2020-06-12, 16:40
Medlem
Aspsusas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
dom har av misstag sprungit på den bästa medicinen, Ipren,

I brist på annat har dom fått det av doktorerna och det kanske visade sig fungera bäst

LOL, jag tänkte nog mera på steroider i olika former.

Jag har ett vagt minne av att de tidiga dödssiffrorna från Iran (som ju drabbades tidigt, och mycket hårt) var förbluffande låga vad gällde intensivvårdade. Iran har en väl utvecklad sjukvård kunskapsmässigt, men enorma problem med tillgång till nyare mediciner. Redan tidigt sades det att de använde steroider, och bekymrade förståsigpåare skakade på huvudet.
Citera
2020-06-12, 16:40
Medlem
sannes avatar
Herregud all denna information från SL, SJ och skärgårdsbolaget och regeringen gör ju bara informationsmottagaren helt snurrig. Jag har lyssnat säkert en halvtimme och jag skulle inte veta mer än att SL begär att jag som enskild har eget ansvar för smittspridningen inom kollektivtrafiken.

Folk kommer göra som de vill - så länge dessa informationskampanjer, riktlinjer manualer det kommer bli. Säkert tryggt och ansvarstagande är ledordet.

Folk gör ju redan precis som de vill i kollektivtrafik, affär, centrum, barer. Ingen vad jag sett förutom en arg gubbe på Pressbyrån var inom reglerna för avstånd idag.
Citera
2020-06-12, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Och ändå finns de som är upprörda över att supersköra multisjuka äldreäldre inte påtvingas den typen av vård för att "rädda livet på dem".
Tror de flesta också menat att få komma under sjukhusvård..istället för att ligga kvar på äldreboende.
Sen hade man kunnat ha andra metoder så smittan inte blitt så omfattande.
Citera
2020-06-12, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
DN tar också upp ansvarsfrågan och landar i att det är svårt. Men det är ju hela politiska etablissemanget! Så de tror att de kommer undan. Men folk har ögonen på oss. Tegnell och regeringen får förhoppningsvis stå till svars i någon internationell instans för folkmord. Svenska kommissioner kommer inte fram till något ansvar. Det måste vara en internationell domstol. Kommer att bli pinsamt för den humanitära stormakten som alltid varit pigg på att gräva fram andras gamla lik sedan anno dazu. Nu måste folk gå i hop och knåpa ihop en anmälan.

Yaneer Bar-Yam
@yaneerbaryam
·
57m
I believe there are grounds for charges of crimes against humanity against Anders Tegnell and the Swedish government for their continuing inaction against this outbreak. The evidence is in their own statements and the manifest comparison of their policies with other countries.

https://twitter.com/yaneerbaryam/status/1271434642231623680

Jag tror också som dig. Intressant med den twittraren du skriver om. Vet inte vem han är riktigt men låter vettigt det han säger. Vem vet, kanske han anmäler Sverige...
Citera
2020-06-12, 16:45
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Ja, mycket intressant.

Regeringens olika scenarier omfattade enligt Elisabeth Backteman även en mycket värre utveckling än vad som hittills ägt rum, med en sjukvård som bryter samman och ännu fler döda. DN har inte fått ta del av scenarierna.

Jag sa för länge sedan att Löfvén måste ha sett scenarier och beräkningar, annars skulle han aldrig ha gått ut med att vi kommer få tusentals döda.

I en utredning av detta av en kommission, framstår det rimligen redan nu som besvärande för regeringen; om man visste att det skulle bli tusentals döda, varför arbetade man inte febrilt för att förhindra det? Eller finns det en okänd religion regeringen praktiserar, som innefattar att allt är ödesbestämt?
🤔🤔🤔

Och FHM har hela tiden förnekat att de har jämfört effekterna av olika åtgärder. Det är ju fullständigt orimligt att de inte skulle ha gjort olika kalkyler.

Nä, naturligtvis har de modellerat men använt sig av parametrar vilka varit gravt felaktiga.
Citera
2020-06-12, 16:46
Medlem
qwerty-66s avatar
Väldigt bra för ekonomin att hålla smittspridningen på fortsatt hög nivå....

"Norge forstätter att hålla gränsen till Sverige stängd över sommaren – bara Gotland uppfyller grannlandets krav.

Det meddelade Norges statsminister Erna Solberg under fredagen.

Beslutet är ett stort slag mot Västsveriges turist- och näringsliv.

År 2019 hade norrmännen över en miljon gästövernattningar i Västsverige."
Citera
2020-06-12, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Herregud all denna information från SL, SJ och skärgårdsbolaget och regeringen gör ju bara informationsmottagaren helt snurrig. Jag har lyssnat säkert en halvtimme och jag skulle inte veta mer än att SL begär att jag som enskild har eget ansvar för smittspridningen inom kollektivtrafiken.

Folk kommer göra som de vill - så länge dessa informationskampanjer, riktlinjer manualer det kommer bli. Säkert tryggt och ansvarstagande är ledordet.

Folk gör ju redan precis som de vill i kollektivtrafik, affär, centrum, barer. Ingen vad jag sett förutom en arg gubbe på Pressbyrån var inom reglerna för avstånd idag.
Javisst, folk har helt släppt på restriktioner..tror det är så överallt. Men med mesiga handlingsförlamade direktiv blir det som det blir.
Citera
2020-06-12, 16:53
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto2
Körsammankomsten på Vrångö var den 24 maj, BLM demonstrationerna i Göteborg var den 8 juni. Alltså två veckor och en dag efter super-spridar-sammankomsten på Vrångö. Men förhoppningsvis deltog inte Vrångöborna i BLM manifestationen inne i Göteborg.
Vad är sannolikheten för att det inte fanns ett antal superspridare som deltog i demonstrationerna i olika delar av landet?

Du verkar tro att det inte finns fler superspridare än de på Vrångö? Det är ju fullständigt orimligt.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2020-06-12 kl. 17:03.
Citera
2020-06-12, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Nu erbjuds stockholmarna både tester för att se om man har en pågående covid-19-infektion eller om man haft sjukdomen.

Testerna kommer att erbjudas gratis via 1177 från och med måndag 15 juni. Från en början kommer 10 000 tester erbjudas, men regionen hoppas att man kan skala upp efter tid. (Expressen).

Aha ok så det var inte helt fri provtagning då utan 10.000 som en start. Undrar om det blir rusning eller om folk redan dragit iväg på semester. Blir intressant att se hur många tester det blir gjorda nästa vecka.
Är det där inkluderat om man tar bilen o gör drive in testning tro? Den där texten säger ju specifikt via 1177. Rusningen kommer bli enorm. Alla jag pratat med kommer testa sig iallafall och ingen är sjuk.....
Citera
2020-06-12, 16:55
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Väldigt bra för ekonomin att hålla smittspridningen på fortsatt hög nivå....

"Norge forstätter att hålla gränsen till Sverige stängd över sommaren – bara Gotland uppfyller grannlandets krav.

Det meddelade Norges statsminister Erna Solberg under fredagen.

Beslutet är ett stort slag mot Västsveriges turist- och näringsliv.

År 2019 hade norrmännen över en miljon gästövernattningar i Västsverige."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BRgkaw/norge-oppnar-for-resor--men-bara-for-gotland

Norge har ingen koll på att

det är fler stockholmare på Gotland

än i Stockholm på somrarna?
Citera
2020-06-12, 16:56
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne

inte konstigt han var arg då
Citera
2020-06-12, 16:57
Medlem
Neroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Igår så uppgav alltså Sverige att man hade 196 nya smittade. Och idag ändrades den siffran till 1,326. Det här har man ägnat sig ett bra tag nu. Ni som följer dessa presskonferenser, säger de där att man har i runda slängar 1,500 nya smittade eller duckar man för faktum och ljuger?

Idag redovisar man 205 nya smittade, men jag gissar att den verkliga siffran är över 1,000. I morgon lämpar man troligen över siffran på en kolumn som man inte behöver kommentera eller redovisa framför medlemmar ur pressen. Och så håller det på - det ser hela tiden ut som antalet fall minskar.

Allvarligt, det är helt sjukt att ingen svensk tidning konfronterar dessa pajaser.

Den enda pajasen är du. Helvete! Håll dig till korrekt statistik. Din jävla undermänniska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in