jag har gjort sedan början på det här, utsätta sig för viruset i försvagad form, på naturlig väg. Genom att inte låta föremål eller matvaror, som kan ha viruset på sig, vara i "karantän" så länge som rekommenderas (t.ex. tre dygn för plast, ett dygn för papp, sex timmar för en jordgubbe), utan hantera dem/äta dem medan viruset fortfarande kan tänkas leva, men vara försvagat. Då följer det inte med något jox, som i vaccinerna.

"Joxet" är testat och beprövat.
Citera
2020-08-25, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanStropp
Nej dom har inte dött AV viruset.
6.000 pers har dött MED viruset.

Kan vi sluta köra en domedagsprofetia på Covid19.
Är man inte i riskgrupp, fet, rökare eller +70 så behöver man knappast vaccinera sig.
Majoriteten av alla svenskar är i riskgrupp...
Citera
2020-08-25, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Sa dom så i början av april? Vill inte vara otrevlig, men finns det någon källa?
8 april säger Tegnell att nivån ökat från 40 till 45.

16 april uppger Tegnell att ok, den steg till 60, men nu har alla fall inkommit.

Sanningen är att platån låg på 99. Tegnell fattade sist av alla att eftersläpningen var mycket stor.

https://bolagsfakta.se/nyheter/virus-687-doda-i-sverige-tydlig-avplaning-smittade-i-sthlm
Citera
2020-08-25, 00:32
Medlem
Citat:
Alltså, detta är ju märkligt. Denna person är ju en företrädare för Etablissemanget. Samma Etablissemang, som menade att det skulle vara ett för stort ingrepp i den personliga integriteten, att införa t.ex. mötesförbud (ja i början sades det så - det tog lång tid innan dom ens lyckades skriva om lagarna så mycket att det gick att sätta en gräns på 500 pers), reserestriktioner, screening av ankommande passagerare, indragna trafiktillstånd (t.ex. för Iran Air), tvångskarantän, utegångsförbud... D.v.s. åtgärder som är temporära, som går över, och inte skadar någon.

Men att försöka tvinga på människor ett invasivt ingrepp i kroppen, med ett vaccin som har testats under bara en sjundedel av den tiden som man vanligen testar ett nytt vaccin - det går bra?

Ingen annan än jag som ser, vilket som är det största ingreppet här?

Hej Merwinda,

jodå jag ser, det är självklart mycket enklare att övertyga ( kanske pressa/tvinga) en befolkning till vaccinering, då slipper man svekdebatter på gruppnivå, t.ex. om olika restriktioner. Om det blir problem med biverkningar, är ju de troligtvis mer på individnivå, och betydligt enklare att hantera politiskt.....

Vår statsapparat ( politiker påhejade av MSM, som vanligt) kommer säkert att ivra allt mer om vaccin asap det närmar sig, vi får väl se när det sker, jag är fortfarande tveksam både till vaccinet och dess effektivitet, men det är bara spekulationer, såklart....
Citera
2020-08-25, 00:37
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Hej Merwinda,

jodå jag ser, det är självklart mycket enklare att övertyga ( kanske pressa/tvinga) en befolkning till vaccinering, då slipper man svekdebatter på gruppnivå, t.ex. om olika restriktioner. Om det blir problem med biverkningar, är ju de troligtvis mer på individnivå, och betydligt enklare att hantera politiskt.....

Vår statsapparat ( politiker påhejade av MSM, som vanligt) kommer säkert att ivra allt mer om vaccin asap det närmar sig, vi får väl se när det sker, jag är fortfarande tveksam både till vaccinet och dess effektivitet, men det är bara spekulationer, såklart....

Ja, det kanske är det vanliga - att man inte får sätta olika grupper mot varandra. Fast många av de åtgärderna jag räknade upp, hade INTE drabbat en specifik grupp. Ett generellt mötesförbud t.ex., eller ett generellt utegångsförbud (för alla som inte ska till arbetet, gå ut med hunden eller hälsa på en anhörig i behov av vård och hjälp, som var kriterierna under Tysklands lockdown).

Mig lurar dom inte i alla fall. Jag kommer INTE att ta det där giftet...
Citera
2020-08-25, 00:43
Medlem
Citat:
Ja, det kanske är det vanliga - att man inte får sätta olika grupper mot varandra. Fast många av de åtgärderna jag räknade upp, hade INTE drabbat en specifik grupp. Ett generellt mötesförbud t.ex., eller ett generellt utegångsförbud (för alla som inte ska till arbetet, gå ut med hunden eller hälsa på en anhörig i behov av vård och hjälp, som var kriterierna under Tysklands lockdown).

Mig lurar dom inte i alla fall. Jag kommer INTE att ta det där giftet...

Jag har aldrig tagit något sådant vaccin hittills, bortsett då från barnålderns olika vaccin, och kommer nog inte heller att ta det, iaf inte i första omgången.......
Citera
2020-08-25, 01:29
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Länder med stark spridning, där även dödstalen ökar starkt:
Argentina https://www.worldometers.info/coronavirus/country/argentina/
Marocko
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/morocco/

Även Ukraina har ökande dödstal: https://www.worldometers.info/coronavirus/country/ukraine/
Argentina rapporterar idag nytt rekord i smittade och dödsfall en enskild dag, 8713 resp 381.

(Worldometers)
Senast redigerad av Madagascar 2020-08-25 kl. 01:39.
Citera
2020-08-25, 01:41
Medlem
Citat:
Länder med stark spridning, där även dödstalen ökar starkt:
Argentina https://www.worldometers.info/corona...try/argentina/
Marocko
https://www.worldometers.info/corona...untry/morocco/

Även Ukraina har ökande dödstal: https://www.worldometers.info/corona...untry/ukraine/

Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Argentina rapporterar idag nytt rekord i smittade och dödsfall en enskild dag, 8713 resp 381.

Aj aj - det ser fruktansvärt illa ut med denna galopperande smitta i Argentina.
Kurvan är så brant att den ser okontrollerbar ut. Landet har fyrtiofem miljoner invånare!

Jag gjorde en sökning i går för att se om det fanns några nyheter som pratade om Argentinas utveckling. Men det enda jag hittade var standardkommentarer.. Från Argentina fann jag mest inslag om coronavaccin som skulle komma från Oxford och produceras i Argentina.

Jag undrar vad dom gör för åtgärder egentligen?
Senast redigerad av Urbizzo 2020-08-25 kl. 01:45.
Citera
2020-08-25, 02:25
Medlem
LeeVans avatar
Citat:

Aj aj - det ser fruktansvärt illa ut med denna galopperande smitta i Argentina.
Kurvan är så brant att den ser okontrollerbar ut. Landet har fyrtiofem miljoner invånare!

Jag gjorde en sökning i går för att se om det fanns några nyheter som pratade om Argentinas utveckling. Men det enda jag hittade var standardkommentarer.. Från Argentina fann jag mest inslag om coronavaccin som skulle komma från Oxford och produceras i Argentina.

Jag undrar vad dom gör för åtgärder egentligen?

Kurvan ser ut som om det vore vinter i Argentina.
Citera
2020-08-25, 02:40
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Kurvan ser ut som om det vore vinter i Argentina.

Pssst! Det ÄR vinter i Argentina!

Såg förresten på annat ställe precis en karta över alkoholkonsumtionen i världen, och där visade det sig att just Argentina har mycket hög alkoholkonsumtion; högst i hela Sydamerika; mycket högre än Sverige. Det kan ju också påverka, så att befolkningen blir svårare att kontrollera:

https://www.facebook.com/IFLOVEMAPS/photos/a.725151950861889/3406765216033869/?type=3&theater
Senast redigerad av Merwinna 2020-08-25 kl. 03:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in