2020-05-14, 18:12
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Felaktig data.

Aha, världens bästa dödsstatistik levererar med sina veckokörningar...
Citera
2020-05-14, 18:12
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Tror ni att Löfven och Tegnel hoppas på att dödstalen stiger kraftigt i Norge..Danmark..Finland.
när dom släpper på lock down.?

Corona-Bob tegnell har ju lagt hela sitt förtroendekapital på att de övriga nordiska länderna i längden kommer att få lika många döda av COVID-19. Så han hoppas nog väldigt mycket på att övriga nordens dödssiffror ökar under sommaren.
Dock verkar ju knappast Sveriges dödssiffror stå still och under maj kommer vi att gå över 4000.
Citera
2020-05-14, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drtengel
Och hur kom du fram till det?

Italien ligger på 10 gånger mer döda men bara 6 gånger mer invånare?????

Göm dig din tönt
Om du ska ägna dig åt påhopp bör du åtminstonde ha rätt i sak. Kartan visar de senaste 7 dagarnas snitt.
Citera
2020-05-14, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proofred
Exporten står för 50 procent av Sveriges BNP. Sverige är extremt utlandsberoende. Dessutom vill nog ex skåningar så småningom kunna resa till Köpenhamn och kommuner som gränsar till Norge är beroende av att det kommer norrmän och vill handla.

Exporterar man människor då eller? Norrmän får väl åka hit?
Citera
2020-05-14, 18:14
Medlem
Nikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moruroa
Sverige har nu flest döda per dag per miljon invånare - i världen!

https://ourworldindata.org/grapher/new-covid-deaths-per-million

Denne Tegnell
Citera
2020-05-14, 18:14
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Hur var det att vara inlagd på sjukhuset, hade personalen munskydd , visir m.m?
Var inte inlagd.
Eftersom jag vet nästa fråga kan jag svara på en gång.
Nej har inte testats men hade i princip alla symptom utom andningssvårigheter, kändes som något jag aldrig haft förut och det satt i galet länge så jag känner mig så säker man kan vara på att det var covid-19
Citera
2020-05-14, 18:15
Avslutad
Citat:
Jag har redan haft Covid-19
Skulle gärna ställa upp på ett antikroppstest.

Jag är också intresserad av en uppföljningsfråga där. För några veckor sedan skrev du att din kondition blivit usel när du spelade padel. Är det fortfarande ett problem eller går det åtminstone framåt?
Citera
2020-05-14, 18:16
Medlem
En brittisk studie säger att omkring en tredjedel av alla britter redan har blivit infekterade av Coronaviruset.
Igår sa en spansk undersökning att endast omkring fem procent av alla spanjorer har blivit infekterade.

Det är dessa diametralt olika utsagor som gör det så oerhört viktigt att vi testar i stor skala så att vi kan få pålitlig data att förlita oss på.

Stämmer britternas undersökning så är det flockimmunitet som troligtvis är den rätta strategin.
Stämmer den spanska så får vi motsatt resultat.

Börja testa!

Det är redan för sent.
Citera
2020-05-14, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Men hur kunde man undgå att förstå vidden av pandemin? Det om något är anmärkningsvärt tycker jag.
You tell me . . . . naturligtvis är det anmärkningsvärt.

Jag hade fel när jag tidig antog att Sverige skulle klara sig bra, sett till drabbade per invånare. Nu visar det sig att vi hittills ligger nånstans i botten och det antar jag beor på ohämmat resande med flyg tidigt under året.
Citera
Medlem
Moruroas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drtengel
Och hur kom du fram till det?

Italien ligger på 10 gånger mer döda men bara 6 gånger mer invånare?????

Göm dig din tönt

Göm dig själv. Italien har runt 4-5 döda per dag per miljon invånare och vi har 7.
Citera
Medlem
Citat:
Var inte inlagd.
Nej har inte testats men hade i princip alla symptom utom andningssvårigheter, kändes som något jag aldrig haft förut och det satt i galet länge så jag känner mig så säker man kan vara på att det var covid-19

Det är faktiskt en skandal att du inte har testats.
Det trotsar all rimlig logik.
Tro f-n vi snubblar omkring på samma punkt som vi befann oss på för två månader sedan.
Citera
2020-05-14, 18:18
Medlem
Citat:
Var inte inlagd.
Så du har troligtvis inte haft corona, mer sannolikt att du haft vanlig influensa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in