2020-06-12, 16:57
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Vad är sannolikheten för att det inte fanns ett antal superspridare som deltog i demonstrationerna i omika delar av landet?

Den bör va rätt låg tror jag.
Citera
2020-06-12, 16:59
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff

EDIT: det vi inte vet är om/hur värmen och det soliga vädret påverkar
Citera
2020-06-12, 17:00
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Fler danska elever testar positivt efter att de precis fått återvända till skolan.

Intressant att följa detta då det varit flera skolor som fått skicka hem elever och personal efter att Danmark öppnat skolorna på nytt. Nu kan man ju få lite hum om hur det sprids bland elever och lärare?

Källa svt-text-tv.
Citera
2020-06-12, 17:00
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Ja, det tror jag också. Det var ju tusentals demonstranter som deltog.
Citera
2020-06-12, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Jag tror också som dig. Intressant med den twittraren du skriver om. Vet inte vem han är riktigt men låter vettigt det han säger. Vem vet, kanske han anmäler Sverige...

Ni tror att det kanske upprättas en tribunal för att avgöra om det begåtts folkmord i Sverige??? Looooool lämna filterbubblan ffs ska det upprättas tribunaler varje hård influensasäsong också eller???
Citera
Medlem
Ytterligare en dag utan döda under 50år med covid i kroppen. Vad händer, dör inga under 50 längre? Flera veckor sedan sist...
Senast redigerad av jerka11 2020-06-12 kl. 17:19.
Citera
Medlem
Swan65s avatar
Sverige närmar sig flockimmunitet med stormsteg
https://omni.se/a/zGaxWv
Citera
2020-06-12, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Är det där inkluderat om man tar bilen o gör drive in testning tro? Den där texten säger ju specifikt via 1177. Rusningen kommer bli enorm. Alla jag pratat med kommer testa sig iallafall och ingen är sjuk.....

Det framstår som lite oklart för mig, men allt verkar som att det skall gå via 1177, i någon form. Jag gick in på 1177 och där står att man skall ladda ner en app för vidare instruktioner. Jag tror inte man kan spontant åka till en drive-in utan det skall nog bestämmas i förväg, så tolkar jag det.

Ja om det blir rusning är det ju bra, ju fler som testar sig desto bättre tror jag, då det ev. kan påverka ens beteende om man vet om att man har Corona.

Hoppas bara det kommer finnas tester till alla som vill.

Jag blir lite fundersam på att det verkar som man skall ta testet själv, undrar om det påverkar resultatet, att folk gör fel eller dylikt. Förhoppningsvis är det inte så komplicerat...
Citera
2020-06-12, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Nu erbjuds stockholmarna både tester för att se om man har en pågående covid-19-infektion eller om man haft sjukdomen.

Testerna kommer att erbjudas gratis via 1177 från och med måndag 15 juni. Från en början kommer 10 000 tester erbjudas, men regionen hoppas att man kan skala upp efter tid. (Expressen).

Aha ok så det var inte helt fri provtagning då utan 10.000 som en start. Undrar om det blir rusning eller om folk redan dragit iväg på semester. Blir intressant att se hur många tester det blir gjorda nästa vecka.

Om detta är vad som krävs för att deklarera att alla får gratis testning så kunde dom ha tagit fram 10 gratis tester för länge sen och slagit sig för bröstet då.
Med det sjunkande förtroendet pga hantering hittills kanske dom ska försöka kommunicera lite bättre åtminstone.

Gissar hursomhelst det blir svårt kontakta 1177 på måndag.
Citera
2020-06-12, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Sverige närmar sig flockimmunitet med stormsteg
https://omni.se/a/zGaxWv

Helt sjukt. Fatta då hur läget har varit i Stockholm under perioden när det inte gick att testa sig. Eller för all del nu. Stockholm har uppnått en stor del immunitet. Jag känner mig helt övertygad i detta. Jag finner inget svar för vikande kurvor annars.
Citera
2020-06-12, 17:06
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
40 dödsfall idag och 77 dödsfall förra fredagen innebär en signifikant minskning. Jag tittar mycket på 7-dagars rullande medelvärde på rapporterade dödsfall per miljon invånare.

Nu ligger vi på ca 3.5. Men imorgon när OWiD uppdaterar kommer det vara ca 3.0 och det lägsta värdet vi har haft sedan 3e april!

Det ser lovande ut. Jag hoppas att det fortsätter sjunka och att uttökad testning gör att man försöker pressa ner dödsfall och smittan till nära noll (även om FHM önskar sig lagom smitta), vilket man för länge sedan gjort i civiliserade I-länder.

https://ourworldindata.org/grapher/daily-covid-deaths-per-million-7-day-average?time=2020-04-02..&country=BRA~CHL~MEX~PER~SWE~GBR~USA

213 inrapporterade avlidna 7 dagar bakåt,

EDIT: källa c19.se. Kortade ner inlägget.
Senast redigerad av gloffgloff 2020-06-12 kl. 17:09.
Citera
2020-06-12, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RespeckTheName

Ni tror att det kanske upprättas en tribunal för att avgöra om det begåtts folkmord i Sverige??? Looooool lämna filterbubblan ffs ska det upprättas tribunaler varje hård influensasäsong också eller???

Det behövs ingen tribunal för det, FN existerar redan. Det enda som återstår är att se om någon anmäler Sverige. Jag tror att anhöriga till avlidna har störst chans att driva ett case.

Det måste inte handla om folkmord, Sverige har brutit mot de mänskliga rättigheterna i minst två andra avseenden under covidkrisen.

Att du alltid i dina inlägg skriver "looool" om att folk dött och om ett så seriöst ämne gör att jag tyvärr avfärdar dina inlägg som oseriösa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in