2020-06-28, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
BREAKING! COVID-19 Neurological And Psychiatric Complications, Largest Study So Far Published In Lancet Indicates Worrisome Details

https://www.thailandmedical.news/news/breaking-covid-19-neurological-and-psychiatric-complications,-largest-study-so-far-published-in-lanc et-indicates-worrisome-details

#bytStrategiNu

The study linked is from a prestige journal, here is a quick link for those wary of websites like the one above:
https://www.thelancet.com/journals/lanpsy/article/PIIS2215-0366(20)30287-X/fulltext#%20

I would also like to posit a separate accompanying recent study regarding the same matter:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32498691/

SUMMARY
Citera
2020-06-28, 22:19
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Nej, jag har rätt. Det är mycket större risk för en dansk turist att få corona under sin Sverige-vistelse, än risken att en svensk turist råkar bära på covid.

Nä, du har totalt fel tänk. Danskar o Svenskar blir smittade med lika stor sannolikhet i Sverige.
Citera
2020-06-28, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultrasmisk
Jag fick för mig att det attackerade Leydig-cellerna(de testosteron-producerande ccellerna i testikeln), har för mig att jag läste någon gammal studie från 2004 angående SARS, där 12/13 patienter fick detta problem.

Även statistiken visar ju att Covid är vanligare bland män, och att män dör i större utsträckning(64% av alla dödsfall).

Men det är ju tur att det finns fertilitetskliniker och riktiga hingstar som Jeffrey Epstein som kan donera sin arvsmassa och föra mänskligheten vidare.

87% av oss gillar CoVid-19.

There are plenty of ACE2 receptors in the testicles. This is where the virus attaches itself.

The rest of your post is madness however, whatever you’re smoking, thank your dealer.

EDIT: I’ve been bamboozled by a satirist.
Citera
2020-06-28, 22:22
Medlem
Ny studie om hur länge viruset finns kvar på ytor och som kan smitta vid indirekt beröring av objekt:

https://flutrackers.com/forum/forum/internet-communication/avian-flu-diary/873703-eid-journal-prolonged-infectivity-of-sars-cov-2-in-fomites

#bytStrategiNu
Citera
2020-06-28, 22:25
Medlem
Ultrasmisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Lärare på krigsstigen efter FHMs pizzabagarrapport. Menar lärarna löper risk för corona i hög grad. Det ser ut att FHM verkar inte vilja studera det.

– Jag ser den här rapporten som ett sätt för Folkhälsomyndigheten att försöka få tyst på oss lärare inför hösten då man tänker öppna gymnasiet igen. Och så hänvisar man till länder som Norge och Finland som också öppnar skolorna, men de har ju först fått ner smittan till en minimal nivå medan vi fortfarande har smittspridning i Sverige. Samtidigt så stänger Finland några skolor där det finns covid-19, man anpassar gruppstorlekar för att minska riskerna, och i Tyskland vet jag att man använder masker, säger Cristhine Hellsten Kerslow.

– Vi gör ju ingenting av det här.

Uppgifterna i Folkhälsomyndighetens rapport kan, som Arbetsvärlden tidigare rapporterat, ställas mot den danska motsvarigheten Statens seruminstitut, som tvärtom bedömer smittrisken som ”hög” i grundskolan. Mätningar i årskurserna 6–10 visade att eleverna smittar lika mycket som andra.

https://www.arbetsvarlden.se/larare-rasar-mot-fhms-nya-covid-19-rapport/?fbclid=IwAR2RDbZqPs58_IyAcpa8-V3G4fbKl2c07KAkO-8RK8RjNTJoztH79Tw7D6s

De här lärarna borde ju skämmas som ifrågasäter regeringen och Folkhälsomyndigheten.

De om några borde veta att man lämnar såna här frågor till folk som är utbildade inom det, och inte själva leker som att de är utbildade statsepidemiologer bara för att de är lärare.

Vad har hänt med lärarkåren egentligen? tillhör de inte oss 87% längre? Har brunskjortorna infiltrerat skolväsendet!?
Citera
2020-06-28, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Nä, du har totalt fel tänk. Danskar o Svenskar blir smittade med lika stor sannolikhet i Sverige.
Nej. En person som bor i Sverige har i huvudsak samma uppsättning kontakter varje dag, och många fler svenskar har/har haft corona redan.

En person på semester har bara nya kontakter, eller sällankontakter. Dessutom innebär turism nästan alltid att man rör sig i sociala miljöer, som även lockar andra. Annars skulle man inte åka till ett annat land för att besöka platsen.

Fundera på hur många svenskar som faktiskt kom hem från Lombardiet med smittan. Det var i ett skede när (generöst räknat) 0.1 promille av Italien var smittade, och en italiensk turist i Sverige hade inneburit nästan noll risk.

Det finns ett skäl till varför alla offentligt kända smittkällor varit hemvändande svenskar, och inte turister. Jag har i alla fall inte hört talas om någon utlandsbesökare som blivit en smittkälla.
Citera
2020-06-28, 22:31
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Nej. En person som bor i Sverige har i huvudsak samma uppsättning kontakter varje dag, och många fler svenskar har/har haft corona redan.

En person på semester har bara nya kontakter, eller sällankontakter. Dessutom innebär turism nästan alltid att man rör sig i sociala miljöer, som även lockar andra. Annars skulle man inte åka till ett annat land för att besöka platsen.

Fundera på hur många svenskar som faktiskt kom hem från Lombardiet med smittan. Det var i ett skede när (generöst räknat) 0.1 promille av Italien var smittade, och en italiensk turist i Sverige hade inneburit nästan noll risk.

Det finns ett skäl till varför alla offentligt kända smittkällor varit hemvändande svenskar, och inte turister. Jag har i alla fall inte hört talas om någon utlandsbesökare som blivit en smittkälla.

Du har alltså inte hört talas om alla "importfall" som länder kämpar med? Du påstår att en dansk blir smittad med 100 procent sannolikhet bara för att de träffar på en smittbärare? Du får sova på saken så inser du nog hur galet du tänker
Citera
2020-06-28, 22:43
Medlem
[quote=Draken55|72091174]
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla

Men tror du det är du ju rätt korkad? fattar du inte att smittan sprider sig till de äldre om smittan ökar totalt?
Och skolstängning, såklart har hade det effekt där man gjorde det, efter den här pandemin lär vi få svart på vitt ang. det.

Du som är den korkade, du hävdade ju att det inte var somalier som reste till Italien och därför borde smittan förklaras på annat sätt.
Men även somalier kan smittas av folk som varit på semester.
Citera
2020-06-28, 22:45
Medlem
Man fortsätter pissa på riskgrupperna. Sverige är fantastiskt.

Personer i riskgrupper kan få ersättning tidigast i september.

Flera tvingas nu sälja av ägodelar och gå tillbaka till jobbet för att inte ställas på ruinens brant, larmar Neuroförbundet.

– Flera kommer att bli allvarligt sjuka och behöva IVA-vård. Det är precis det här vi inte vill, säger Lise Lidbäck, ordförande.

Socialförsäkringsminister Ardalan Shekarabi (S) svarar på kritiken i ett mail. På frågan hur han ser på att en del i riskgrupperna nu känner sig tvingade att gå tillbaka till jobbet, med en ökad risk för att bli smittade svarar han:

– Vi har vänt och vridit på de flesta systemen för att kunna ge ersättning till dem som drabbats på olika vis av coronaviruset. Det är en svår situation för den enskilde och jag förstår frustrationen med att det tar tid.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GGVEpm/riskgrupper-far-pengar-forst-i-september
Citera
2020-06-28, 22:47
Medlem
Läste just att personer i riskgrupper får inte ersättning förrän i september. Sådant fruktansvärt svek mot dessa människor. De har inte valt vår "låt-gå-vind-för-våg-stratgegi". De får inga verktyg att skydda sig då smittan har låtits brisera genom hela samhället. Däremot får företag miljoner som missbrukas av många företagsägare.

Att då inte ersätta dessa personer är så galet att jag inte kan tro att det är sant: Sverige 2020!!
Detta svek är inte humant på något sätt.

Kan någon förklara varför man gör så här?!!

#bytStrategiNu
Citera
2020-06-28, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultrasmisk
De här lärarna borde ju skämmas som ifrågasäter regeringen och Folkhälsomyndigheten.

De om några borde veta att man lämnar såna här frågor till folk som är utbildade inom det, och inte själva leker som att de är utbildade statsepidemiologer bara för att de är lärare.

Vad har hänt med lärarkåren egentligen? tillhör de inte oss 87% längre? Har brunskjortorna infiltrerat skolväsendet!?

Det råder fortfarande inte diktatur i Sverige. Och vad har du för utbildning och kompetens för att bedöma att de forskare som kritiserat FHMs strategi har fel? För övrigt kan man inte utbilda sig till statsepidemiolog.
Citera
2020-06-28, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Brasilien går all in på att inte göra nånting. Sverige går all-in på flockimmunitet.

Brasilien och Sverige är hot mot mänskligheten genom att agera vansinnigt och blir behandlade därefter.

Förhoppningsvis blir Bolsonaro, Löfven och Tegnell ställda inför en internationell tribunal när allt är över.

Eftersom det du hoppas är uteslutet får jag beklaga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in