2020-06-29, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Hela europa har redan varit i lockdown. Ett par månader sen nu.
Miljoner döda säger du? Shit jag måste missat något
Jag har förstått det att du inte kan tänka långsiktigt vad det har för konsekvenser.
Svält, krig, försämrad ekonomi som leder till sämre folkhälsa och sjukvård. Arbetslöshet som också leder till sämre folkhälsa med bland
Men det tar lite tid innan det händer.
Citera
2020-06-29, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Ta det lugnt lite Stukas. Det är uppenbart att vi har gjort fel i vissa aspekter. Nu börjar vi få rätsida på viruset.

👌
Citera
2020-06-29, 23:32
Medlem
https://www.marketwatch.com/story/sweden-didnt-impose-a-lockdown-its-economy-is-just-as-bad-as-its-neighbors-who-did-2020-06-25?fbclid =IwAR21YLK4Xd402Af6yTGNvsIWl3q-4wcrmYiBxlGsTs2aKhOYwuaOcoXLjO4

det är svårt att aktivt ta del av den svenska ekonomin om man är död, grattis finland ni är grymma
Citera
2020-06-29, 23:34
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
I sverige måste de vara isolerade i åratal pga vår strategi.
I grannländerna kan de gå runt ute nu eftersom alla gick i lockdown 6 veckor och nu har 10 nya smittade om dagen.
Vad är det du inte fattar?

Här kan de gå runt ute också. Risken är att de blir en siffra i statistiken men det blir de ändå förr eller senare. När man är 80 år ska man ha accepterat att döden närmar sig annars är man bara en förvuxen bebis. Du verkar va rädd för att dö men du slipper inte undan. Ta en valium och släck ner din fege fan.
Citera
2020-06-29, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Luftvägsvirus försvinner nästan på sommaren men exploderar sen höst till vinter. Jag skulle inte ta ut segern i förskott om jag var du.

Winter is coming.

Knappast någon fara då vi har många immuna redan
Citera
Medlem
Haha läser att vissa tyckte att det var en bra strategi att inte ha Lockdown. Dra åt HELA HELV*TE säger jag. Titta nu, medan äldre och unga i våra grannländer börjat gå ut ska våra äldre behöva leva med detta virus i 2 år. Detta är något som aldrig någonsin kommer förlåtas mot de makthavare som tog de här beslutet som slog hål i hjärtat på svensk medborgarna. De tog masstals med svenska liv i onödan och förändrade hela Sveriges världsbild internationellt. Fyfan! Hade Löfven haft en smula moral hade han sagt upp sig och inte börja planera för fyra år till. Detta land är skrot och vill bara håva in skattepengar. Skäms!
Citera
Medlem
Citat:
Aa smart att chansa! På något du sagt hela tiden HELT utan belägg HAAHAHAHA. Döda mig snälla.
Jag förstår inte heller hur man inte kan fatta att miljontals liv räddats genom lockdown.

Det är knappast utan belägg lol om man analyserar regionala skillnader inom olika länder och vad det är som gör att alla hårt drabbade regioner i världen tycks följa ett närmast identiskt mönster kan man ganska lätt räkna ut när kurvorna kommer vända i olika regioner samt att det måste vara immunitet som gör så att kurvorna vänder.

Lockdowns verkar inte ha räddat så många liv i Storbritannien, Belgien, Italien Spanien som alla har fler dödsfall per capita än Sverige loool pallar inte skriva en uppsats om detta men Jacob Guidol har en bra sammanfattning på sin twitter om det här med lockdowns
Citera
2020-06-29, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Luftvägsvirus försvinner nästan på sommaren men exploderar sen höst till vinter. Jag skulle inte ta ut segern i förskott om jag var du.

Winter is coming.

Så jävla bra inlägg! Kort och kärnfullt. Det är detta som ingen av förnekarna fattar. Att det finns en gigantisk risk i att låta smittan leva kvar vidare i samhället och frodas i det "tysta", som en sjuhelsikes lönnmördare som bara ligger på lur och bidar sin tid! Det är vidrigt att tänka på, att den kan blossa upp igen i höst.

Trots det vet jag inte om myndigheter tagit några nya ansträngningar för att slå ner smittan? Har hållt mig ledig och ifrån tråden några dar för att få andas, så vet inte det allra senaste...

(När man slår upp DN möts man ju inte av roliga rubriker dock...🙄 ytterligare tyngd på vårdsystemet pga covid: Tusentals svenskar kan lida av posttraumatisk stress efter covid-19

https://www.dn.se/nyheter/sverige/tusentals-svenskar-kan-lida-av-posttraumatisk-stress-efter-covid-19/
Citera
2020-06-29, 23:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan111
Haha läser att vissa tyckte att det var en bra strategi att inte ha Lockdown. Dra åt HELA HELV*TE säger jag. Titta nu, medan äldre och unga i våra grannländer börjat gå ut ska våra äldre behöva leva med detta virus i 2 år. Detta är något som aldrig någonsin kommer förlåtas mot de makthavare som tog de här beslutet som slog hål i hjärtat på svensk medborgarna. De tog masstals med svenska liv i onödan och förändrade hela Sveriges världsbild internationellt. Fyfan! Hade Löfven haft en smula moral hade han sagt upp sig och inte börja planera för fyra år till. Detta land är skrot och vill bara håva in skattepengar. Skäms!

Jag ser faktiskt äldre överallt ute i samhället. Vid stränder,på gym, affärer etc. Tror att du bör tagga ner lite.
Citera
2020-06-29, 23:37
Avslutad
Norska läkaren: Inga resor till Sverige i år
https://www.expressen.se/nyheter/norska-lakaren-inga-resor-till-sverige-i-ar/

=>
Hon har fullständigt fel.

I Sverige har covid redan svept igenom:

1) De trångbodda, dåligt informerade, dåligt fostrade utanförskapsområdena
2) De försvarslösa äldreboendena (som inte ens hade skyddsutrustning)

1) och 2) hänger också ihop med varandra.

När detta nu är över så rasar Sveriges dödstal mot noll. Svensken i gemen är inte sämre än norrmannen i gemen på att skydda sig från corona.

Redan denna vecka ser vi att Sverige är på väg ut ur eländet. Rinkeby har redan flockimmunitet.
Senast redigerad av PresidentBahama 2020-06-29 kl. 23:40.
Citera
2020-06-29, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stukas
Så därför är BARA 5000+ en framgång? IDIOT!
Alla dom 5000 har inte dött "av" c19 utan många har dött med c19
Sverige har valt skriva c19 som orsak på alla som dött med c19
Finnes alltså åldringar som dött av sina underliggande sjukdomar men det har skrivits c19 ändå
Sverige gjorde rätt och det visar sig mer och mer nu.... AT kommer bli en legend
Citera
2020-06-29, 23:39
Medlem
Citat:
De som inte förstod exponentiell tillväxt i utbrottet och därför inte fattade hur bråttom det var - de förstår inte heller exponentiell avklingning och därför inte hur effektivt det nu kan vara med åtgärder, tex uppskalad testning och spårning. Men självsäkra är de ändå.
https://twitter.com/KennethBodin/status/1277333836137988096
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in