Citat:
Ursprungligen postat av
AnnaDea
Vad är det jag ska backa upp?
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
Du ska backa upp detta som du påstod i ett tidigare inlägg och som jag ifrågasatte:
Citat:
Det framkommer mer och mer hur Regeringen självmant slaktade våra äldre.
https://www.expressen.se/tv/nyheter/...m-var-ansvarig
Det vill säga bevisa att regeringen hade en plan som lyfte fram avsikten att »slakta« de äldre.
Det Giesecke säger är att Sverige tidigt tog beslut om att åtgärderna ska vara evidensbaserade och att nedstängning som åtgärd inte var evidensbaserad. Han säger ingenting om att de valt att överge äldreomsorgen, snarare att äldre skulle skyddas.
Citat:
Men besvara vart de påstår att de har slarvat bort punkten om äldreboenden när de säger att de har medvetet valt bort det?
Jag har inte hört någon säga att de medvetet valt bort äldreomsorgen. Det är däremot jag som
påstår att man inte uppmärksammat äldreomsorgen tillräckligt. Det är å andra sidan något som gällt sedan 1992.
Citat:
Vem bryr sig om vad du tror? Du drar upp igen argument som om världen kretsar kring dig. Jag skiter fullständigt att du tycker och tror det, grattis, men vad ska göra med den åsikten? Torka mig med den? För att jag delar inte den överhuvudtaget.
Argumentet »världen skulle kretsa runt mig« är det bara du som använder. Jag argumenterar endast med det tråden handlar om och den handlar inte om mig.