Citat:
Ursprungligen postat av
Beaver14
Och där kom nästa enkla argument. Är du nöjd med 35 döda? Det är så lätt att vara kritisk för det finns alltid någon som är bättre.
Ja jag är nöjd med att dödstalen minskar (färre per dag, inte att folk återuppstår, så ingen påtalar det också). Nej, jag är inte nöjd med allt som vi gjort , eller inte gjort. Men världen är inte svartvit. Folk dör i olika sjukdomar. Häromdagen stod om en stackars tonåring som fick blodförgiftning och dog. Hade aldrig blivit en nyhet om det inte var för att det just nu är så tydligt att människor dör i mängder varje dag.
Jag undrar fortfarande vad din åsikt är om Gudiols resonemang.
Ja?, det är väl ett bra argument då du hela tiden försöker undvika hela situationen och faktum, försöker låtsas som allt är ok och inget skiljer oss från den nära omvärlden?
Dödstalen ligger konstant de sista 3 veckorna,de minskar inte, du kan inte ens erkänna och förstå det, det verkar meningslöst att diskutera med dig?
Det är ju hela kärnan,
omvärlden ser ju hur talen faller i hela Europa MEN INTE HÄR, fattar du inte ska du kanske inte försöka ?
Sen seglar du ut ännu mer och pratar om " folk dör hela tiden..." men goddag yxskaft, jag trodde folk levde för alltid, nu fattar jag....

jag trodde farfar bara var ute och reste i 30 år, menar du att han är död!!!!! Du borde ju aspirera på Nobelpriset, vet folk om det du säger?
Guidiol? jag vet inte, jag har inte sett inlägget, ska kolla, men varför måste jag kommentera det?? hen får väl själv stå för vad hen skriver.
Edit
Kollade twittersvammlet, jo det finns en poäng men jag har redan svarat på det, problemet är ju att vi sket i testandet tidigare och när vi nu testar får vi se hur j-vbla illa det är, det är ju knappast nåt rgrument för att vi är på rätt väg.. tvärtom. WHO håller med mig.