2020-05-18, 14:30
Medlem
Jag hatar verkligen innerligt muppen på Dagens ETC.

Men de är ju ändå dom enda som ställer vettiga relevanta frågor..
Tänk om alla journalister kunde lägga sig på den nivån.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proofred
Idag sa Anders Tegnell på presskonferensen att antikroppstester samlas via vårdcentraler. Men då är det inte ett obundet slumpmässigt urval. Måste ju finnas en stor bias, att de som besöker vårdcentraler har högre risk att testas positivt.
Varför skulle de söka vård om de redan utvecklat antikroppar?
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Går det ner så mycket mer nu så hoppas jag vi kan öka grupper med personer till i alla fall 100 så man kan fira midsommar med familj och vänner!

Det var ett jävla tjat om att du ska dricka bärs och fira under sommaren.

Tänker du inte på något annat? Du har sagt det här varenda dag under flera veckor nu.

Det finns annat att prata om att det kommer lättas på restriktionerna på över 50 personer i tråden.
Senast redigerad av AnnaDea 2020-05-18 kl. 14:35.
Citera
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Vi kommer få resa runt i vissa länder i Europa i sommar
Vi kommer få hälsa på våra äldre far/morföräldrar
Friska 70+ are får vara ute mer
Minskad press på IVA
Många men ingen ökning på hur många som dör varje vecka
Kollo och barnaktiviteter blir av i sommar

Det känns så jävla nice ändå i allt detta mörker

Så att spridningen tar ny fart eller? Vi vet inte ens hur länge man är immun och om man blir det. Du har verkligen tagit ut segern i förskott. Tyvärr är allt ovan inte så troligt om de inte börjar testa befolkningen och kan visa att man blir immun en längre period. Först då kan vi återgå till en mer normal vardag. Men fortfarande ligger Sverige långt efter i att testa.
Citera
2020-05-18, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryffelhund
Jag såg inte PKn och har inge specifik information. Men jag antar att vårdcentralerna utför testerna? Vilket nog inte innebär att dom typ står i dörren och testar folk som kommer in. Dom som testas måste vara ett statiskt urval annars så är ju undersökningen rätt ointressant.

Antikroppstestet i Spanien utfördes av vårdcentralen över hela Spanien men dom som testades var en utvald grupp enligt någon statistisk modell. Jag antar att vi i Sverige gör något liknande. Men jag kan ha helt fel givetvis.

Jag tror samma. Till skillnad mot sentinelmätningar som utgår från personer som uppsöker VC pga symptom.

Man måste ju förstå att blodprov utförs inte gärna i hemmet, som näspet med tops kan göra.
Citera
Medlem
Sveriges inlagda och döda minskar sakta sakta. Det är visserligen positivt.
Men vittnar om hur fel vi gjorde- andra länder som gjorde lockdown och SEDAN börjar leva som i Sverige(plus ansiktsskydd,smittspårning etc) kommer således absolut inte få fart i smittan igen. Det säger sig självt om det nu vi gjorde tom fick ner spridningen.
Vi lär hamna i top tre värst drabbade länder i hela världen(om helvetet inte brakar löst i mellanöstern/sydamerika/afrika; men sen när i helvete började vi jämföra oss med de för att se bra ut? Hahaha)
Gå och lägg er Tegnellsvennar
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/19-nya-dodsfall-i-sverige-totalt-3-698

Vi vet, det är gammalt. Konstigt att du inte är igång med den länken när det rapporteras 100 döda, då talar du om folkmord, bla bla bla.
Citera
2020-05-18, 14:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Ok jag provar igen:

Detta betyder alltså att rekommendationen är avstånd + munskydd.

Du fattar att jag håller med dig .

Problemet är folket ingjuts /skydd/andra är skyddade.

Du tror inte Mr/Ms Jöns kommer "tumma" lite på karantän/smita iväg och handla/avstånd för "de har "skydd". Massa "".
Citera
2020-05-18, 14:32
Medlem
Varför talar dom aldrig om läget i dom nordiska länderna?
Alltid bara dom värsta länderna och totala världsläget vad gäller dödstal.
Smart taktik??? att förminska våra siffror?
Citera
2020-05-18, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Nu pratar du om immunoglobulin G. Vi hoppar över att gå in på en djupare diskussion om vilka oilka typer av mekanismer kroppen tar till för att märka upp antigener för destruktion samt attackera dessa (kroppen har en ganska bred arsenal att ta till), men poängen här är att man i fallen med två andra kända Coronovirus trots antikroppar dels återinfekteras, smittar och insjuknar.

Precis som någon påpekat kommer människan lära sig hantera det här, problemet är som sagt att Tegnell & Co verkar vilja ge sken av att det här är en process som kommer ta ett par månader. Jag skulle själv gissa att vi pratar årtionden.
Du blåser upp det här större än det är.

Om du läser de studier där de lyckats återinfektera personer med coronavirus, så framgår det med all tydlighet att personerna inte blev lika sjuka andra gången.

Att ett coronavirus återkommer årligen innebär inte att samma personer smittas varje år, eller att den som smittas två år i rad blir lika sjuk som den som inte haft sjukdomen på tio år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Vi vet, det är gammalt. Konstigt att du inte är igång med den länken när det rapporteras 100 döda, då talar du om folkmord, bla bla bla.
Nej jag visste inte det, trodde det var mindre än 70 varje dag.
Har inte pratat om folkmord du tänker på någon annan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteMuhammed
Gissade fel, jag trodde proportionen Sverige/Danmark i antalet döda skulle vara TOLV gånger (=108/9) men det var i verkligheten NITTON gånger (=Sverige 19/Danmark 1).

Haha
Ditt sätt att rädda ditt tokfel skulle få vilken mytoman som helst att jubla.

Snacka om att dribbla med siffror....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in