Citat:
Ursprungligen postat av
Maravilla
Virustyp S verkar dessutom göra en person jävligt utsatt för en återinfektion då det inte bildas virus-neutraliseransde antikroppar, utan istället leder till ADE. Detta skulle kanske kunna förklarra hur till synes friska och unga människor dör. De kan helt enkelt varit infekterade av S-typen först utan att ha märkt av det, för att senare åka på G-typen.
Ja, inte bekräftat än men har tidigare läst liknande redan i februari men minns ej var.
Synd att det, vad jag känner till, testats vilken/vilka virustyper som rullar runt i sverige, kan ju ha betydelse för hur man ska agera.
Och, om denna studie är korrekt, när spreds de olika typerna och var.
Kan S-typen gått varvet runt redan innan 2019 men då få insjuknar och ännu färre dör så har den passerat som "något virus" i de fall där det blivit långvariga symptom, de som drabbades skulle isf. vara immuna till viss del eller helt mot nästa typ K.
Hösten -18 våren -19 passerade en riktigt elak influensaliknande smitta runt sverige iaf., riktigt tydliga "c-19 symptom" med lång återhämtning innan fullt tillbaka, talar om flrera månader för en del, samtidigt så skördades en del liv på några äldreboenden där det dog bortåt 10st varav 5 på kortare tid än en vecka som jag känner till.
Skulle kunna vara en släng av virus K som drabbade de som missat virus S.
Wuhan på militarygames så startade typ G.
De som drabbades 2018-2019 har ännu inte drabbats av c-19 denna våren som isf. skulle vara virus G och skulle kunna antyda att förra säsongens vända immuniserade de som då drabbades till viss del eller helt, ett boende jag vet hade många dödsfall 2018-2019 med 5st på mindre än en vecka har haft personal som umgåtts med bekräftat smittade, de har haft personal som insjuknat med influensaliknande symptom på arbetsplatsen men utan att någon boende har smittats, alla med symptom har varit negativa och ingen allvarligt sjuk eller död.
Tja, teorier men går kanske att utveckla...