2020-07-21, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Varför ska jag göra det????
Det var ju du som sa att endast Sverige inte erkänt sina misstag.
Och när jag ber dug länka Trumps erkännande ber du mig länka Löfven?
Logiskt? Not...

Fast det du gör är ju att peka på det absurda och dra paralleller mellan Löfvens och Trumps hantering av Corona.

Hade faktiskt inte ens en tanke på USA, tänkte främst på länderna i Europa.

Trump är liksom utanför det rimligas gräns.

Tack för jämförelsen!

Både tänkvärt och skrämmande.
Citera
2020-07-21, 18:08
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Hade det varit ett dödsvirus skulle det vara omöjligt att bli smittad mer än en gång.
För en gångs skull håller jag med dig fullständigt!

För då är man redan död!
Citera
2020-07-21, 18:08
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Har du inte sett bilderna i media och sociala medier? Bilder från populära semestermål i Sverige.
Bilder där folk trängs på stränder, tåg, bussar, parker, städer, köpcentrum osv.

Nej, det är inte någon ensam misslyckad person som har tagit alla dessa bilder runtom i Sverige.

Jag tycker att det är en ful taktik Tegnell kör när han sitter i den positionen som han gör. Han kör med sitt vanliga hjärntvätt att han har rätt och ALLA andra har fel. Trots att det finns bildbevis.
Han börjar bli tragisk.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/LA84yp/tegnells-hyllning-till-svenskarna-bilden-stammer-inte

Bilderna om massiva folksamlingar finns det ju hur många bevis som helst. Det är mer tragiskt att man inte erkänner att dessa problem finns. Men det finns ju inga konsekvenser för Svenskar och givetvis har ju FHM hantering och regeringens passiva hantering en konsekvens av det hela. Varför lyssna på dom när inget händer.

Mer anmärkningsvärt att han fortsätter förneka och ger se på Norge att dom kommer få en tuffare höst än vi. Är det några som har koll så är det Norrmännen. Men dom som många andra skrattar åt Tegnell.
Märklig läge vi är just ni. Vi företräds av förnekare och lögnare.
Citera
2020-07-21, 18:10
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
ADE!

Eller vad säger du Saundra?
AstraZeneca s vaccin gav 100% antikroppar, finns det skäl att tro att även de antikropparna har bristfällig funktion?
Citera
2020-07-21, 18:10
Medlem
Neroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Fast nu har andelen positiva börjat öka igen under V29. Tror jag räknade till 8-10 regioner där andelen positiva ökade, inkl Stockholm och Skåne. Det innebär att R-talet är på väg upp igen på vissa håll. COVID tycks fortfarande puttra på lite i bakgrunden. Lite som en skogsbrand som ligger och pyr.

Du är inte särskilt bra på att kolla och analysera statistik va? Tänker sådär rent generellt.
Citera
2020-07-21, 18:11
Medlem
Säg vad man vill om Sveriges strategi men jag börjar i något avseende nästan uppskatta Tegnell för hans karaktär. Han står fortsatt rakryggad trots all skit som kastas på hans person från världens alla hörn. Betänk att detta är en individ som folk lärde känna 2009 men sedan föll i glömska till februari i år. Jag tror nog att vi vanliga dödliga hade sjukskrivit oss för utbrändhet och psykisk utmattning vid det här laget. Men inte Tegnell inte.
Citera
2020-07-21, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Fast totalt sett så är det ju fortfarande en minskning i andelen positiva? Fast det är klart du skall välja att titta på enskilda regioner istället så att din uppfattning av verkligheten inte blir fel.

Nej, dessvärre, även genomsnittet i Sverige ger vid handen en ökning.

Men man bör nog titta på både regioner och hela Sverige med tanke på "kluster-egenskaperna" hos COVID.
Citera
2020-07-21, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroe
Du är inte särskilt bra på att kolla och analysera statistik va? Tänker sådär rent generellt.

Har du ens förstått frågan?

Bara att kolla dagens rapport hos FHM.

Har du andra data så ange din källa...
Citera
2020-07-21, 18:18
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Fan, koordinerar ni era alarmistinlägg eller? Återigen, ingenstans antyds det i orginaltweeten att det handlar om återinfektion.
Skumt! De borde ha nått flockimmunitet vid det här laget.

Anders! Ring Rouhani och förklara för honomi! Vad har de missat?

Ali
@aliostad
Today President Rouhani announced that 25M Iranians (~30%) have contracted #COVID19.

Frankly I do not see much basis to this claim. I am sure >30% infection rate exists in some areas but in many places still 10-15%. 10M or 25M does not change anything.
https://twitter.com/aliostad/status/1284576267162071040?s=20

Det borde ju funka, eller hur? Åtminstone bromsa in!
Senast redigerad av arbetet 2020-07-21 kl. 18:25.
Citera
2020-07-21, 18:18
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Säg vad man vill om Sveriges strategi men jag börjar i något avseende nästan uppskatta Tegnell för hans karaktär. Han står fortsatt rakryggad trots all skit som kastas på hans person från världens alla hörn. Betänk att detta är en individ som folk lärde känna 2009 men sedan föll i glömska till februari i år. Jag tror nog att vi vanliga dödliga hade sjukskrivit oss för utbrändhet och psykisk utmattning vid det här laget. Men inte Tegnell inte.

Andra beskriver detta genom som att vara totalt bortom verkligheten. Där hans version ska bli verklighet oavsett tillväga gång. Kända massmördare genom historien har haft denna slags pondus som liknar grov autism då man inte kan klara av att förstå andra människor.

Aldrig har någon som honom haft fel om precis allt och samtidigt fortfarande ha anhängare som tror på allt han säger.

Denna hjärntvätt kan man se i sektliknade sällskap.
Citera
2020-07-21, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
AT behöver medieträning och du behöver potträning. Inte för att jag tror att det skulle hjälpa, i något av fallen, somliga verkar sakna spärrar helt enkelt.

Han fick ju även frågan varför FHM lyckats sprida budskapet att 40% i Stockholm är immuna medan han själv varit på semester. Men i det fallet lyckades han gå som katten kring het gröt...det gällde ju hans egen chef....nästa fråga....
Ju mer fel Tegnell har desto mer desperat blir han och då ljuger han mer verkar det som, det är nog så man ska tolka hans galna uttalanden som bara blir värre som vi ser.
Senast redigerad av TonyDR 2020-07-21 kl. 18:27.
Citera
2020-07-21, 18:23
Medlem
Wajis avatar
Ser att nobelfesten är inställd. Gissar på att man i Sverige säger att vi ställer in för att vi ta ansvar.

Men sanningen är väl den att få länder får åka eller tar emot Svenskar så det skulle bli ytters pinsamt för Sverige och hålla nobelfesten utan att någon kommer. Så det var nog en bra plan för rädda Sverigebilden igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in