2020-05-25, 18:34
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Russian Times ska inte säga allt för mycket, speciellt eftersom Ryssland har ett problem med läkare som trillar ut genom fönster efter att de har kritiserat den ryska hanteringen.

Så är det såklart, såg en video från St Petersburg där ambulanserna köade i kilometervis för att komma in med patienter.

Det förnekar dock inte faktumet att Sverige sysslar med aktiv dödshjälp, mer eller mindre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Bra att det kollas men då ska det redovisas vad som var fel och varför. Med tanke på Tegnells bakgrund så är han inte den som erkänner att han har fel utan vill då hellre slipa lite på några parametrar för att snygga till resultaten.

Men då menar du att hela FHM:s personal ljuger? Eller åtminstone de som jobbar nu med detta..

Det låter lite konstigt. Tegnell har dessutom en chef. Alla ljuger alltså?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Tror generellt att folk inte argumenterar för massiv smittspridning vid återöppnandet utan snarare en eventuellt "andra-våg i höst/vinter/vår". Teorin är således att de delar som haft stor smittspridning har uppnått ett visst skydd.

Ja då får vi väl vänta tills i höst för att slutdeklarera att det är ett totalt fiasko.

För min del så känns det lite så där att stå med tusentals döda som hade kunnat undvikas om vi gjort samma som norge och danmark.
Citera
2020-05-25, 18:35
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Läser just en intressant studie om korrelationen mellan infektions-sjukdomar och människor med auktoritära ideologier. Helt otroliga resultat! Smittspridningen verkar öka med en faktor av 7, bland folk som har hög tro på auktoritärer. Och precis då ser jag sådana här inlägg!.....

Udda och intressant.. Men. Utveckla gärna då det blev lite 'flummigt' och skicka länk...jag ifrågasätter ofta auktoriteter och gör min egen hemläxa...jag blev inte sjuk trots att jag varit ordentligt utsatt för Covid-sjuka...
Citera
2020-05-25, 18:38
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ett mörkertal med flera tusen?

Menar du helt ärligt att det ligger flera tusen stockholmare och ruttnar i sina hem sedan 24 dagar tillbaka, skulle inte dessa saknas?

Att det dör ser man genom SCB, men testade som sagt.

Människor förvägras vård enligt sjuksköterskor.

https://esvd.svd.se/1001/Svenska-Dagbladet/305461/2020-05-24/13784469/I-en-sang-pa-intensiven-kampar-Petri-for-sitt-liv

9-åring som har dött.

Folk blir inte riktigt registrerade.

FHM samkör bara alla som blir testade för Covid19 enligt dem själva.
Citera
2020-05-25, 18:38
Avstängd
sherms avatar
600 läkare i upprop till USA:s president:
Citat:
More than 600 of the nation’s physicians sent a letter to President Trump this week calling the coronavirus shutdowns a “mass casualty incident” with “exponentially growing negative health consequences” to millions of non COVID patients.
https://www.forbes.com/sites/gracemarieturner/2020/05/22/600-physicians-say-lockdowns-are-a-mass-casualty-incident/#6890d31450fa
Citera
2020-05-25, 18:39
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Ja då får vi väl vänta tills i höst för att slutdeklarera att det är ett totalt fiasko.

För min del så känns det lite så där att stå med tusentals döda som hade kunnat undvikas om vi gjort samma som norge och danmark.

1-2 år efter att pandemin är över så har vi facit i våra händer, det är omöjligt att fullfölja en utredning i dagsläget tack vare att länder som Brasilien och USA inte ens är i närheten av att vara klara, för övrigt så riskerar ju Brasilien att gå om USA i slutändan då de hanterar det ännu sämre.
Citera
2020-05-25, 18:40
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Vad sjutton har ditt svar med vad jag skrev att göra??? Jag kommenterade bara skillnaden mellan verkliga smittade och bekräftade/registrerade/positivt testade smittade. Det finns mycket som tyder på att det avtar och du vill på skakig grund påstå motsatsen. För att förstå epidemins/pandemin dynamik behöver man även förstå dess parametrar och mätvärden. Det är den matematiska/vetenskapliga biten som man nog inte vill vara helt utan för då blir det lätt kaos. Vad riktigt är din poäng? Att du hatar vetenskap?
Var är de tecken på att smittspridningen i Sverige avtar, menar du?
Hur vill du räkna? De sista 14 dagarna eller de sista 30 dagarna?

Med lite selektivt urval skulle man kunna säga att smittan ökade från 271 till 384 smittade idag. Det verkar inte riktigt korrekt att räkna så. Men hur vill du räkna för att du ska få till en minskning, menar du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
När har jag blivit svensk? Då när jag åkte tunnelbana sist..?

Omg. Du är det värsta som existerar alltså- en blatte som anammat det dåliga ur svensk kultur.
Raderat de sunda värderingarna invandrare har och ersatt de med de dåliga värderingarna svennar har.
Hjälp mig.
Usch, du är som en onaturlig, misslyckad blandras som visade sig födas med långt gångna empatistörningar etc. Hade du vart en hund hade du avlivats. Men nu går du runt i vårt samhälle och dödar riskgrupper för att få känna dig märkvärdig.
Försvinn ur min åsyn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Udda och intressant.. Men. Utveckla gärna då det blev lite 'flummigt' och skicka länk...jag ifrågasätter ofta auktoriteter och gör min egen hemläxa...jag blev inte sjuk trots att jag varit ordentligt utsatt för Covid-sjuka...

Ska kolla om det går att få till på något vis. Det är på en sida som kräver inloggning och medlemsskap.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Att det dör ser man genom SCB, men testade som sagt.

Människor förvägras vård enligt sjuksköterskor.

https://esvd.svd.se/1001/Svenska-Dagbladet/305461/2020-05-24/13784469/I-en-sang-pa-intensiven-kampar-Petri-for-sitt-liv

9-åring som har dött.

Folk blir inte riktigt registrerade.

FHM samkör bara alla som blir testade för Covid19 enligt dem själva.

Fast visar det på 9000 döda i Stockholm enbart i dagsläget?

För 9000 döda i Stockholm skulle märkas jävligt tydligt.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Alliansregeringen påbörjade massprivatisering, utförsäljningar och konstruktionen av Nya Karolinska, det är även Allianspartierna som fortfarande styr i Landstinget idag.

Alliansen hade ett enda mål och det var att nedmontera den svenska välfärden så att nyliberalismen skulle få fria vingar, det är denna egocentriska ideologi som har sett till att sjukvården har gått på blödande händer i cirka 14 år nu

Ja?

Det rättfärdigar inte den nuvarande regeringens handlingar och hur FHM har behandlar denna pandemi sedan Januari.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in