2020-08-15, 15:19
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
USAs ledande expert Fauci sågar flockimmunitetstrategin

Fauci: Any attempt to get coronavirus herd immunity would lead to massive death tolls
If everyone got infected, the death toll would be enormous and totally unacceptable

Citat:
If the United States allowed coronavirus infections to run rampant to achieve possible herd immunity, the death toll would be massive, especially among vulnerable people, the nation's top infectious doctor said.
Dr. Anthony Fauci, the director of the National Institute of Allergy and Infectious Diseases, explained the risks during a live Instagram session.
"If everyone contracted it, even with the relatively high percentage of people without symptoms ... a lot of people are going to die," Fauci said.
At least 167,298 people have died in the US from coronavirus, Johns Hopkins University reported Friday. "If everyone got infected, the death toll would be enormous and totally unacceptable," Fauci said.

källa cnn

Fauci menar att om alla smittades skulle dödstalet vara enormt och helt oacceptabelt.

Har massmördaren Anders Tegnell någonsin sagt något liknande? Hur tänkte Tegnell när han bestämde sig för att massmörda våra allra sköraste och svaga?

Har massmördaren Tegnell bett anhöriga till de drabbade om ursäkt?
Citera
2020-08-15, 15:32
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Pucko
Förstod du inte varför jag skrev det??
Chansen att bli smittad av ett friskt barn är lika stor
Ett friskt barn smittar ju inte?
Citera
2020-08-15, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det finns bara en förklaring, de vill inte minska smittspridningen ibland barn och unga vuxna. De verkar omedvetna om att dessa grupper sedan sprider viruset vidare till lärare och föräldrar vilka sprider det vidare till andra vuxna och äldre.
Finlands statsepidemilog skrev just detta i ett mejl till Tegnell. Så okunskap kan FHM inte skylla på.
Citera
2020-08-15, 15:37
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Sveriges bruttonationalprodukt, BNP, rasade med 8,6 procent under andra kvartalet jämfört med föregående kvartal.

Det är mer än både Finland och Danmark.

Danmarks BNP föll 7,4 procent under andra kvartalet, uppger Di idag.

Vad var vitsen med att Sverige inte införde Lockdown då ?!
Det går ju ännu sämre för Sverige ön grannländerna som gjorde det.
https://www.di.se/nyheter/finlands-bnp-kross-tar-experterna-pa-sangen-sverige-vid-skampalen/

Tror du att FHM har tagit beslut baserat på hur ekonomin drabbas?
Citera
2020-08-15, 15:40
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det är ju högst troligt så att vi har en högre immunitet i Sverige nu. Danmark t ex sitter i en rävsax. Dom har låg immunitet men har enligt deras statsminister inte råd att stänga ned igen. Så även om dom klarade sig marginellt bättre i första delen av utbrottet så ser det inte jättespännande ut där nu när smittan ökar igen.

Dvs dom kommer göra som Sverige gjorde i våras.
Citera
2020-08-15, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja. Hos en (1!) 81-årig patient.

Nej, även barn
https://www.forbes.com/sites/victoriaforster/2020/07/23/covid-toes-are-caused-by-coronavirus-infecting-the-lining-of-blood-vessels-says-new-study/
Citera
2020-08-15, 15:41
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Larmet från Nya Zeeland: Coronasmittan är tillbaka
Var virusfritt under 102 dagar
NYHETER
102 dagar utan coronavirus, sedan kom det tillbaka.

Nu har antalet smittade i Nya Zeeland ökat till 30.

– Smittan kommer att öka innan den minskar. Och den kommer att fortsätta vara kopplad till skolor, kyrkor och sociala samlingar precis som den gjort hittills, säger premiärminister Jacinda Adern.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pLJ6lj/larmet-fran-nya-zeeland-coronasmittan-ar-tillbaka

Hoppas att de fixar det.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2020-08-15 kl. 15:58.
Citera
2020-08-15, 15:44
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Skolor, där ser man. Det är bara i Sverige som smittan inte sprids där.🤦🏼‍♀️

Ja, Nya Zeeland har ju byggt upp en oerhörd expertis dom senaste månaderna.
Citera
2020-08-15, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saundra
Nej, även barn
https://www.forbes.com/sites/victoriaforster/2020/07/23/covid-toes-are-caused-by-coronavirus-infecting-the-lining-of-blood-vessels-says-new-study/
Ja hos sju (7) barn.
Citera
2020-08-15, 15:47
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Om det nu inte är T-celler som inaktiverar virus vad är det då? Vilken är din hypotes i så fall?

Sedan är SARS-CoV-2 unikt, visst men det är främst genom att kunna bli systemiskt i större grad än andra virus, hos ett fåtal patienter.
Så har jag väl inte sagt. Jag säger att i de fall det inte fungerar eller när det blir allvarligt är det p.g.a. defekta T-celler. Jag säger också att vi får anta att det fungerar som andra coronavirus vi drabbas av. Därmed att vi mycket väl kan bli återinfekterade.

Det är den mest troliga utvecklingen vilket kommer att rendera vaccinering meningslöst.

Jag säger samtidigt att det inte är några dåliga nyheter, framförallt för att SARS-CoV-2 i sig inte är något allvarligt luftvägsvirus. Det kommer att bli en del av vår vardag så fort mänskligheten har rätt "mix" av T-cellsminne vilket iofs kommer att ta ett tag. Frågan är vad vi gör till dess.
Citera
2020-08-15, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Tror du att FHM har tagit beslut baserat på hur ekonomin drabbas?
Självklart.
De har inte tagit beslut efter hur folkhälsan skulle gynnas i alla fall.
Det är jag 100% säker på.
Citera
2020-08-15, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Så har jag väl inte sagt. Jag säger att i de fall det inte fungerar eller när det blir allvarligt är det p.g.a. defekta T-celler. Jag säger också att vi får anta att det fungerar som andra coronavirus vi drabbas av. Därmed att vi mycket väl kan bli återinfekterade.

Det är den mest troliga utvecklingen vilket kommer att rendera vaccinering meningslöst.

Jag säger samtidigt att det inte är några dåliga nyheter, framförallt för att SARS-CoV-2 i sig inte är något allvarligt luftvägsvirus. Det kommer att bli en del av vår vardag så fort mänskligheten har rätt "mix" av T-cellsminne vilket iofs kommer att ta ett tag. Frågan är vad vi gör till dess.
Det finns mycket få bekräftade fall av återinfektion internationellt och inget rapporterat i Sverige.

Alla patienter med normalfungerande immunsystem eliminerar virus efter c:a tio dagar av infektion. Även de med kvarstående, allvarliga komplikationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in