Citat:
Ursprungligen postat av
Sharm0ta
Själv känner jag många som blivit sjuka i influensan genom åren men INGEN som blivit träffad av blixten, nog får det finnas lite proportioner i diskussionen innan du bestämmer dig för hur andra ”tänker”?
För övrigt är det ett intressant fenomen att helt släppa det egna livet för att klänga sig fast vid andra människor för att nästan maniskt försöka övertyga dem om att ”allt är lugnt”. Om det vore så lugnt skulle t ex du ha annat för dig än att sitta här och jiddra om andras rädsla. Nästan så att man börjar ana att det här är ditt sätt att bearbeta den egna rädslan? Eller?
Nja, allt är väl inte lugnt i influensatider, jag spritar händerna lite extra och tänker på att inte ha händerna vid ansiktet i onödan etc.
Men jag vidtar inte extrema åtgärder som curlade 90-talister häromkring gör. Folk som blir livrädda vid tanken på att de skulle tvingas lag mat själva hemma etc.
Och apropå blixten, det var ett svar till en rädd person som konstaterade att om hen dog, var dödligheten en för just hen 100%. Vad svarar man på det?